Jaký motor použít?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Cory píše:Tento karburator ma vyvod na vracacku, takze teoreticky by to ten ihlovy ventil mohol udrzat, nie?
Saša píše:Věřím že i odpor samotné zpátečky (hadice) bude dostatečný na to aby tlak spolehlivě tuto hranici překonal .
Nespekulujte . Kupte stavebnici pulzího řízení otáček stejnosměrného motorku , nebo již sestavený modul (cena do 200kč) . Potenciometrem nastavíte tlak a je nadosmrti pokoj . Chce to ale tu vracečku , NÉ proto že se nedá v případě El. regulace nastavit správný tlak , ALE kvůli chlazení čerpadla a odnosu nečistot .
Třeba tenhle http://www.flajzar.cz/regulace/regulator-ss-motorku.htm nebo http://www.flajzar.cz/regulace/vykonovy ... ulator.htm
Marek píše:Optimální by bylo použít něco jako čerpadlo ostřikovačů ze škodovky, jenže to konkrétně asi nesnese přítomnost benzinu (má plastová kolečka i obal). Ale výtlakem by zhruba odpovídalo.
To by muselo být také řízeno . Škodovka 105 a výše měla na ostřikovač čelního skla zubové čerpadlo (kolečka z bronzu) a tyto čerpadla dávali slušný tlak (odhadem 1-1.5bar) i když v malém litrovém množství .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
miskoo
Příspěvky: 57
Registrován: sob lis 21, 2009 14:49
Bydliště: zahorce

Příspěvek od miskoo »

Trosku odbocim od temy mam motor VAZ 2105 1300 pocul som alternatyvu urobyt s neho motor o obsahu 1600 bes vrtania. Dalej mam motor VAZ 2103 1500 udajne s neho treba prehodit kluku do remenovej 1300vky bude mi to pasovat ked dam kluku s zetazoveho motora do remenoveho? A dalej sa chcem opytat na ojnice ? S coho tam dat ojnice ? vopred dakujem :D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Štěpán Getsko píše:Chceš Marku říct, že stručnej Tůma je pravdivější, než podrobná literatura přímo od výrobce? :D

Edit:
Jedna literatura uvádí pro písty 76 a 79 odstupňování po 0,2mm a druhá pro pr.76mm po 0,2mm a pro pr. 79mm - 79,4mm; 79,7mm; 80mm.
Obědvě jsou překlady z originálu z ruštiny.
Drze si dovoluji vás rozsoudit další variantou - můžete mít pravdu oba. Sami oba taky dobře víte, že když se Rus rozhodl, že něco udělá jinak, prostě to udělal. Takže klidně mohl jinej provoz fabriky začít vyrábět písty v jiném odstupňvání ;-)

Aha, už jste k tomu sami došli :lol:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

K tomu krmení karburátoru. Ono je vlastně i jednodušší tam tu fungl novou AC pumpu dát, že jo...
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Marek
Příspěvky: 5323
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

miskoo píše:Trosku odbocim od temy mam motor VAZ 2105 1300 pocul som alternatyvu urobyt s neho motor o obsahu 1600 bes vrtania. Dalej mam motor VAZ 2103 1500 udajne s neho treba prehodit kluku do remenovej 1300vky bude mi to pasovat ked dam kluku s zetazoveho motora do remenoveho? A dalej sa chcem opytat na ojnice ? S coho tam dat ojnice ? vopred dakujem :D
Z motoru 2105 se dělá 1600 tak, že se namontuje klika z motoru 2103/2106 (tedy zdvih 80 mm) a použijí kratší ojnice z Lancie/Fiatu (typ motoru přesně nevím, dělal to Myšo a Montér Kolja).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
miskoo
Příspěvky: 57
Registrován: sob lis 21, 2009 14:49
Bydliště: zahorce

Příspěvek od miskoo »

