NIVA1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10494
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Luděk Musil »

To ano, ale pokud je vstřik LPG mimo normu (= rozuměj není optimální směs) tak se to nějakým způsobem snaží ECU kompenzovat.
Proto ta diagnostika na seřízení LPG. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Majo »

u MPI ide benzinova RJ celu dobu uplne normalne, ci ides na LPG alebo benzin. Ona nema ako vediet, ze ides na plyn, to je zariadenie domontovane, pri vyvoji RJ sa s tym nepocitalo. Akokolvek vymakane sekvencne LPG zariadenie je len primitivna krabicka, ktora berie par udajov(casto len jediny - signal od inducky) a prerusuje benzinove vstrekovace a tie nahradzuje plynovymi vstrekovacmi, pricom u plynovych dokaze predlzit/skratit dlzku vstreku oproti povodnym benzinovym. Toto je ale ulozene v pamati RJ LPG a je to FIXNE nastavene borcami na LPG co to montovali/nastavovali. Akekolvek korekcie v realnom case vykonava klasicka(benzinova) RJ na zaklade informacii zo snimacov(ide hlavne o bohatost zmesi na zaklade signalu z lambda sondy) a preto ak su tie korekcie dlzky vstreku v plynovej RJ nastavene zle, benzinovu RJ to moze "rozhadzat". Ta si totiz uklada korekcie do pamate a podla nich potom riadi benzin aj plyn(pretoze ako som uz pisal, ona nevie, na ake palivo motor prave ide). Teda zle nastaveny plyn/pripadne plyn so zavadou vie narobit hromadu problemov. Najcastejsia zavada je, ze plynove vstrekovace sa casom vyklepavaju, to sposobuje nerovnomernu zmes v jednotlivych valcoch. Zanesene plynove filtre zas znizuju tlak v systeme a za rovnaky cas teda vstrekovac vstrekne menej paliva. Pre dobreho technika v LPG pracovisku je to otazka par minut a pre majitela par korun.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dimi3
Příspěvky: 17
Registrován: pát črc 11, 2014 17:06

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Dimi3 »

Majo píše:u MPI ide benzinova RJ celu dobu uplne normalne, ci ides na LPG alebo benzin. Ona nema ako vediet, ze ides na plyn, to je zariadenie domontovane, pri vyvoji RJ sa s tym nepocitalo. Akokolvek vymakane sekvencne LPG zariadenie je len primitivna krabicka, ktora berie par udajov(casto len jediny - signal od inducky) a prerusuje benzinove vstrekovace a tie nahradzuje plynovymi vstrekovacmi, pricom u plynovych dokaze predlzit/skratit dlzku vstreku oproti povodnym benzinovym. Toto je ale ulozene v pamati RJ LPG a je to FIXNE nastavene borcami na LPG co to montovali/nastavovali. Akekolvek korekcie v realnom case vykonava klasicka(benzinova) RJ na zaklade informacii zo snimacov(ide hlavne o bohatost zmesi na zaklade signalu z lambda sondy) a preto ak su tie korekcie dlzky vstreku v plynovej RJ nastavene zle, benzinovu RJ to moze "rozhadzat". Ta si totiz uklada korekcie do pamate a podla nich potom riadi benzin aj plyn(pretoze ako som uz pisal, ona nevie, na ake palivo motor prave ide). Teda zle nastaveny plyn/pripadne plyn so zavadou vie narobit hromadu problemov. Najcastejsia zavada je, ze plynove vstrekovace sa casom vyklepavaju, to sposobuje nerovnomernu zmes v jednotlivych valcoch. Zanesene plynove filtre zas znizuju tlak v systeme a za rovnaky cas teda vstrekovac vstrekne menej paliva. Pre dobreho technika v LPG pracovisku je to otazka par minut a pre majitela par korun.


