Ventilátor topení

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od radek mb »

Když si tu po očku pročítám problémy s vašimi povozy, tak skoro lituji, že už tu desítku nemám. Vlastnit takový typ auta by mělo znamenat.....vlastně nevím, jak přesně formulovat svou myšlenku, ale mít Ladu desítkové řady je prostě něco mystického.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od Petr HC »

Petr HC píše:Pokud je to tak, jak píšeš, tak by šlo o derivační motor, řízený buzením - tam při odbuzování statoru stoupají otáčky.Pokud ale dojde k přerušení budícího proudu, motor se neroztočí, ale kotva odebírá velký proud. Z toho schematu to ale nejde vyčíst.

Našel jsem podrobnější schema k tematu viewtopic.php?f=86&t=10043&p=374565#p374564
takže jde o motor s cizím buzením (permanentními magnety), pak odpory ve výtlaku ventilátoru jsou předřadné odpory v obvodu kotvy (rotoru) a teprve poslední stupeň je bezstrátový, jak správně odhadl Zelvotron.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

Diky. Mi to tak take davalo smysl, jenze na tom schematu, ktere jsem videl prvne, mi to prislo namalovane tak, ze stupen 1 je primo a zbyle radi odpory. Cert vi, kde kreslir udelal chybu, nebo jsem to ja nepochopil.

Kazdopadne zatim to stale funguje :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od plavec »

radek mb píše:Když si tu po očku pročítám problémy s vašimi povozy, tak skoro lituji, že už tu desítku nemám. Vlastnit takový typ auta by mělo znamenat.....vlastně nevím, jak přesně formulovat svou myšlenku, ale mít Ladu desítkové řady je prostě něco mystického.

Radku, zlatá káča, viď ? Když se vysype, zavoláš servis, opravěj to, nebo Ti daj jinou a pokračuješ v krasojízdě. Zjednodušeně řečeno.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od zelvotron »

Tak dneska mi přestala jít třetí rychlost, ale pomohlo poklepání na ovladač a ventilátor se zase rozběh, možná nějaká oxidace kontaktů, poněvadž trojku používám výjimečně, naprostou většinu času pokud není vyplej ho mám na "A".

Mimochodem umí automat řadit trojku? Přijde mi, že přepíná jen mezi 1 a 2.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

zelvotron píše:Mimochodem umí automat řadit trojku? Přijde mi, že přepíná jen mezi 1 a 2.


Take jsem u nej zaznamenal jen 1 a 2. Ani vypnout se neumi, coz mi prijde taky trochu blbe. Nastolim teplotu a vypnu se, ne? :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od zelvotron »

No vypnout se neumí, to mě štvalo taky no. A největší havadina je, že místo aby to dotáhli do konce a vylepšili, tak u novějších modelů automat není vůbec.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od plavec »

Jojo skotský střiky s automatem, když si na to jen vzpomenu :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

ze bych tpel skotskymi striky, to nejak ani ne. Me sral ten studeny luft na sklo, zbytek ventilace je celkem ok. Je pravda, ze ri delsich cestach s 04 jsem stejne musel sam pravidelne vetrat nebo vypnat topeni, kdezto v 111 nastavim 24 a nesaham na to.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od zelvotron »

Já to mám na 22 a když mě to náhodou nasere a pustí studenej vzduch, tak přenu na 24 a vypnu větrák. Jinak můžu potvrdit, že ten studenej luft na sklo asi může opravdu citlivějším náturám vadit, sem byl před vánocema nemocnej a dost mě to táhnutí na frňák vadilo, přestože normálně o tom ani nevím.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

Kdyz ucitite smrad jak z levneho plastoveho kuchynskeho nacini, tak vezte, ze se vam pali nektery bily plastovy konektor.

Problem s ventilatorem zpusoboval spatny kontakt vodice napajeni tech predradnych odporu. Odnesl to konektor na kabelazi. Ocistit kontakty, nakozervovat a snad to bude ok.

Delsi dobu jsem obcas od ventilatoru slysel nejake cvrdlikani na prvni a nekdy druhy stupen. Treba to s tim souviselo. Uvidime.

Az bude v tv nova ohorela 111, tak vite proc.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
terezab
Příspěvky: 47
Registrován: pát úno 17, 2006 10:12
Bydliště: Mělník

Ventilátor topení - nehřeje

Příspěvek od terezab »

Ahoj, prosím můžete mi někdo poradit - zjistila jsem že mi nehřeje topení. Ventilátor fouká, regulace teploty nereaguje. Docela bych to ráda spravila, než udeří zima :-) Netušíte na co se mám mrknout?
Terezab
_________
Lada 2101 (77) - 2005-2006 bílá (moje první fáro)
Lada 2111 (00) - 2006-2010 červená (Drakouš - moje velká láska)
Lada 2112 (05) - 2010-2017 modrozelená (Laděnka)
Ford Focus (05) - 2016-? modrá tonic (Ferda)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od plavec »

Zkusil bych vyměnit ty kolečka na ovládání teploty., může bejt třeba taky vypadlý to táhlo od klapky uvnitř topení. Ale ty kolečka jsou pro začátek nejjednodušší.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od Raduz »

asi máš nefunkční regulátor, zkus jej vyndat a zezadu vyndat-nandat konektor, pro případ zaoxidovaného kontaktu;
když vytočíš regulátor na max tak taky netopí?
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
terezab
Příspěvky: 47
Registrován: pát úno 17, 2006 10:12
Bydliště: Mělník

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od terezab »

Raduz píše:asi máš nefunkční regulátor, zkus jej vyndat a zezadu vyndat-nandat konektor, pro případ zaoxidovaného kontaktu;
když vytočíš regulátor na max tak taky netopí?


bohužel netopí ani na max, zkoušela jsem to protočit tam a zpátky asi 5x, ale bez úspěchu. Zkusím to rozebrat a zaverglovat s konektorem.
Terezab
_________
Lada 2101 (77) - 2005-2006 bílá (moje první fáro)
Lada 2111 (00) - 2006-2010 červená (Drakouš - moje velká láska)
Lada 2112 (05) - 2010-2017 modrozelená (Laděnka)
Ford Focus (05) - 2016-? modrá tonic (Ferda)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“