od Marek » ned úno 13, 2011 17:24
Favorit díky jiné koncepci motoru má jinou regulaci předstihu. Oproti Ladě je Favorití regulace lineární a delší (34°), zatímco regulace rozdělovače Lada je dvoustupňová a dlouhá 26-28°.
Pokud bys použil rozdělovač z Favorita na motor Lada a neudělal (dost složité a bez zkušeností neuskutečnitelné) úpravy regulace předstihu, musel bys motoru dávat nulový předstih ve volnoběhu. Motor bude špatně startovat a bude velmi líný v nižších otáčkách. Stoupne spotřeba a budou se přehřívat výfukové ventily.
Pokud bys nastavil předstih podle tabulek Lada, motor bude mít v provozních a vyšších otáčkách vysokou hodnotu předstihu, tudíž se bude přehřívat, bude mít nižší výkon a vyšší spotřebu a bohužel i nepříjemné velké opotřebení klikového ústrojí.
Kvalita bezkontaktních rozdělovačů Lada je velmi dobrá. Byly určené pro vozy s katalyzátorem, kde je přesnost a kvalita zapalování velice důležitá. Myslím, že kompletní sada bezkontaktního zapalování (rozdělovač, cívka ze Samary a zapalovací modul) stojí kolem 1500-1700 Kč, což je solidní cena. Navíc montuješ díl, který je schválen a originální, čili neriskuješ náročné úpravy. Některé díly, jako třeba víčko nebo palec rozdělovače, pasují z klasického rozdělovače R125D, což je taky výhoda.
Neblbni a dej ruský bezkontakt. Je to jediná správná cesta k úspoře paliva a ekologičnosti motoru. Přestavbám rozdělovače z favoritu fakt odzvonilo (stejně jako pochybným přestavbám pětikvaltu z Mirafiori a podobně).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)