Výfukové systémy, vačky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od ger007 »

Domecek za znizuje, nezvysuje
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Martin-MTX »

K3NW00D píše:Když už jsme v sekci i o vačkách, tak jsem sehnal vačku 275°. Při vsazení do domečku a montáži na hlavu a nastavení vůlí se objeví problém. Vačku nejde protočit. Člověk u kterého jsem ji koupil říká, ať domeček zvednu. Zkusil jsem, nastavil vůli, ale vačka jezdí úplně po hraně vahadla tak, že by to nemělo žádnou životnost. Máte někdo zkušenost?


Je to přebrus nebo origo? Já měl 276/276 od Maďarů přebrus a nemusel jsem měnit nic
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Michal2101 »

zjistím.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Luděk Musil »

K3NW00D píše:...Při vsazení do domečku a montáži na hlavu a nastavení vůlí se objeví problém. Vačku nejde protočit...

Pokud máš některý z pístů v horní úvrati, tak vačku neprotočíš, kdyby jsi si prst v p....i zlomil. Ventil se o píst opře :idea: .
Rozumím tomu tedy tak, že máš shozený řetěz a klika se nepohybuje. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Majo »

domcek sa znizuje ked je vacka prebrusena a vacsinou sa to tyka vaciek 296 a vyssie.
Ak by bola nadvarena mozno by neslo nastavit ziadnu volu a potom by vackou neslo pretocit, ovsem aby som to podkladal to by som ju radsej vyhodil.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Michal2101 »

Právě že jsem to zkoušel na shozené hlavě, origo vačku jsem bez větších obtíží protočil ale tuto nikoliv..
Vačka není přebroušená. Nu tak já nevím co s tím :D
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Majo »

vackou nejde pretocit na zhodenej hlave???
Takze k nastaveniu ventilov si sa nedostal??
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Martin-MTX »

já tomu nerozumím, v první sekci jsi napsla:
"Při vsazení do domečku a montáži na hlavu a nastavení vůlí se objeví problém"

ale pak zase píšeš "při shozené hlavě", ale to vůle štelovat přece nejdou (teoreticky jdou ale je to nanic :D)

Dá se vačkou otočit, když je jen v domku? Kápni tam trochu oleje nejdřív. Může to jít i ztuha, ale protočit to jít musí. Ta hlava byla předtím funknčí? (tj jen vyměnujes vacku kus za kus?)
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Michal2101 »

Už se v tom sám začínám motat . Pokusím se to uvést na pravou míru. Hlava je shozená. Byla na motoru co šlapal jak hodinky. Vrazím tam domeček s vačkou. Vůle na ventilech jsou velké. Vačka je nastavená na 0°, značka proti značce. Udělám vůli na ventilu č.6. První problem je v tom že ten stavitelný šroub je hodně moc vyšroubovaný a vahadlo se téměř dotýká domečku ( mám snížit domeček?). Tak zkusím vačkou otočit a vahadlo se asi zapře o domeček a tím asi nejde vačkou protočit. Fotky s popisem jsou zde: http://michaljaros.rajce.idnes.cz/vacka
Nemám moc možností se snižováním domečku a taky nemám náhradní takže je třeba aby to vyšlo na poprvé
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Yellow01 »

Takhle to absolutně nemůže být, tohle by nikdy nechodilo. Ten domeček se bude muset snížit. Chtělo by to porovnat zdvih vačky oproti sériovýmu, abys věděl o kolik to snížit.
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Martin-MTX »

Přesně tak, domek snížit MINIMáLNě o 1mm (z fotky vidim že možná i o víc, neb jak píše Yellow01)

Domek Ti sníží snad všude tam, kde umějí rovnat hlavu ne? Aby to bylo nastopro, tak by to měli dělat takto:

1) položit domek nohama na zem (tak jak je na motoru) a udělat si rovinu tam, kde se normálně opírají hlavy podložek/matiček aby se zamezilo tomu, že je domek křivý a každý závit pro šroub je třeba jinak vysoký

2) pak se to srovná nahoře jen v místech těch dosedacích ploch matiček

3) pak se to teprve otočí a už máš krásnou rovinu na všech opěrných bodech a může se rovnat


Možná existuje i jiný způsob ale takle mi to dělal profi zkušený motorář aby to byla krásná čistá práce, trvalo mu to asi hodinu..
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Pája »

Ta vačka přebroušená je a hodně. Nebo děláš někde nějakou blbost. Každopádně vem šupléru a porovnej rozměry a zdvihy se sériovou vačkou. Tak i zjistíš o kolik se má domeček snížit. Já mám vačku 278" a snižoval jsem o 0,8mm právě kvůli ideální poloze vahadel.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Ladés 2103
Příspěvky: 45
Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
Bydliště: Nitra

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Ladés 2103 »

Čaute chlapi , zohnal som vačku , sú na nej údaje 240st. , a 7.7 zdvih , stretol sa niekto už s takouto vačkou ? Pán tam mal rôzne odstupnované vačky , ale ja som chcel len takú decentnú . Chcem ju dať do jemne upraveného motora a som zvedavý jak sa to bude chovať .
Русская сила
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od ger007 »

vyssi volnobeh, bude to klepat, bude do toho treba davat aspon 100oktan benzin
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvek od Majo »

zalezi co je jemne upraveny motor, ak to ma seriovy kompresny pomer tak to nema preco klepat a potrebovat 100okt
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“