Otackomer 06 a bezkontakny rozdelovac 07

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

To asi těžko, ten odpor na cívce patří k té cívce. Viděl bych jako přípustnou pouze záměnu Lada cívka bez odporu -> škoda cívka s odporem. K tomu by se měl natáhnout drát ze svorky 16 spínací skříňky. (připojuje palubní napětí za odpor, přímo na cívku během startování, pro silnější jiskru).

tak a teď doufám, že sem pochopil otázku.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Nejde o štart, ale o to aby otáčkomer ukazoval dobre, lebo bezkontakt má samarackú indučku.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, ten důvod proč s tou cívkou otáčkoměr nechce ukazovat bude právě v tom bezkontaktu. pokud to prostě dělá menší špice, že je otáčkoměr nechce brát, zkusil bych zvýšit citlivost otáčkoměru. Ale jak jsem psal jinde, otáčkoměr z klasiky umí sežrat špice od cca 20 - 50V nahoru, aby spolehlivě ukazoval.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ja to ešte nemám v aute, ale chcel by som vedieť aké sú skúsenosti ľudí čo majú bezkontakt a 06 otáčkomer
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

kludne to zatial možeš zapojit na klasicku cievku vtedy to bude ukazovať...
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Zmeral som dnes cievky klasicku a bezkontaktnu. Vysledok:

klasicka - 6,7kOhm medzi strednym a krajnym, medzi krajnymi cca 4ohm
bezkontakt - 10kOhm medzi strednym a krajnym, medzi krajnymi cca 3ohm.

Čiže by otáčkomer mohol fungovať bez problémov. Či nie ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

pozri namontuj to tam... a ak ti nebude ukazovať tak daj staru cievku naspäť... a bude to ukazovať ok ?
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Dusan píše:pozri namontuj to tam... a ak ti nebude ukazovať tak daj staru cievku naspäť... a bude to ukazovať ok ?

To vůbec není o cívce - resp. vliv cívky je zanedbatelný. Je to jak píše Martas Brno. Spínací tranzistor bezkontaktu je chráněn zenerovými diodami nebo transily proti špičkám indukovaným do primáru, tudíž impuls pro otáčkoměr je nedostatečný. Řešit by to šlo jedině úpravou vstupního obvodu otáčkoměru. Pokud někde najdeš schema, můžeme se o tom bavit dále.
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Schema je tu
Přílohy
123.jpg
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nestahuj gatě dokud je brod daleko. Mě v sedmičce otáčkoměr fachčí i s bezkontaktem v pohodě. Otáčkoměr mám elektricky identický s 03/06. Nejdřív to nahoď a když to nebude chodit tak teprve potom vymýšlej.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ok, ja len keby .......
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek89 píše:Schema je tu

Zmenšil bych v kapacitním děliči hodnotu kondenzátoru 10n na 3n3 až 1 n. A místo odporu 2k7 bych dal 1k - to možná nejprve.
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Myslím, že tu Saša jednou psal, že otáčkoměr resp. zapojení uvnitř je spouštěný pomocí záporných 300V špiček, které vzniknou při rozpojení kontaktu.

Pokud tomu tak je, tak ale elektronický zapalování tyhle záporný špičky nemá...

Ale zase někdo píše, že mu to fachá.. tak teda nevím, asi to s těma -300V nebude pravda. Jinak velikost kladné špičky je stejná jako u klasického kontaktu. Teda alespoň měřeno na ele. zapalování favorit, tj. těch 300V
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

popest píše:Myslím, že tu Saša jednou psal, že otáčkoměr resp. zapojení uvnitř je spouštěný pomocí záporných 300V špiček, které vzniknou při rozpojení kontaktu.

Pokud tomu tak je, tak ale elektronický zapalování tyhle záporný špičky nemá...

Ale zase někdo píše, že mu to fachá.. tak teda nevím, asi to s těma -300V nebude pravda. Jinak velikost kladné špičky je stejná jako u klasického kontaktu. Teda alespoň měřeno na ele. zapalování favorit, tj. těch 300V

Monostabil nemůže být spouštěn zápornými špičkami - na vstupu je NPN tranzistor a ZD ve tvarovači impulzů propouští zápornou půlvlnu max. 0.7 V, kladnou do výše Uzd.
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Už to tam daj... ja to mam namontovane s cievkou a zapalkom od Coryho a ukazuje to. Sice niesom si isty ze ta cievka je k tomu komutatoru ale ide to :D
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“