Výměna kastle 2101

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Výměna kastle 2101

Příspěvek od krtek86 »

Nazdárek, chystám se přes zimu u 2101 vyměnit přední blatníky, přední čelo, zadní blatníky, zadní díl pod rezervou a nádrží, zadní čelo a zadní podběhy (vnitřní i vnější). Možná sáhnu i na prahy, sekerky a podlahu… Prostě totální GO kastle a brzd. Předek budu dělat postupně (nejdříve čelo napasovat na staré blatníky a pak postupně vyměním blatníky), ale máte zkušenosti s výměnou zadku?
Jde mi hlavně o postup, zda oddělat zadní blatník s podběhy a pak přivařit postupně podběhy zpět a nakonec blatník, nebo nejdřív navařit blatník, a teprve potom pasovat až podběhy s dílem pod nádrž?
Nemáte někdo doma vnější podběhy nebo sekerky (ideálně s podlahou)? Nemůžu je nikde sehnat (v Krči nejsou, v Otrokovicích taky ne a u nás v prodejnách takovýhle auto už dávno není v evidenci).
krtek
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Výměna kastle 2101

Příspěvek od Yellow01 »

Sekyrky s podlahou rozhodně nekupuj, originál se to nedělalo. Sekyrka s podlahou je druhovýroba, která nebude pasovat.
Jestli chceš postup, tak bych ti doporučil v první řadě než cokoliv s autem budeš dělat - spasovat přesně dveře s původníma blatníkama a označit si jejich polohu. Ideální je provrtat každý pant spolu s tou destičkou se závitama uvnitř sloupku malým vrtákem. Až pak budeš pořád dokola sundavat a vracet dveře, tak stačí prostrčit skrz ty díry vrtáky a budeš mít napasováno. Blatníky odvrtávej po jednom. Pokud budeš mít originál plechy, tak to dáš dohromady celkem v pohodě. Vaničky kolem kufru si můžeš navařit rovnou, s těma problém není. Potom si napasuj blatník. Vnitřní podběhy jsem nikdy celý neměnil, tak shnilý auto jsem ještě neviděl, aby se musely měnit celý. Vnější podběhy taky neřežu celý, ale jenom tam kde je to nutný. Podběh si s přesahem oříznu, nasadím blatník na auto, podběh vložím do něj a zevnitř obmaluju. Pak to stačí přesně ořezat a zavařit k sobě.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kastle 2101

Příspěvek od Vašátor »

Zadní podběhy měníme jak píše Yellow, viz. fotka, ovšem na drobný falc, který je pak nutné řádně zatřít kvalitním základem (jako vše ostatní) a přetáhnout karosářským tmelem. Doporučuju před přivařením onoho dílu ještě zkusmo nasadit blatník, aby nebyl lem podběhu moc vysoko či nízko.
Přílohy
P9261713.JPG
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: Výměna kastle 2101

Příspěvek od krtek86 »

Díky za rady. Nakonec to vypadá velmi dobře, takže se ještě uvidí, zda budu měnit podběhy... Každopádně podlážky pod nádrží a rezervou musejí pryč. Díky za rady.

Abych nezakládal zase nové vlákno, mlůžete mi někdo poradit, jak sundat kryt na volantu (abych se dostal k matce), jak vyndat tachometr a celou přístrojovku?
krtek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kastle 2101

Příspěvek od Vašátor »

Kryt je u 2101 pouze nacvaknuty, divim se spis ze drzi a nejde sundat. Staci zzespod chytit, cvak a je sundany.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Výměna kastle 2101

Příspěvek od valda1971 »

Tachometr má na bocích dva pružné plechy se západkami. Pokud v palubce není na místě pro něj určeném zabudováno rádio, či jiná věc, dá se tam krkolomně dostat, tyto plechy o šíři cca 1,5cm (po hmatu . trčí asi 3 cm dál za tachometr) a nahnout je směrem od tachometru a zároveň vytlačovat ven. Náhon a kabeláž je dostatečně dlouhé aby se daly odpojit až po vysunutí přístroje.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: Výměna kastle 2101

Příspěvek od krtek86 »

Všem díky za rady :wink:
krtek
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“