Turistický autopřívěs Skif- M1 model 81062-01 z roku 1984
Skif je lehký kompaktní jednoosý přívěs, který je možno připojit k libovolnému osobnímu automobilu. Lze rozložit stanový domek v místech , která jsou vybavena potřebným zařízením k odpočinku a noclehu. Přívěs má stejný průchod terénem jako osobní automobil.
Přívěs je možno za dvě až tři minuty rozložit na obyvatelný stan, který má obytnou místnost se sedadly a pohovkou a ložnici. Na dlouhodobých stanovištích je možno plochu rozšířit o stanovou předsíň, která se spojí zipem ke stávajícímu stanu.
Autopřívěs má zavazadlový prostor pod sedadlem v přední části a představuje prostor o 0.5m3 pro převoz různé výstroje a vybavení. Výbava přívěsu není žádná, kromně vstupních schúdků a malého stolečku s židličkami. Stolek se použije buď venku spolu se židličkami, nebo slouží uvnitř přívěsu.
Teoreticky je to stejné jako stanování. Zásadní rozdíl je v tom že nespíte na zemi a kufr u auta můžete použít na bagáž. Všichni víme kolik zabral místa stan takovéhle velikosti v kufru auta, a kolik času zabrala stavba takovéhoto stanu. Samozřejmě se bavíme o stanech z dob totality. U skifa otevřete víko, dáte podpěry, a zevnitř zvednete složenou konstrukci jako pantograf u tramvaje, stanovina je na této konstrukci přichycená, takže jen zajístíte packy proti posunu zpět a máte rozloženo. Žádné kolíkování podlahy, miliony provázků atd.
Podvozek je velice jednoduchý, na každé straně je rameno s tlumičem a pružinou které je upevněno ke karoserii vleku. Tažná oj je upevněna ve vyztužených místech v přední části vleku a chycena na každé straně třemi šrouby. Když na každé straně dva šrouby demontujete a třetí povolíte, můžete tažnou oj sklopit a vozík postavíte na výšku do garáže na zimní období za auto. Vozík má k tomuto účelu vedle zadních světel gumové plochy na kterých vozík stojí. Je to velice praktická věc, z mého hlediska velice dobře vymyšlené.
Jízdní vlastnosti má velice dobré, i když malé kolečka většinou mají tendenci nepřiměřeně cestovat tak skif opravdu sedí za autem tak jak má.
Technická data :
Délka s ojí 2.900mm
Délka přívěsu 2,000mm
Šířka 1.650mm
Výška 920mm
Pohotovostní váha 275kg
Užitečné zatížení 125kg
Celková povolená hmotnost 400kg
Max. zatížení na závěs 36.kg
Nejvyšší pov. Rychlost 80km
Pneumatiky 4,00 – 10
Ráfky dělený disk 2,45 - 10
Výrobce : Permský strojír. závod SSSR
Zdroj: http://www.historicke-karavany.cz/