
Chladič by zůstal i s větrákem a termostatem (namotnován jiný a spolehlivý, plus kontrolka u řidiče, že větrák běží), propojil by se s motorem klasicky jen hadicemi, vyhodily by se krycí plechy na spodku, aby měl odkud sát a kam to plivat. Větrák by neběžel jen po startu motoru, potom by se sepnul, pravděpodobně trvale a mohl by se případně pojistit i zapnutím ručního spínače u řidiče.
Potřeboval bych znát hodnoty škodováckého větráku. Sací výkon vrtule a trvanlivost elektromotru, je-li stavěn na téměř trvalý provoz. Je možné, že vrtule při volnoběhu motoru "přechlazuje", ale v určitých rychlostech a zátěži motoru výrobce předpokládá, že už bude chladič profukován náporem a vrtule na to počítána už není.
Takže aby bylo možné tu káru uchladit i při dálničních rychlostech, kdy motor dostává zápřah.
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel a nezkoušel to počítat, takže kdyby se našli lepší fyzici a počtáři než já, třeba Petr HC a spol. byl bych rád, kdyby se nám to podařilo rozšťourat.
Proč to chci vůbec vědět: Možné je, že budu muset z nutné potřeby koupit nějaký krám za pár korun a nic jiného než dávná klasika našich silnic mě pro nenapadá.

Díky za případné poznatky.