Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od smajchl »

Napadla me takova vec, kdyz budu predelavat 1,7ku na karbec, ze bych tam nechal svody s lambdou a ubastlil si k tomu merak a podle toho serizoval karburator, co si o tom myslite? ta lambda aspon ukaze bohaty/chudy a to mi prijde jako fajn pomucka pro me zacatecnika ;-)

skodovkari uz to resili http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 730#221730 Jen jestli je na to vhodna i lambda z lady ale rikam si proc ne?/?

a taky http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20919
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od luboš »

Taky jsem se o to zajmal z toho co jsem vyčetl sena to ta klasicá sonda nehodí je skoková ukazuje bohatá a chudá.
Na seřizování je potřeba širokopásmová Lambda stojí 2500Kč tady je to i s budíkem http://www.highperformanceparts.cz/pridavny-budik-depo-racing-digital-combo-wideband-kit-sirokopasmova-lambda-sonda.32051 Krásná cena :D
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od Majo »

neni to az take brutalne. Ja som si ladil mapy v RJ podla aktualnej hodnoty lambdy. Proste za chodu sme cucali do diagnostiky a nasledne upravili mapy podla toho v akom rezime to bolo chudobne a v akom bohate. Odvtedy to ide uplne super, pri diagnostike to skaci pekne okolo 1 a emisku som presiel s uni katom RJ na E2 podla parametrov E4. Takze myslim, ze taka obyc lambda je na tieto domace kutenia uplne OK.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od luboš »

Tak u toho vstřikování ano tam se to ladí jemě ale u karburátoru ty hodnoty asi víc lítají.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od smajchl »

No to je mi jasny ze to ukazuje skokove, ale lepsi nez nic, hlavne kdyz ty svody s lambdou uz mam... ji nakonec nemusim ani pouzivat, ale na to ladeni abych videl jeslti uz je to moc bohaty nebo naopak malo si myslim ze dobra pomucka nebo ne?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od Majo »

ja si myslim, ze na krutenie sroubikmi na karbe to postacuje. Investovat 2500-5000Kc tak si radsej zozeniem MPI a nebudem sa babrat s karbom - a bola by v tom uz aj suma pre chlapika co by ho namontoval a odladil :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od luboš »

To je jasné, samotného by mě zajmalo jestli by se to stím dalo....
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou

Příspěvek od MartasBrno »

smajchl píše:No to je mi jasny ze to ukazuje skokove, ale lepsi nez nic, hlavne kdyz ty svody s lambdou uz mam... ji nakonec nemusim ani pouzivat, ale na to ladeni abych videl jeslti uz je to moc bohaty nebo naopak malo si myslim ze dobra pomucka nebo ne?


Je teda otázka, co vlastně naladíš a jaký to má smysl. Já bych se s tímto nezabýval, jedině s širokopásmovou sondou, anebo změnit metodu - a měřit třeba CO. To jsem i začal, mám spojité měření CO, ale skončil jsem na tom, jak fyzikálně spolehlivě ředit výfukové plyny. I to jsem vymyslel, s jistýma systematickýma chybama, no - a co bys řekl. Vykašlal jsem se na to, jsem línej.

Metoda je založená na snímači, který je levný a měří spojitě do 1000, resp. 2000ppm CO. Ředění jsem založil na definovaném potrubí protékaném čistým vzduchem asi padesátinásobným průtokem, než je předpokládaný průtok výfukových plynů. A ten je jaký? :lol: V podstatě si měřič postavíš z novoduru z instalatérství, ale detaily, detaily a zase detaily... žerou čas, kterej není.

Co se ladí šroubkama na karbecu? Volnoběh a nízké zatížení. Co z toho? Kulový. Na seřízení havní soustavy nic nemáš, nastavíš milimetry hladiny a je to. Emise jsem si s přivřenýma očima natočil sám přímo na kontrole emisí, byl tam normální člověk.


Ještě proč ne kasickou lambdu: Protože prdlajs poznáš, kolik to ukazuje. Existuje sice možnost levnou sondu přecejchovat na linearizovanou stupnici, ale to si neuděláš. A jestli uděláš, tak teoreticky, tabulkou, bez možnosti praktického ověření. Základem je znalost převodní charakteristiky TVOJÍ sondy, přesné měření (8b převodník je málo) a ověřit výsledky.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“