od Majo » úte dub 21, 2015 18:07
ono je to jednoducha fyzika zakladnej skoly. Ked mas zohriatu napravu(diferak) a ponoris ho do vody, nahle sa ochladi, vnutri vznikne podtlak a kedze original odvzdusnovak je stavany tak aby vypustil von prebytocny tlak, ale nenasaval do diferaku bordel, stane sa to cez semeringy. Tie su umiestnene v strede kolesa. Cize hodit nejake centimetre, pri ktorych to nasaje/nenasaje vodu dovnutra sa skutocne neodvazim, zavisi to okrem ineho aj od stavu onych semeringov(stare bez prachovky nasaju urcite skor ako nove "s dvojitym britom"). Samozrejme najnizsie je zadny diferak, predny je len o malo vyssie(ale zase je mensi) a prevodovky su este vyssie... Ja osobne spolieham na to, ze po nahradeni odvzdusnovakou hadicou, ktora umoznuje aj "natiahnut" vzduch, sa dovnutra voda nedostane(ale istota neni nikdy)...
Inak automobilky udavaju brodivost na zaklade vysky sania, beru do uvahy len kedy je auto schopne dalsej prevadzky, nie ake skody to moze napachat s dlhodobeho hladiska.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4