od Petr HC » úte kvě 29, 2012 07:53
Poněvadž na moje výzvy nikdo nereaguje a článek musím odeslat nejpozději ve čtvrtek, dávám k nahlédnutí, případným opravám a připomímkám koncept textu pro VLP Jičínský deník:
JAK JSME SE BEZPEČNĚ "SRAZILI".
Víkendového srazu brněnského LadaKlubuČeskoSlovenského na letišti Hoškovice v krásném prostředí Českého Ráje - jak bylo uveřejněno v Jičínských Novinách začátkem minulého týdne, se zúčastnilo 97 automobilů. Zastoupeny byly všechny modely Lada (VAZ, Žiguli) od téměř kopie legendárního vozu Fiat 124 - vozu roku 1970 (i ten byl přítomen ve sportovní verzi) - VAZ 2101 , 2102, 2103 , 2104 , 2105 přes vůz všeobecně označovaný označovaný za "vlajkovou loď" automobilky Togliatti - model 2106 až po poslední "sedmnáctistovku" 2107 jejíž výroba skončila teprve letos. Po roce 1990 si Evropská unie vynutila několik úprav stávajících modelů vzhledem k emisním požadavkům . Ty byly odlišeny pátou číslicí v označení.
Od sobotních ranních hodin probíhaly na letišti soutěže ve sprintu na 400 m , jízdy zručnosti, "bleší trh" , rady a porady, předvedení "tuningu i tuzingu" a nezapoměli jsme ani na soutěže malých dětí ve znalosti dopravních předpisů, jízdě na koloběžkách a další zajímavá vyplnění jejich času i s maminkami. Nechyběl stánek s občerstvením - důsledně nealkoholickým a výbornými klobáskami. Sanitka s obsluhou členů a členek Červeného Kříže ze Žacléře mimo dobrovolné kontroly několika autolékárniček a sluníčkem připálené kůže měla "Havaj" .A kdo nedělal vůbec nic, mohl se kochat výhledem na masiv Příhrazskych skal a Drábských světniček.
Nové modely upoutaly pozornost veřejnosti až při přehlídce na turnovském náměstí .Té se zúčastnilo celkem 88 vozidel - mimo řady 2110, 11 a 12 , Samar, Kalin a Grant se objevil i poslední model Siluet německého majitele ??. Řada hostů přijela z Německa, Polska, Litvy xxxxxxxxxx Slováky nepočítáme za hosty - to jsou přeci "naši" . Proti jiným srazům však cizinců poněkud ubylo - přece jen doba a hlavně ceny těmto akcím moc nesvědčí. Plejádu vozů doplňovaly terénní Nivy a exportní provedení některých modelů určených pro bývalý západní trh. Že mnoho mladých lidí už tyto vozy nezná bylo vidět na zájmu fotoamatérů . I malé děti s rodiči nebo prarodiči procházející řadami vozů se dobře bavili a bylo slyšet zajímavé "hlášky" capartů např : Tati, to jsou Tlabanti ? Asi pětiletý vnouček se ptal dědy : " Co je to za auta " ? Děda suverénně od pověděl : "Ty sem dovážel už Báťuška Car".
Po přehlídce pokračovala kolona vozů vedená třemi vozidly bývalé VB (majetek členů Policejní historické společnosti) a jednou Ladou 2105 "socialistického" vládního doprovodu krásnou krajinou Českého Ráje na Kozákov, kde jsme si z rozhledny za krásného počasí prohlédli široké okolí Českého Ráje - Krkonoše, Jizerské hory, České Středohoří se svými dominantami - Trosky, Hrubá Skála, Valdštejn - Medvědín, Luční Hora, Sněžka, Černá Hora - Ještěd, pojizerské rozhledny, zámek Sychrov, Bezděz, Ralsko,Milešovka a snad jsem na nic významného nezapoměl.
K večeru kolona dorazila přes Hruboskalsko a Vyskeř nově upravenými silničkami - cyklostezkami do kempu v Příhrazech, kde se vše hodnotilo, přetřásalo i oslavovalo. Ráno i po celé setkání přísný činovník LKČS , alias LadaKrál, zkontroloval alkotesterem zda někdo z odjíždějících nemá v dechu zbytkový C2H5OH . V opačném případě by jeho klíčky byly dobrovolně uschovány a v krajním případě by nedobrovolně "šly do kanálu".
Také proto naše setkání , "spanilá jízda", sprinty, jízda zručnosti a ostatní aktivity proběhly bezpečně a ke spokojenosti všech organizátorů i účastníků.
Co dodat : Jarní LadaSraz 2012 skončil - dík všem organizátorům , účastníkům i orgánům veřejné správy a těšíme se na podzimní setkání v moravské Jedovnici.
Za LKČSos
Petr Melgr
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.