Tak jak začít...asi jsem se zbláznil, ale v podstatě jsem vyměnil Oktávku za Kalinu. Pro většinu lidí nesmyslný tah. Ale já nemohl jinak. Ke každému autu si vytvořím nějaký vztah, což se mi u Oktávky nepovedlo, pokud nemyslím ten negativní. Když se objevila tato Kalina u pana N. v Sadské v bazaru, zrovna mi na účet přistálo 31 000, které jsem naspořil za 5 let a byly připravené na koupi motorky. Nevím proč, napadlo mě koupit Kalinu, prodat Oktávku a až potom, co utržím peňauze za Oktu, koupit si motorku.
Zavolal jsem panu N., ten mi řekl, že to stojí zato vidět. Přijel jsem, Kalinu obhlédl, vyjednal si ještě 1 000 korun slevu, takže cena byla 29 000. Odešel jsem vybrat prašule a hned jí zaplatil. Domů jsem si jí dovezl včera.
Je to rok 2007, motor 1,6 8V. Jak jsem zjistil od dmateje, už tu na fóru byla. Pročetl jsem si její historii a ze začátku to byla tragédie, hodně poruch. Snad teď, když už má 124 000 km, je vyléčená z dětských a někdy i dospělých nemocí a bude mi sloužit aspoň tak dobře jako desítka.
Porovnání: oproti Oktě vevnitř daleko více místa, a to bez legrace. Kalina klame tělem, vevnitř je opravdu prostorná, ač zvenčí na to nevypadá. Interiér světlejší a veselejší a oproti desítce mnohem modernější a líbivější. Cítím se v něm opravdu příjemně. Motor 1,6, základ desítka, čili v podstatě Samara. Za jízdy, kdybych nevěděl, že jedu v Kalině, bych podle zvuku tipl desítku. Úplně ten samý zvuk. Trochu hlučnější. Ale jede slušně. Spotřebu zatím nedokážu určit. Hlavní rozdíl, brzdy! V Kalině jsou daleko lepší než v desině, s nimi jsem spokojen. Posilovač řízení má dost zvláštní působení, ale už si zvykám.
Co se týče výbavy, o chloupek lepší než Okta tím, že má tažné zařízení. Jinak to samé-přední okna v elektrice, palubní počítač, bez klimy, rádio a centrál.
A koroze? Na pravé straně vzadu jsou kolem lemu pupeny, taktéž na pravé straně na blatníku u spoje s nárazníkem. Zatím nic hrozného, nicméně zásah bude nutný ke zpomalení této autoprašiviny.
Doufám tedy, že mě nezklame, když jsem se rozhodl vrátit ke značce Lada.