Ďakujem za náučnu odpoveď, pekne si to vysvetlil.
Vieš o nejakom dobrom LPG pracovisku?
Konkrétne môj plyn (neviem či sa jedná o fabrický, ako sa to dá zistiť?) berie nejaku informáciu z indučky ale zo stredného vodiča(viď. obrázky vyššie) ale na to aby vedela ktorá z tých trysiek práve v tom momente má vstreknúť potrebuje ešte nejakú informáciu(totiž tie krajné vodiče idú na 1.-4. a 2.-3.).
RJ píše na LPG: P0300, P0302 (misfire všeobecne a misfire druhý valec)
Ešte teda pripomeniem že sa mi zdá že motor nemá plný výkon, Vmax cca 80-90kmh a na volnobehu pri pridávaní striela do výfuku. Asi mám aj vybratý katalizátor (lambdy mám dve).
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Majo »

Nemas za co :-)
Neviem odkial si, ja chodim LPG stelovat z mojho pohladu daleko, az za Svidnik(Ekomont Korejovce). Nikoho ineho uz k tomu nepustam, pretoze vacsinu z toho co vedia na inych miestach kde som bol viem s pozicanym kablom a kupenymi filtrami aj ja...
To vynechanie zapalovania je aj na benzin alebo to robi len na plyn? Lebo ak to robi na obe paliva musi to byt stale zavada v zapalovani a kedze si menil aj sviecky aj inducku(menil, vsak? pises o cene, ale nie ci si ju aj kupil) zostava uz iba kabel? Ovsem ak to robi len na LPG alebo len na benzin, moze to byt opat prislusny vstrekovac.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dimi3
Příspěvky: 17
Registrován: pát črc 11, 2014 17:06

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Dimi3 »

Majo píše:Nemas za co :-)
Neviem odkial si, ja chodim LPG stelovat z mojho pohladu daleko, az za Svidnik(Ekomont Korejovce). Nikoho ineho uz k tomu nepustam, pretoze vacsinu z toho co vedia na inych miestach kde som bol viem s pozicanym kablom a kupenymi filtrami aj ja...
To vynechanie zapalovania je aj na benzin alebo to robi len na plyn? Lebo ak to robi na obe paliva musi to byt stale zavada v zapalovani a kedze si menil aj sviecky aj inducku(menil, vsak? pises o cene, ale nie ci si ju aj kupil) zostava uz iba kabel? Ovsem ak to robi len na LPG alebo len na benzin, moze to byt opat prislusny vstrekovac.


No ja som od Nitry, robí to len na LPG.
A menil som indučku aj sviečky. Sú tam NGK BPR6ES.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Majo »

ak to robi len na lpg tak sa LPG pracovisku asi nevyhnes... V Hlohovci je firma, ktoru na BMWklube chvalia, sam vsak nemam skusenost....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dimi3
Příspěvky: 17
Registrován: pát črc 11, 2014 17:06

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Dimi3 »

No dnes napríklad som išiel z mesta k nám domov na LPG a nerobilo ale je to také pridusené, ide to ešte horšie ako benzín. Motor nemá zlý zvukový prejav ale proste slabo ťahá. A ešte sa mi zdá že sa aj hreje.
Hore kopcom cez 90 °C a dole kopcom pod 90 °C že by termostat? Keď stojíte pustí sa vám sahara?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Majo »

u nivy ten budik teploty vacsinou keca, casto aj o 10 stupnov. A ak je auto pridusene, zrejme to bude chudobna zmes tak sa to hreje aj realne. Sahara na MPI sa pusta dost neskoro - 110stupnov, ale ano pusta sa(a po prestaveni na menej stupnov este castejsie)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dimi3
Příspěvky: 17
Registrován: pát črc 11, 2014 17:06

Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304

Příspěvek od Dimi3 »

Majo píše:u nivy ten budik teploty vacsinou keca, casto aj o 10 stupnov. A ak je auto pridusene, zrejme to bude chudobna zmes tak sa to hreje aj realne. Sahara na MPI sa pusta dost neskoro - 110stupnov, ale ano pusta sa(a po prestaveni na menej stupnov este castejsie)...

ˇ
No o tom kecaní budíka viem, čo som čítal v knihe odporové hodnoty čidla (toho pre budíky, nie pre RJ) vzhľadom na teplotu su celkom v norme takže kecá ale asi to bude menej ako 10°C.
Auto je pridusené ale podotýkam že striela do výfuku na volnobehu,keď pustím zošliapnutý plyn. pedál.
To cestovanie začína byť otravné....na 5 prev. stupni ledva udržím 80kmh, príde mierny kopec a už musím dávať za 3.
Musím si pripraviť nejaký diagnostický postup. Mylsím že palivo(čerpadlo, filter atď.) môžem vylúčiť kedže LPG a benzín idu skoro rovnako.
Ostáva mi teda zistiť bohatosť zmesy, predzápal,lambdy a tlaky valcov?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“