Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Pája píše:Hustý, dneska už odborníci měněj těsnění pod hlavou bez dělání vůlí. Halt pokrok je pokrok. :lol:

kdo by čekal že po orovnání plochy se to změní? Ale ne, je možné, že si to sedlo :lol: :roll:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No jo, tak do háje, já si myslím furt naivně, že to dělali tak dva lidi, jeden to rozdělal a vyměnil, nasadil hlavu, utáhl a druhej to měl dodělat. Třeba si jenom nerozuměli nebo "zapomněli"... No ale asi to nebude pravda, prostě objektivně je to šunka, tak proč se s tím sr.t, že jo... Trhal bych jim pracky. No ale je to firma bývalého závodníka, jmenovat nebudu... Tak snad přecejen informační šum mezi špatně vyspalými kolegy... Nevím.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

MartasBrno píše:Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...


To žluté je pravděpodobně nespálené palivo. Díky nečinnosti oněch válců se palivo jen prohnalo kolem svíčky a očoudilo ji.

Pokud mají svíčky správný odtrh, neřešil bych to, ono se to po pár kilometrech samo spálí a vyčistí.

Jinak ty vůle jsi vydedukoval úplně správně. Pracovní vůle je 0,43 mm na všech ventilech při 90°C, takže je jasné, že se s narůstající teplotou mírně zvětšuje. Čili pět stovek do plusu je při cca 50°C optimální. Pokud bys jezdil na LPG, doporučuji dávat pět stovek navíc standardně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak ty svíčky sme opucovali do čista, ony vlastně byly celkem dobrý... na plyn se nejezdí, je to Pick-up, ložná plocha má svoje využití :wink: . Díky za to zhodnocení vůlí :D , od odborníka se to rádo slyší. :)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od MartasBrno »

Tak a je to tady. Pickup stávkuje, na čtvrtém válci tlakuje do chlazení. Střídavě kouří - nekouří, táhne - netáhne, čili buď to půjde z domu, anebo opravit.

Dvorní servisman to vidí na sundání hlavy, poslat ji na natlakování + přebrus, poskládat to zpět a doufat, že budou dobré přesahy vložek. Co vy na to? Za 5 tisíc a víc prý...

Má cenu zkoušet to sám doma jen rozebrat, dát nové těsnění pod hlavu a zase složit? Auto mělo jezdit ještě max. dva roky. V tuto chvíli má najeto 302 000, město, nakládané, i překládané přes míru, celoročně.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od Vašátor »

Pokud takto tlakuje, je 100% v háji těsnění pod hlavou. Prasklá hlava nebývá často, ale tlakování je jistota. Pokud bych to měl dělat já, za výměnu těsnění, srovnání hlavy, veškerý materiál (těsnění, olej, filtr, nemrznoucí kapalina...), tlaková zkouška v odborné firmě ... do 4000kč to musí být, max. o nějakou korunu navíc podle materiálu. Pokud bude utopená vložka, dá se vložit kroužek mezi těsnění hlavy a vložku, ovšem toto jsem zatím nedělal.

Bez rovnání hlavy bych to ani nezkoušel, ovšem hlavu ti srovnám za 300kč. Tlakování je otázkou, chce to po rozebrání pořádně prohlídnout a zjistit kudy to tlakuje. Přesně stejný problém jsem řešil u feldy mpi začátkem jara. Hadice vody se nafoukla, voda vyfičela ven a konec. Pán takto dokonce najezdil i nějakých 200km. Hlava prasklá nebyla, přesahy vložek dost na hraně ... od opravy je tomu přes půl roku a zatím se pán neozval :) (a to on by se ozval, autem jezdí dost) :-D

P.S. Přesahy vložek se dají velice jednodušše změřit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od JmJ »

MartasBrno píše:Tak a je to tady. Pickup stávkuje, na čtvrtém válci tlakuje do chlazení. Střídavě kouří - nekouří, táhne - netáhne, čili buď to půjde z domu, anebo opravit.

Dvorní servisman to vidí na sundání hlavy, poslat ji na natlakování + přebrus, poskládat to zpět a doufat, že budou dobré přesahy vložek. Co vy na to? Za 5 tisíc a víc prý...

Má cenu zkoušet to sám doma jen rozebrat, dát nové těsnění pod hlavu a zase složit? Auto mělo jezdit ještě max. dva roky. V tuto chvíli má najeto 302 000, město, nakládané, i překládané přes míru, celoročně.


Celkem jednodse, rekneme ze to bude 10 tisic. Pokud sezenes za 15 neco vyrazne lepsiho, co uz budes znat, tak feldu slisuj a kup jine. Kazdopadne at uz to budes opravovat nebo komprimovat, rozebrat to muzes tak jako tak za to nc nedas.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od Marek »

Nebo za pár set korun koupit jiný motor na vrakáči. Nejlevnější a nejrychlejší varianta.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od Vašátor »

Marku, s tím bych nesouhlasil. Za motor dá 2-3000kč, přehození motoru je náročnější jak výměna těsnění pod hlavou a nikdo nezaručí, že u jiného motoru těsnění pod hlavou neodejde rovněž. A rychlejší to podle mne také nebude :). Ale asi to beru podle svých možností, kdy jsem schopen vyměnit těsnění pod hlavou, včetně srovnání hlavy (bez tlakování) za jeden den s prstem v zadeli ;-) a nemusím nikam jezdit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od zelvotron »

Tak to těsnění u feldy je fakt jednodušší jak měnit motor, kterej navíc může bejt v bůhvíjakým stavu. No hlavně je otázka jestli a jak moc bude hlava vyžraná a jestli to vůbec půjde srovnat, dá se předpokládat při tomhle nájezdu to těsnění včetně líznutí hlavy již někdo dělal a nejspíš i vícekrát. Na nějaký tlakování bych se vykvák.

A vůbec nechceš radši za podobnou cenu 2111, paleta se do toho vejde.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od 3enit »

Prodám Ti motor i s převodovkou za 2000Kč - 1,3MPi 50Kw :mrgreen:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od Marek »

Vašátor píše: Ale asi to beru podle svých možností, kdy jsem schopen vyměnit těsnění pod hlavou, včetně srovnání hlavy (bez tlakování) za jeden den s prstem v zadeli ;-) a nemusím nikam jezdit.

Tak já dělám těsnění pod hlavou u Felicie za 46 minut, orovnání hlavy (pomineme-li, že se to nesmí) je tak dvacet minut. Ale pořád si myslím, že jiný motor je v tomto případě lepší volba. Protože rozhodně nevyjde na takové peníze, jaké tu psal, že mu mechanik chce naúčtovat za opravu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od Vašátor »

Marku, jsi prostě lepší :wink:
Dokonce ani hlavu nezvládnu orovnat za 20min., poněvadž to dělám na frézce.
A vůbec, kvalitní práci rychle neuděláš :P
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od zelvotron »

Proč by se to nesmělo?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od Marek »

Ty nesrovnáš hlavu na frézce za 20 minut? :shock:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“