Zhasínanie horúceho motora

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
voxo
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od voxo »

Zdravím všetkých, rád by som sa podelil o malú záhadu, ktorá sa v poslednom čase znepríjemňuje život. Pri normálnej jazde už so zahriatym motorom sa pri jeho zaťažení zrazu niečo stane, motor začína počas jazdy šklbať, akoby sa vypol, znovu zapol. Niekedy sa nedá nič robiť, skrátka prestane reagovať na pedál plynu a zastaví sa úplne, akonáhle vyradím spojku. Zväčša sa to stane pri prejazde väčšími nerovnosťami, i na poľnej ceste pri rozhúpaní. Pri štartovaní znovu nenaskočí. Pomôže chvíľu počkať, kým trochu ochladne a znova naskočí, niekedy však ani toto nepomáha. Všimol som si tiež, že ihlový ventil nie vždy zreteľne "cvakne" pri zapnutí zapaľovania, niekedy ho nepočujem vôbec.
Posledné úpravy boli - výmena palivového čerpadla za nové a späť za staré (nové prestalo fungovať). Vyskrutkovanie ihlového ventilu(nič zvláštne som tam nenašiel) výmena vzduchového filtra, prečistenie vzduchových trysiek.
Neviete čo by to mohlo byť? Karbec, ihlový ventil, nečistoty, palivové čerpadlo, nastavenie zmesi, netesnosti v plavákovej komore ?? Fakt netuším, nevyznám sa až tak dobre v motoroch. Elektrika auta je v celkove dobrom stave, to auto ide inak bezvadne, ticho, kľudne.
Dík
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Marek »

Zapalování.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
voxo
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od voxo »

A ktorá časť by to mohla byť? Ja to nemám šancu odhaliť, auto ide za studena ako hodinky. Ak už sa to stane, nejde naštartovať. Ono síce motor sa spustí, ale v momente zastavuje (ako keby nemal palivo).
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od JmJ »

Zkontroluj si vsechny konektory a spinaci skrinku. Mi se stavalo neco podobneho, ze proste z niceho nic motor zdechnul, myslim, ze mi u toho ale padly i budiky, ale to je celkem jedno. Po chvili to zas jelo. Nakonec sem na dalnici dole kopcom pri chciplem motoru zacal osahavat konektory mezi interierem a pojistkovou skrini (u 2104) a jeden sel zretelne zasunout. A bylo opraveno.

Proste bych prosel elektriku :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Marek »

Teplotně závislá bývá často cívka. Prostě po nějakém čase se přehřeje, třeba díky nějakému mezizávitovému zkratu, a je to. Někdy to dělají i svíčky, pokud jsou výrobně vadné nebo mají nesprávnou tepelnou hodnotu. Ale spíš bych se zaměřil na tu cívku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Jelen »

Civka a nebo kondenzator na rozdelovaci.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od valda1971 »

Může to být cokoliv z výše uvedeného, ale benzín bych nevyloučil - mně se obdobně chovalo auto při uvolněném jehlovém ventilu (ač ventil OK, protékal benzín kolem závitu) a následném přechlastání karbu. Právě ta doba vystydnutí = vypaření přebytečného benzinu.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Vašátor »

Já bych se ještě podíval na kladívko v rozdělovači :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Jaykee »

Stejně se mi choval žluťák, když odcházela cívka a takhle to dopadlo... :lol:
Přílohy
DSC_0011.jpg
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Marek »

Hééééééééééézký!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
voxo
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od voxo »

elektriku som presiel celu, je na 100%. Kladivko v rozdelovaci - ok. Dnes sa mi to stalo 3x. Zostal som visiet na ceste. Zistil som zaujimavu vec. Ked AC pumpou vstreknem do karbu benzin, spravidla to pomoze a motor sa rozbehne. Je uplne jedno, ci je to hned za horuca alebo po miernom vychladeni. Nemoze to byt bohatostou zmesi? Nemoze byt vadna membrana karburatora? Tesnenie ? Kto by sa mi na to pozrel? Vopred dik :(
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od Yellow01 »

Mě něco podobnýho dělalo zapalování. Několikrát mi ohřátej motor zdechnul a nešel nastartovat. Musel jsem čekat na kraji silnice i 3/4 hodiny než zchladnul natolik, že potom znova naskočil. Dělal to rozdělovač bezkontaktního zapalování, po jeho výměně to přestalo.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zhasínanie horúceho motora

Příspěvek od JmJ »

voxo píše:elektriku som presiel celu, je na 100%. Kladivko v rozdelovaci - ok. Dnes sa mi to stalo 3x. Zostal som visiet na ceste. Zistil som zaujimavu vec. Ked AC pumpou vstreknem do karbu benzin, spravidla to pomoze a motor sa rozbehne. Je uplne jedno, ci je to hned za horuca alebo po miernom vychladeni. Nemoze to byt bohatostou zmesi? Nemoze byt vadna membrana karburatora? Tesnenie ? Kto by sa mi na to pozrel? Vopred dik :(

Pokud ti to jede na benzin z akceleracni pumpy (nikoliv ac pumpy, to je neco jineho), pak se mrkni, jestli nemas pricpanou trysku atd. Membranu myslis kterou? Tesneni bych zatim nechal byt.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“