Zkusím odpovědět na některé z dotazů...
1. Koroze - při lakování se používá metoda kataforezy, i lakovací linka je kvalitnější, od ledna se vyrábí pětidvéřová Niva na jedné z hlavních linek automobilky. U nových vozů při příjezdu do ČR se provádí antikorozní nástřik podvozku a dutin vozu. Taky se doporučuje montáž plastových podběhů. Tím se celkem dost zabrání korozi vozu a pokuď se majitel o auto stará a jednou za čas opraví škrábance, nastříká dutiny, tak Niva vydrží. Rozhodně je na tom s kvalitou laku líp než dřív.
2. Spolehlivost - auto je dělaný na ruský silnice, takže upadnutí kola by nemělo hrozit pokuď jsou utažené šrouby, čepy v pohodě. Vyrábějí se i jako pickupy, takže se zatížením vozu se počítá.
3. Kvalita z výroby - na autě se provádí předprodejní servis, kde se kontrolují všechny důležité prvky auta, montáž doplňků atd. Nějaké drobnosti se na autě můžou objevit, je to Niva. Celkově je ale kvalita Niv v porovnání s jinými ruskými auty na vysoký úrovni - na servis k nám téměř nejezdí, vpodstatě bezproblémová auta.
4. Nejčastější závady - jako u všech Niv, k tomu asi dodají informace majitelé těchto aut...
Jestli bude auto opečováváno, tak bych neviděl problém aby vydrželo desítky let. A hlavně, pětidvéřová je oproti krátké fakt prostorný auto