Řadící páky v Nivě

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od dvk »

To záleží na tom, jestli máš v předu volnoběžky a jestli jsou zapnuté. Pokud volnoběžky nemáš nebo pokud máš auto/manuál, ale jsou zaplé, tzn. se je přední kardan hnaný od kol, připojíš předek vpohodě. U terána klidně i v 70km/h, samozřejmě ne pod zátěží, ale s vyšlápnutou spojkou nebo jen lechtáním plynu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Majo »

tak jasne, ked to "nezachrci" tak sa prakticky nema co poskodit, ono vsetci "prezivaju" aj uzavierku na nive a ja ju kludne vrazim aj za jazdy pod plynom pri 130ke :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od ger007 »

apotom pozbieram kolecka z dialnice a idem domov stopom
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
pusta
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 17, 2013 20:55
Bydliště: čáslav

Re: Re:

Příspěvek od pusta »

Raduz píše:Přečti si toto pořádně:

Michael 4x4 píše:malá páka, to je tá dalej od teba, tou sa zapína/vypína uzavierka:
- smerom od teba - vypnutá uzávierka - na cesty
- smerom k tebe - zapnutá uzávierka - do terénu

väčšia páka - tá bližšie k tebe, tou sa zapína/vypína redukcia
- smerom k tebe - redukcia vyradená
- smerom od teba - neutrál
- ešte viac od teba - redukcia zaradená


myslím že to lépe vysvětlit nejde!


zdravím, co znamená ten neutrál u redukce? Auto normálně jede, ale s vyrazenou redukci jede rychlejc? Má se uzávěrka a redukce řadit s vyšlápnutou spojkou, nebo to jde i bez ní?(aby to nešlo přes zuby)
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od vik2 »

neutral je proste neutral. tobe auto jede na neutral??? z kopce ano...

pri razeni uzaverky jsem spojku mackal. aby nebyly prevodovky v tahu. Ucite se najdou taci, co nemackali :-)
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Majo »

len doplnim vika, ze pri radeni redukcie sa spojka stlaca, je to ako ked radis normalnu rychlost, v redukcii nie su synchrony takze musis stat. Preto keby si na ten neutral z toho kopca isiel, musel by si zastat aby si zaradil.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
reneniva
Příspěvky: 1
Registrován: sob lis 29, 2014 11:31

pomooc-nejaky problem u nivy

Příspěvek od reneniva »

tento tyden jsem koupil nivu 1,6 rok95 a cely tyden jezdila bez problemu ale dneska zaradim 1 a nic,pokud nedam uzaverku-kratkou paku k sobe tak nejede,do tedka jezdila bezproblemu můžete mi někdo napsat co s tim,,nebo není tady někdo z okoli ostravy kdo by to spravil??dik
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: pomooc-nejaky problem u nivy

Příspěvek od Majo »

nepleties si paky? redukcia ma v strede neutral, na ktory auto nejde, rovnako ako na neutral na normalnej prevodovke. Dozadu je do rychla, v strede neutral, dopredu redukcia...
Ak je to skutocne tou pakou, ktora je viac v predu a auto ide iba po jej potiahnuti dozadu, tak to vyzera na zlomenu polos alebo podobnu zaludnost. Ovsem bez vyskusania, ani nevieme na ktorej naprave, ci prednej alebo zadnej, ci je to kardanom, polosou, homoklbom..... Ale nic z toho sa nestane len tak z nicoho nic pri stati v garazi...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
MomoTeam69
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 27, 2014 15:57
Bydliště: Slovensko

uzavierka medzinapravoveho diferencialu

Příspěvek od MomoTeam69 »

Zdravim, chcel som sa opytat ze preco nemozem niekedy vypnut uzavierku medzinapravoveho diferencialu.
Ak to nieje normalne tak v com moze byt chyba ?
Dakujem
Lada Niva 1.7i
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Majo »

na to aby si ju vypol uplne hladucko, musis mat rovnako nahustene vsetky 4 kolesa s rovnakym opotrebenim dezenu a ist rovno, idealne s vytlacenou spojkou. Ked stojis na mieste, ani sa o to nepokusaj :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
MomoTeam69
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 27, 2014 15:57
Bydliště: Slovensko

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od MomoTeam69 »

Majo píše:na to aby si ju vypol uplne hladucko, musis mat rovnako nahustene vsetky 4 kolesa s rovnakym opotrebenim dezenu a ist rovno, idealne s vytlacenou spojkou. Ked stojis na mieste, ani sa o to nepokusaj :)


Dakujem :)
Lada Niva 1.7i
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od RIKIJAN »

a ještě pomáhá maličko couvnout
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
ladanivax
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 13, 2014 07:20

Lada Niva 1.7i packy..

Příspěvek od ladanivax »

Zdravim, prosimvas mam dotazek na ty packy uzaverka diferencialu ta mala pracka vpredu a trosku delsi tri polohova redukce.
Tak kdyz ted napadl ten snih a clovek pribrzduje, nekdy mu to s uzkyma kolama ujede. Otazka zni da se vyuzit ta redukce a vybrzdovat si motorem? Jestli to dobre chapu tak by mi to brzdilo vsema ctyrma, tedy vezmeme v uvahu ze pritom nezatacim.
Uzaverka diferencialu by asi nemela vliv, tedy pouze pri zataceni?
Prosim objasnete mi to trochu jestli je na kluzke vozovce lepsi jezdit s 4x4 a brzdit motorem, nebo normalne a vic si vybrzdovat nohou. Diky moc
A predm se omlouvam jestli tu melu nejake nesmysly, ale kdyz nevim tak se zeptam...
PF 2015
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Michael 4x4 »

Tak, nech tym rozmyslam hociako, nejako nevidim moznost realneho vyuzitia jazdy na redukciu v zime na ceste. O jazde so zaradenou uzavierkou ani nehovorim, to rychlo nieco rupne.
Niva je ide stala 4-kolka, takze nejaki nechapem ako si myslel, ze ci je lepsie jazdit 4x4 na klzkej vozovke, alebo normalne? Pretoze normalne je to 4x4. Ibazeby si myslel zaradenu uzavierku, ale to som uz pisal vyssie, je nezmysel.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
ladanivax
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 13, 2014 07:20

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od ladanivax »

Aha, ja myslel ze to jede 4x4 jen kdyz je zarazena redukce.. takze pri brzdeni motorem se proste zpomali vsechna kola.
A pri redukci jsou mensi otacky, tak jsem dale myslel ze to bude vic zpomalovat.
:rolleyes:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“