Pod akym menom sem chodi ? potreboval by som vediet presne o aky motor ide aby som si to vedel zohnat.
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Kratsie ojnice viem zohnat aj ja, len mi musis napisat dlzku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10616
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

miskoo píše:Pod akym menom sem chodi ? potreboval by som vediet presne o aky motor ide aby som si to vedel zohnat.
Myšo na naše forum (už v podstatě) nechodí, ale příspívá sem jeho otec (nick Roman) a Montér Kolja (nick Montér Kolja) sem chodí, ale přispívá málo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Trochu doplnim Ludka: Myso so zigulikmi stale zije ( vid. http://www.amaterrallye.cz/ ) a sem tam na forum chodi, precita si prispevky ktore ho zaujimaju. Ten motor som mu pomahal zlozit ja, ale material si zhanal sam a ja si uz nepamatam z akej Lancie tie ojnice pochadzaju. Ale chcel by som pripomenut, ze ta vymena nie je celkom jednoducha - v pripade pouzitia piestov z 05 tieto treba upravit. Prva uprava spociva v tom, ze treba dorobit do piestov drazku na segerku, lebo ojnice na rozdiel od lady maju plavajuce piestne capy a tieto piesty narazaju do klukovky, takze je treba druha uprava - upravit ich spodnu hranu. Ak chces vediet viac, v zozname clenov najdes na Mysa kontakt, napis mu mozno ti odpovie. Inac dlzka ojnic je jasna musia byt o tolko kratsie o kolko ma 1500vkova kluka vacsi zdvih :D
Přílohy
51_rs.jpg
51_rs.jpg (39.07 KiB) Zobrazeno 1390 x
Roman
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

tak v tom pripade by som vedel zohnat ojnice o 7,5mm kratsie ako origo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10616
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Což je asi ten správný rozměr ... ještě zbude trošku materiálu na vršku bloku pro případné orovnání/obroušení. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Luděk Musil píše:ještě zbude trošku materiálu na vršku bloku pro případné orovnání/obroušení.
alebo to bude znizovat kompresny pomer na znesitelnu uroven
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5323
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To se dá doladit na výšce bloku. Rozdíl -7,5 mm je dobrá míra.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Inak ked sme pri tych dlzkach ojnic, mal by som otazku na Mareka (odborníka :wink:). Niekde som cital ze ojnica by mala mat dlzku minimalne taku ako je 3,2-násobok polovice zdvihu klukovky...Pri zdvihu 80mm a tych kratsich ojniciach o 7,5mm je dlzka ojnic v norme.Ale ja riesim trochu iny motor, kde pouzijem ojnice o 2,5mm kratsie a kluku so zdvihom 84mm. Ale podla tej podmienky, ktoru som nasiel, bude dlzka mojich ojnic pod minimalnou vzdialenostou, teda bude o 1,9mm kratsia ako vravi ten vzorec, ktory som nasiel. Teraz ide o to, ci tych 1,9mm bude hrat nejaku velku rolu, zasa nechcem, aby vznikali velke tlaky na stenu valca a aby ojnica nespravila kuk na (ch)uja. A jedna sa o motor 84x84.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Bez dovolení se vám do toho vmísím.
Předpokládám, že vztah délky ojnice a zdvihu kliky je zajímavý "jen" :) kvůli bočním silám, které působí na písty v rovině otáčení klikových čepů. Osobně si myslím, že to kriterium 3,2 vymyslel někdo podle zkušeností jako kompromosní hodnotu, tedy hodnotu, která může být stanovená i jinak, podle jiných požadavků na životnost motoru. Funkce, která charakterizuje ty síly, je totiž docela určitě spojitá. Nějakou nespojitost nebo mez tam může představovat mazací film, takže je otázka, jaké má motor v tomto směru rezervy. Nevím ale, jak jinak než laboratorně tyhle věci řešit.
Jinak se člověk může podívat, o kolik procent tu mez přešvihnul a snažit se uhodnout, jestli se něco stane dřív nebo později.

(Názor pouhého elektronika na věc, které nerozumí, a přesto se do ní plete)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“