od Sid » pon lis 28, 2011 13:02
Samozrejme, že sme merali tlaky na motore, ktorý sme nechali hodinu v kuse bežať. Riadili sme sa presne podľa dielenskej príručky. Čiže ohriať, vyšróbovať sviečky, nasadiť tlakomer,odpojiť zapaľovanie, stlačiť plynový pedál na podlahu a štartovať, pokiaľ sa tlak neprestane zvyšovať. Namerali sme nielenže nízke tlaky, ale medzi nimi boli aj zásadné rozdiely. Skrátka to podľa dielenskej príručky nevyhovuje. Postupovali sme ďalej, do válca sme dali 20-25 ml oleja a zopakovali meranie. Tlak vyletel až na 16 atmosfér, to znamená, že je chyba na tesnosti valec-piest.
Pred dvomi rokmi sme sa s tým motorom trocha hrali. Bol prasknutý krúžok na 3. valci. Menili sme všetky ložiská, krúžky, tesnenia, zabrusovali sme ventily, menili guferá na ventiloch... Lenže vtedy sme nemali ani dielenskú príručku a ani dutinomer, preto sme to proste len poskladali v dobrej viere a ono to aj jazdilo. A lepšie ako predtým. A jazdilo by to naďalej, lenže je tam lenže.
Nedávno sme zistili, že sa nám už totálne prepadá pravá veža do motorového priestoru. Vytiekla nám náplň v brzdách niekde buď cez zadné brzdy, alebo brzdový valec. Čiže sa na tom nedalo jazdiť. Tým pádom už bolo treba začať niečo robiť a chceli sme to vyvariť. Samozrejme, že len nosné časti a výztuhy, aby bola zachovaná pevnosť karosérie. To by nebol žiadny problém, ale ešte bolo treba opraviť aj zadné brzdy. Bolo by treba zohnať štíty typu 2101, 1 sadu obloženia a štít prednej brzdy. Zadná náprava totižto ani nieje z 2102ky, ale z iného vazu a zadné brzdy tam ktosi naskladal z toho, čo mal poruke. Tak aj to sme chceli, aby to bolo v originále a v 100 percentne funkčnom stave. Plus ešte nieaké drobnosti navyše.
Z toho vylýva, že vlastne celé to auto už bolo prakticky na odpis, ale za niekoľko dní v garáži by sme ho dali do kopy a aj sme sa na to chystali a hlavne kvôli tomu motoru. Ale dostali sme nápad si ho vyskúšame, či je ozaj v takom skvelom stave, ako si myslíme a to bohužiaľ nebol. Tak sme sa včera rozhodli, že si odmontujeme čo sa nám z neho zíde a začali sme rozoberať. Ostalo už len torzo, z ktorého ešte zhodíme pár vecí a prídu si to odviezť na šrotovisko.
Bolo to ťažké rozhodnutie, to auto by sme v januári mali už 4 roky, takže už toho pamätá bolo s ním super. Nikdy sme si ani nemysleli, že ho pošleme do šrotu, ale bohužiaľ to dopadlo takto.
Včera sme zistili, že to je ešte oveľa hnilšie ako sme čakali. rámčeky svetlometov mi ostali v ruke a v čele len diery. Keby poriadne buchnem po svetle, tak by aj odpadlo, Pravý nosník, o ktorý je chytený nárazník už mal zo strany od kolesa prehnitú dieru dovnútra a okolo držiaka nárazníka to je obhnité, že na držiaku je prišróbovaný len kus hnilej plechy. Celý predok na tom aute drží iba silou vôle.
... Ale aj tak by sme to polátali, keby bol ten motor v poriadku. Takto to však bohužiaľ nemá cenu.
Najhoršie je, že teraz sme bez kombíka.