Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

KURVA!!!

Hlásím, že už opět nestartuje. Diagnostika hlásí P1514.
Na konektoru na té cívce je na prostředku nějakých 12,2V, na krajích 0,4V při otočeném klíčku.
Cívka je nová, Bosch. Hned po výměně, kdy bylo pěkně, auto nastartovalo hned.

Čím to je? Co mám hledat, zkontrolovat, proměřit, rozebrat a složit?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvek od JmJ »

netucham co je to za chybu, ale...

Kdyz je to ve stavu, ze to nechyta, tak jde nebo nejde jiskra? Overoval jsi to? Treba muj voltmetr ma mereni otacek a meri to asi "indukci" na vn kabelech. Mozna by neco ukazal uz pri startovani.

Vis jiste, jestli je nebo neni jiskra?
VAZ 2104 1.3 1989
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Iskru zistis napriklad aj stroboskopom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Jiskra nejde, to jsme zkoušeli před výměnou cívky.
A P1514 je prej zkrat v čidle volnoběhu. Pokud je to to nahoře, tak jeho odpojení ale nepomáhá. Konektory jsou čisté, dráty nejsou nikde polámané.
Stroboskop nemám, zkoušeli jsme to s vyndanou svíčkou proti bloku.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

P1514
Цепь регулятора холостого хода короткое замыкание на +12В, обрыв

Hele, to je ta věc nahoře, co jste tu tuhle čistili, že jo?

Jinak v knížce na konci není nic o zkratu, jen prostě konstatování, že pokud se hlásí P1514, tak se tahle věc nechová správně.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Dva drátky v tomhle konektoru mají 12V proti kostře, dva 0.
Na konektoru na té krabičce pod filtrboxem mají dva drátky vůči sobě tuším 12V, proti kostře jeden 4V a druhý 8V. To je normální?
Na plochém konektoru na váze vzduchu mají některé 12V, a dva měly nějaké malé napětí (je jich tuším 5 nebo 6).

Baterka má už zase jen 12,2V a neotočí motorem. Je to asi 6 letá StarLine, několikrát zažila v Laďce i Berušce úplné vybití, v Berušce slouží od doby, kdy jsem odpálil jeden článek v původní Berušky baterce. Vybíjí se teď už nějak podezřele rychle, možná to nějak souvisí ... není možné, že při startu všechno sežere startér a zapalování a čidla a ŘJ už potom nezbude než hlásit chyby?

Proměřoval jsem odpory kostry, je to všude do 0,5 ohmu, což mají i samotné koncovky měřáku.

Jinak suma z minulosti: lambdy za to nemohly (jsou nové, ale žádná změna), zapalovací blok za to nemohl (je nový, ale žádná změna), olej ani vodu to nežere.
Hlášené chyby z diagnostiky: dříve "misfire", tuším kolem P030x, a P1514, dnes jsem po čase zase viděl P1514.
Historie: v listopadu 2012 se propálilo těsnění pod hlavou a začalo to žrát vodu. Po přehřátí bez následků krom definitivního propálení těsnění auto stálo až do května - pak jsem vyměnil těsnění pod hlavou. Start trval několik minut a asi trojí dobíjení baterky, pak to teprve začínalo chytat, až to chytlo na jeden válec a s nohou na plynu se ustálilo a postupně se chytly ostatní válce. Od té doby auto jezdilo, ale když se přiblížil podzim a přišla vlhká studená rána, auto v nich přestalo startovat. Druhý den, když bylo sucho, chytlo na brnk.
To se postupně zhoršovalo tak, že teď nechytalo vůbec. Vyměnil jsem zapalovací blok (cívku) a auto chytlo na brnk. Teď, o dva dny později, už zase nechytá. Nevím proč a co s tím ...

HÉÉÉÉÉÉLP!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvek od JmJ »

Co imobilizer? Neblokuje jiskru? Na 2111 tusim cerpadlo neblokuje, takze musiblokovat jiskru.

Btw co servis? Nez se s tim takhle srat....

Pokud je to rj bosch, mozna i kdyz neni, zkusil bych servis bosch. V prerove nam ochotne vysli vstric.

Fomovi to pri nizke baterce tusuim nechytalo, nevic to myslim hlasi chybu nizkeho napeti rj, ale to jiste nemusi hlasit vzdy. Ostatne baterku budes asi potrebovat novou, tak proc ji nezkusit :-) .

Jeste bych to zkusil tak, ze bych pri nenasartovani odpojil na 2 min puvodni a pokud pak nenastartuje, tak bych zkusil hned novou, abych mel aspon nejaky zaver. Dale me napada pripojit nabijecku/startovaci kabely a zkusit start. Proste tomu dodat stavu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Po přečtění asi milionu článků a sledování xy videí na youtube jsem došel k tomu, že by mohla být zasekaná klapka na volnoběh. Když se zasekne v jedné poloze, motor nestartuje a navíc to prej hlásí P1514.
Na YT bylo mraky videí ohledně čištění klapky a motůrku na xy autech, Ford, GMC, Honda, ... a na ruském kalina klubu to někdo dělal taky. Projevovalo se jim to tak, že auto pomalu reagovalo na přidání plynu a po prudkém ubrání někdy chcíplo.

