Vnesu světlo do výše zmiňované závady, sice toto téma by bylo asi lepší v rubrice trhání motoru, ale když už jsem to načnul tady tak to zde i dokončím. O víkendu jsem vyměnil zapalovací modul - výsledek beze změny, škubání motoru včeteně závad 0131 a 0134 a někdy 0123, 0171 se neustále opakovalo. Závadu na modulu jsem tedy vyloučil. Trhání motoru se projevovalo i při jízdě po dálnici zejména i při drobném ubrání plynu. Situace se zhoršovala. Zkusill jsem odpojit i váhu vzduchu, subjěktivně auto lépe jelo co do akcelerace, nicméně trhání bylo stále stejné, tak tedy i váhu vzduchu jsem vyloučil. Svíčky jsou nové a zapal kabely asi 3-4 roky staré. Začínal jsem tedy vytvářet různé konspirační teorie, přes vámi podsouvaný špatný vstřikovač nebo prasklé sací potrubí apd.
Nicméně v včera večer jsem si sedl k autu vše ještě jen tak pohledem a omakem prošel a ejhle!!! Příčina závady byla zjištěna!!! Byla naprosto primitivní až se úplně stydím
, nicméně opravdu jsem si jí dříve nevšiml a nepřišel na ni až včera a úplnou náhodou - byl
zcela volný (nechápu)
snímač polohy škrtící klapky div mi nezůstal v ruce! Stačilo jej dotáhnout křížovým šroubovákem a bylo po závadě. Dnes jsem s autem jezdil po městě a ani neškublo a check engine ani nenapdlo se rozsvítit.
Můžu vám říct, velmi se mi ulevilo a zároveň se stydím, že jsem si toho nevšiml dříve.
Proto poučte se prosím i z chyb jiných jako např. ode mě.