Řekl bych, že se konečně "provalila" závada, kterou jsme zde řešili už v viewtopic.php?f=86&t=13327&hilit=deton%2Ahttp, tedy loni v dubnu. No ,alespoň je jasno. A ty hlášky ŘJ jsou zcela logické. Čidlo detonací je v podstatě kontaktní mikrofon a ten když zjistí zvýšený hluk z jednoho válce (to sykání v horní úvrati výfukového zdvihu), prostě hlásí chybu a nerozlišuje co je jeho příčinou. Chyby 300 a 302 jsou způsobeny tím, že čidlo "neslyší" i nedetonační hoření směsi vhorní úvrati kompresního zdvihu (většina hořlavé směsi uniká netěsným ventilem). Horší by bylo, kdyby to odnesl i katalyzátor.
Tolik k tomu, jak si to vysvětluji.
P.S: když budeš mít chvilku, proměř, zda je/není možné setkání ventilů s písty při prasknutí řemenu rozvodu a jestli mají písty vybrání pro ventily i u 16V/1500. Nejsem si jistý, že ten motor jak jsem zde již uváděl nebyla 16V/1600 (nikdo to zde zatím jednoznačně nepotvrdil, ani nevyvrátil).