Navijak, diferencialy, poloosy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Síla navijáku 2,7 t na Nivu?

Stačí
25
71%
Chtělo by to víc
10
29%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Pato »

Tak na vysvetlenie - a nebite ma...
Chcem to spravit na 2104 vzadu - teda zdvihnut napravu kolko pojde a aby som kardan netahal po zemi a netrhal krize tak ma napadlo otocit diferak hore nohami.
V cestnych autach to chapem tak ze je vyoseny smerom dole aby naprava sa mohla co najviac zasunut do kasne a na kardan netreba taky vysoky tunel - tu by sa jednalo presne o opak - naprava co najviac von a kardan schovat
V teme ku hranacom vsetci len znizuju - tak som si dovolil supnut to sem... ked som pozeral obrazky zdvihnutej nivackej zadnej napravy tak som si vsimol ze ten diferak tam tiez by sa zislo nejak upravit
Ale vyzera to tak, ze s tym budu len problemy tak to asi necham tak
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Dusan »

Akurat to bude mat jednu chybu....auto bude mat 4-5 spiatocky a 1 rychlost v pred...
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od dvk »

Zdar, otočení diferáku je pěkná věc, má to jen jednu nevýhodu - budou se ti točit kola naopak :mrgreen: Což je u automobilu dost podstatná nevýhoda.

Jinak ne všichni snižují :D Osobně jsem nad tím taky přemýšlel, taky chci zadek na 04 trošku zvýšit - resp. udělat malinko tužší kvůli nosnosti, tím pádem po prázdnu vyšší. Chtěl jsem převařovat misky pružin na nápravě, ale nakonec to budu zřejmě řešit podložkama na horním uložení pružin a rozhodně nebudu zadek zvedat o víc jak 4-5cm. Tím pádem bych si mohl vystačit i bez úpravy uložení tlumičů a úhel zalomení kardanu by měl zůstat taky v mezích běžného provozu. Jediné co budu upravovat je tyčka regulátoru brzd.

EDIT: tak Dušan byl rychlejší :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Pato »

no na to som uz tiez myslel a ideovy projekt je pouzit nieco ako redukcny prevod namiesto kratkeho kardanu
Uživatelský avatar
JAROSLAV BORSKÝ
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 16, 2011 19:30
Bydliště: Česká lípa

Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od JAROSLAV BORSKÝ »

:roll: ten čas bych věnoval někam jinam, pivo ženy a zpěv :lol:
Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Pato »

ech čort - kak bystro ty meňa ugovoril :drinkers:
Uživatelský avatar
sWiNe
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od sWiNe »

Zdar chlapi, napíšu to sem. Chci udělat třetí bod přídavky, nějakou jednoduchou klasiku jak Majo

Obrázek

Ale ty štefty na kterých je to přišroubované jsou docela krátké, resp. nad matkou je jen pár mm závitu a konec. Neměřil jsem to, ale zdá se mi to dost málo na to, abych tam dával ještě nějaký plech 3-4 mm ... ten Majův vypadá docela hrubý. Tak jste to tam prostě utáhli co to šlo a drží nebo mám trochu ubrat hliníku na skřini? :lol: možná blbý dotaz ale díky za odpověď
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Majo »

odkrut matku, vyber podlozku, daj dve matky, zakontruj, vytoc stift, daj dlhsi stift a hotovo :-)
mimochodom, je to 5mm hruba pasovina co bola zrovna po ruke :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
sWiNe
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od sWiNe »

Nojéje vidíš, a já z toho dělám kovbojku :mrgreen: jasnačka, díky pán majster
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Samosvorny diferencial do Lada VAZ Ziguli

Příspěvek od Jan Vaníček »

Ahoj,

protože se v tom nevyznám, poraď mi Majo, jaký samosvor dát do Nivy r.v. 2013.
To auto jezdí standardně 50:50 silnice/terén, terém = ne extrémní výjezdy, nicméně často pole/les. Švagr je zemědělec a "poľovník". Uvažuje o tom, nivku takto doupravit. Dává se to dozadu i dopředu, nebo jen dozadu?
Vím, že je to tu u sedanů, ale když je to tu vše krásně vyobrazené ... .
Děkuji předem!
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvorny diferencial do Lada VAZ Ziguli

Příspěvek od Majo »

podla mojho nazoru je do Nivy idealna 100percentna uzavierka. Ked je zle, zapnes, na cestu vypnes. Samosvor je v terene len mala pomoc, mal som ho v Chevy, ale prehodil som ho do kombika. V terene to nejak nebolo poznat, teda aspon nemam pocit, ze by sa mi prejazdnost zhorsila odkedy ho nemam. za to uzavierka co mam v Nive(nemecky offrotec), to je ine kafe. Zo zapnutou prejazdnost narastie rapidne, ovsem zatacanie je so zapnutou sranda. Daju sa kupit aj ruske "blokirovky", cenovo to vyjde zhruba 2nasobok samosvoru.
Pokial trvas na samosvore, tak len dozadu a s co najvacsou svornostou. U torsena je svornost udavana v kg/cm2, u lameloveho v percentach. Preferovat torsena pred lamelovym...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Majo »

3600 je vcelku dosť, ja som ho zvažoval ako zadný. Dopredu by som pod 4300 nešiel, ale záleží hlavne na tom, či je to rezerva vo veľkej núdzi, alebo denne využívaná vec :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Majo:
vzhledem k tomu ze s nivou denne nejezdim, tak ne... :), škoda, že uz neni za tu cenu, to bych ho bral hned, nejaka pani prodavala tento navijak na bazosi za 6000 nekolik let starej, tak jsem se ji zeptal, jestli by nezlevnila na 5tis. kc a ona se urazila a zdrazila ho na 7tis. kc, tak at si ho necha :), kdyz novej s 2 letou zarukou se necha koupit za 8tis.kc (za to jsem ho nekde nasel, ze jej maji skladem)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Majo:
Tak jsem nakonec koupil tento:

Naviják NOELL E0162 - 4 540 kg 12 V
Masivní konstrukce výrobku nabízí komfortní manipulaci
a údržbu a zároveň zaručuje jeho dlouhou životnost.

Jmenovitá tažná síla: 4 540 kg.
Motor se seriovým vinutím o výkonu 4 hp/ 3 kW
Celkový rozměr: 570 mm x 180 mm x 270 mm
Lano: 26 m průměr 9,2 mm
Hmotnost: 37,8 kg
Rychlost navíjení lana při plné záteži: 1,4 m/min
Příslušenství: Tažné lano, vodicí rolna, dálkové ovládaní, tažný hák a montážní šrouby.

Cena: 17 731,- Kč (vč. DPH)

Jen nevim, jak ho namontuju k tomu ramu :( je dost velkej...
Přílohy
noell
noell
248x300_firm-web-cz_u20110707130724_0 (1).jpg (15.08 KiB) Zobrazeno 1879 x
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“