U mě je jen o něco vyšší spotřeba, auto nechcípá, ale studené špatně startuje. Pokud je ale sucho a relativně teplo, chytá bez problémů.
Ještě mě napadlo zkusit tam nafoukat vzduch z horkovzdušný pistole :-)

Slabší výkon baterky by mohl mít možná vliv na ten motorek taky.

Ale ... onehdá jsem tu šířil paniku ohledně lambd, sice jsem se dozvěděl dost věcí o tom, jak přesně to funguje, ale ve vyhodnocení jsem byl prostě mimo mísu :D
Uvidíme ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvek od JmJ »

Myslim si, ze kalina nema "klapku" volnobehu, ale ma spis "ventil" volnobehu (aspon po euro 4?). Krokovy motorek (ventil) drzi na dvou sroubech. Vytahnes, opucujes nejak rozpoustedlem na bordel (cisticem brzd), striknes wd ci nejaky rozumny mazadlo, vypucujes dosedaci misto ventilu a uvidis co bude. Pokud se to chova stejne jako u desitek, tak ten motorek by mel pri zapnuti zapalovani otevrit, tedy tahlo by melo zajet dovnitr (nevim jak moc) a pri vypnuti by melo vyjet ven. Pozor na to, ze to tahlo muze z motorku vystrelit, protoze zrejme pocita s tim, ze se opre o dosedaci plochu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Jo na e4 je to stejný jako na předchozích verzích.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Koukám do knížky ...
4 drátky je ovládání volnoběhu
3 drátky je čidlo polohy klapky

Ovládání je pod čidlem a bohužel se na něj nedá moc dobře dostat, aniž by celej ten mezikus člověk sundal ... tož jdu na to ...
Čidlo se asi sundat dá, možná to zkusím první.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvek od JmJ »

Pokud mas ten diagnosticky selfmade sw, tak ho nauc cist polohu skrtici klapky. Pak pomalu mackej pedal a hodnota by se mela docela plynule menit. Jestli nekde skoci moc, tak je asi cidlo spatne.

Cidlo neni nic jineho nez potenciometr, kterym toci skrtici klapka.

U desitek se krokac da vindat celkem v pohode, jen musis mit rozumne kratky sroubovak.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Bral jsem to měřákem, čidlo polohy má min. 2kOhm, max. 7kOhm, funguje plynule.
Teď jsem to všechno rozebral a vyčistil, konečně jsem ocenil sprej na čištění kovů, vyteklo všechno skoro samo, na kartáček na zuby už toho moc nezbylo :-)

Krokáč jsem vyndal, dole byl krapet zasviněný, ale průchozí, stejně jako všechny kanálky. Zkoušel jsem ho proti baterce, jsou tam dvě dvojice drátů, vůči sobě jsou izolované a ve dvojici je odpor malilinký. Na 12V každá dvojice reaguje krátkým zatočením čehosi uvnitř, ale mám pocit, že na výsledku (poloze toho čípku) to nijak znát není - nevím ale, jestli se mi po rozpojení nevrací zpátky.

Každopádně po složení beze změny, motor se točí, ale nenaskočí. Nechytne ani když sešlápnu plyn na půlku.

Kabely podle mě nikde přehryzané ani poškozené nejsou, ale netuším, jak je proměřovat (co kam vede) ...
Kde je vlastně schovaná ŘJ?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Skusil by som zapojit na vstrekovace LED diody a pocas startovania sledoval, ci blikaju (ci RJ pusta do motora benzin). Ak RJ odstavi zapalovanie, tak logicky spolu s tym odstavi aj vstrekovace, inak nahromadeny benzin moze narobi v KATe paseku a urcite je RJ na to pripravena. Tym by si zistil, ci je zapalovanie odstavene vedome, alebo nevedome vzhladom na RJ.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Aha, no ... na to bych potřeboval zase víc rukou, ale ... dává to smysl. Čili zpět k hlášení diagnostiky P1514. Prostě zlobí ten krokovej motůrek a ŘJ někdy rozhodne, že jako bonus odpojí zapalování. Zkusím ho tedy vyměnit, jenže do Prahy pojedu asi až příští pondělí. Tak snad mi dřív od Mušketýra dorazí ten alternátor do 2101 ... momentálně mi jezdí jen kolo a firemní fabie, se kterou si ale nemůžu jezdit, jak mě napadne.
Asi teda už nemá ani smysl zkoušet jiskru proti bloku ...

Koukal jsem, že Rusáci ještě občas mění firmware ŘJ, ale na to nemám koule :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“