Ja mam Nivusu sirsiu o 18cm vpredu aj vzadu. Merane je to samozrejme od vonkajsieho okraja gumy v porovnani so seriovou.
Original Niva 16" disky maju ET 58, co znamena, ze stred disku je posunuty smerom dovnutra o 5.8cm. Bezne su dostupne disky s normalnejsim ET, napriklad 40-45, co sa da pouzit na seriovu Nivu. Kto sa neboji uprav, moze ist extremnejsou cestou od ET20 az po ET-20. Ja osobne mam ET0, co znamena, ze stred disku je v osi s dosadacou plochou naboja/disku. To predstavuje v sucte rozsirenie 11.6cm a na to uz treba rozsirovacie lemy a zrejme aj vyrezane lemy. Ja pouzivam velke kolesa(sirka od 225 po 255), takze u mna je to samozrejmost.
Samotne rozsirenie, za ucelom toho aby som niekde neodtrhol lemy mi pride divny napad, to maju akoze kolesa vysunute von ochranit nejaky plast?
Inak vseobecne u offroadakov plati, ze kolko cm auto zdvihneme, tolko by sme ho mali rozsirit aby si zachovalo stabilitu v naklonoch. Az take kriticke to nie je, ale sirsie je urcite lepsie a krajsie.
Podlozky beriem len ako poslednu moznost, naco zbytocne zvysovat rotujucu hmotnost, ked mame ine moznosti.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4