Cory píše:Po tom posunuti sedadiel dozadu mozu zadne sedacky rovno vymontovat, pretoze si tam uz nikto nesadne
(myslené ironicky). Prepínace pasov? Ak je tym myslene to, ze pri naraze pyropatrony pritiahnu pasy, tak to mali aj starsie priory, ta moja to urcite ma.
V dimitrovkom autopolygóne pasívnej bezpečnosti sa vykonávajú testy podľa metodiky EURONCAP, pričom sa berie vždy automobil v základnej výbave - teda v 2007 s jednym airbagom a bezpepečnostnými pásmi bez predpínačov a obmedzovačov sily. Takáto Priora dostala 5,6 bodov zo 16 možných (fáza I). Z dvoma airbagmi to bolo potom 10,6 bodov zo 16 možných pri čelnom náraze (fáza II).
Pôvodne predpínače mali len najvyššie verzie Lux a Special Edition (SE). Samozrejme platí, že z hľadiska legislatívy EÚ teda Priory na vývoz to mohli mať aj v nižších verziách - toto často bolo zo strany ruských automobilových novinárov krotizované nielen pri Priore, ale napr. aj pri Chevrolet Niva (v časoch kedy ešte išla na vývoz aj do niektorých štátov EÚ).
link: http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... ON_ID=2029JmJ píše:podle prodejcu mely ty predepinace uz kaliny, bez nich totiz airbag neni zrovna nejbezpecnejsi. pokud to dobre chapu.
Čo sa týka Kaliny tak tam boli od počiatku pásy s predpínačom a obmedzovačom (však to bolo v podstate od podľahy nové auto narozdiel od Priora = desiatka). Pamätám si Kalinu v BA, ktorá ich mala, avšak nemala žiadny airbag!
link: http://www.autoreview.ru/archive/2005/20/kalina/Opäť platí, že Kalina II je určite niekde inde (tiež sa učili za pochodu) ako aj z koncepcie Granty (Kalina platforma).
K tej irónii na zadných sedenia na zadných sedadlách len toľko, že v Priora I bola pre osoby vyššie ako 185cm a nebodaj s pivným bachorom na predných sedadlách takmer nesadnuteľná nehovoriac o komforte samotného mechanizmu posunu sedadiel. Kalina a Granta je v tomto omnoho veľkorysejšia. Novú Prioru II v ČR/SR ešte nemáme, ale z videí je zrejmé, že na predných sedadlách, mechanizme posunu, predĺženia koľajníc myslím o vyše 2cm zapracovali. Áno sedenie na zadných sedadlách bude zrejme len pre deti a pod. ak v predu sedí osoba nad 185cm. Ono aj tie zadné dvere sa neotvárajú do optimálneho uhla na nastupovanie. Proste koncepcia desiatky sa oklamať nedá...