Kolesá - moment dotiahnutia
Moderátor: Moderátoři
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Kolesá - moment dotiahnutia
Kde sa "dopátram" k info akým momentom sa doporučuje dotiahnuť matice na kolesách na Nive ?? Sú na to nejaké tabuľky pre každé auto - len sa k tomu akosi teraz neviem dopátrať.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Klasická rada ma aký moment ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Origo klíč na kola . "Sušinky" ať zaberou a "borci" trochu citu . Lada má poměrně měké dysky a dá se jim lehce ublížit (prohnout dosedací pochy) . Takto poškozená kola pak často praskají a šrouby škrtají o brzdové pakny .Marek89 píše:Klasická rada ma aký moment ?
Prostě maximálně do prvního vrznutí . Nemazat kónusovou část šroubu !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Klasická Lada ná moment utahování kolových šroubů doporučený 69Nm. Jinak minimální cca 60Nm a maximální kolem 75Nm. Co se týká udržby kolových šroubů, závit i 6tihran muziou být nakonzervovány-namazány. Ovšem dosedací kuželová plocha musí zustat suchá!!!
Lada 2102 Universál 1.198ccm - červená 418.958 km.(r1972)
Fiat BRAVO Formula 1.368ccm 104.1HP - červená 24.518 km (r2011-od novoty)
"LADA NIVA... v terénu je doma, jako SUV na silnici."
Fiat BRAVO Formula 1.368ccm 104.1HP - červená 24.518 km (r2011-od novoty)
"LADA NIVA... v terénu je doma, jako SUV na silnici."
Niekto znizi dosadaciu plochu, niekto zavity... mrgreen:Saša píše:dá se jim lehce ublížit (prohnout dosedací pochy)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Teepee
- Příspěvky: 4334
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Určitě by nebylo poprvé co byla vazelína i na kuželu a utahuju hodně s citem a zatím dobrý.
Ono jaksi, obzváště u předních kol vazelína nevazelína se to stejně zakousne. Vzadu tolik ne.
Ty momenty jsou v Tůmovi, u zadní nápravy, odpovídají příspěvku výše, píšou závit M12x1,25, Jmenovitý 68,7Nm, Maximální 72,5Nm, Minimální 58,9Nm.
Ono jaksi, obzváště u předních kol vazelína nevazelína se to stejně zakousne. Vzadu tolik ne.
Ty momenty jsou v Tůmovi, u zadní nápravy, odpovídají příspěvku výše, píšou závit M12x1,25, Jmenovitý 68,7Nm, Maximální 72,5Nm, Minimální 58,9Nm.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
každý výrobce auta většinou dává k vozu i klíč na utahování kol, tedy jaký klíč k vozu dal, takovým se kola utahují. Právě velikostí (délkou) klíče a silou průměrného motoristy je zabezpečeno normové utažení.
Koupil jsem nedávno 04, v kufru ležel nádherný chromovaný utahovák s vysunovací rukojetí, skoro metr délky. No a všechny čtyři disky, respektive otvory pro šrouby, včetně rezervy, jsou samozřejmě zcela zarovnány do roviny. Disky jsou tak měkké, že vůbec nepopraskaly. Dojezdím letní gumy ještě týden a disky jdou proto do šrotu. Taky vzadu jemně škrtají šrouby o pakny.
Koupil jsem nedávno 04, v kufru ležel nádherný chromovaný utahovák s vysunovací rukojetí, skoro metr délky. No a všechny čtyři disky, respektive otvory pro šrouby, včetně rezervy, jsou samozřejmě zcela zarovnány do roviny. Disky jsou tak měkké, že vůbec nepopraskaly. Dojezdím letní gumy ještě týden a disky jdou proto do šrotu. Taky vzadu jemně škrtají šrouby o pakny.
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
No čo, človek sa učí na vlastnej blbosti. Ja som zadné doťahoval vysúvacím kľúčom a výsledok je ten, že letné majú pretlačené dosadacie plochy. Ale šrúby som trocha zbrúsil, čiže už nedrhnú.
Predtým keď som dotahoval klasickým, keď už bolo dosť, tak to vrzglo. Teraz už nie.
Predtým keď som dotahoval klasickým, keď už bolo dosť, tak to vrzglo. Teraz už nie.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
právě dosedací kužel šroubu a disku a určité předpětí šroubu dané pružností materiálu disku o určitém tvaru v místě upevnění (otvoru) zaručují pevnost tohoto spoje. Tedy při deformaci otvoru a jeho okolí je porušena podstata jištění spoje.
Někteří výrobci používají i rovné kolové matky s vloženou kuželovou pérovou podložkou, nebo je podložka integrovaná s matkou.
Nejvíce je přetahování a deformace disků znát u strojů s větším záběrovým momentem, například zemědělských strojů. Deformované otvory disků vedou k neustálému povolování a dalšímu utahování až dojde k destrukci otvoru nebo šroubů. U auta jsem se setkal pouze jednou s vylomenými otvory šroubů disku. Proto bych disky se srovnanými otvory po nadměrném utahování dále nepoužíval.
Někteří výrobci používají i rovné kolové matky s vloženou kuželovou pérovou podložkou, nebo je podložka integrovaná s matkou.
Nejvíce je přetahování a deformace disků znát u strojů s větším záběrovým momentem, například zemědělských strojů. Deformované otvory disků vedou k neustálému povolování a dalšímu utahování až dojde k destrukci otvoru nebo šroubů. U auta jsem se setkal pouze jednou s vylomenými otvory šroubů disku. Proto bych disky se srovnanými otvory po nadměrném utahování dále nepoužíval.
Jedna fotka pro nebojácné . Tohle bylo přední! kolo na IVECO Daily . Když jsem to pak ukazoval řidičům ve firmě tak jim do smíchu nebylo . Takhle popraskané je to po celém obvodu . Čo chýbalo-milimetre a nebolo ich veľa .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!