vintera píše:u těch déle odstavených, zcela bez provozu bývá vše trochu přirezlé, zoxidované kontakty, gumové prvky zteřelé, ztvdlé. Auto se rozhýbe a najednou tu něco teče, tu něco vrže, tu se nevrátí brzda, tu něco nesvítí, najednou se rozpadne zvenku krásně vypadající výfuk a při výměně zpuchřelých pneumatik projede hever lakem prahu do vnitř, bývají to celkem i drobnosti, ale v součtu otravují. Když se povede vše odstranit, stavá se z auta spolehlivý stroj.
Tak já si užil jen minimum - Tu něco teče, tu něco vrže, tu nechodí tlumiče, no a s tím výfukem je to do slova a do písmene ono. Ale to tečení byla vodní pumpa s vymletým ložiskem a krátký spoj k termostatu - někdo totiž neměnil kapalinu a termostat netermostatoval, tudíž byl opravován lehkým poklepáním, tedy podle těch důlků usuzuju že se opakovalo se zvyšující se tendencí několikanásobně. Po výměně jeden ze spojů sákne furt, ale řešení existuje a není nesnadné.
osobně si myslím, že na typu auta záleží z hlediska provozních vlastností - tedy jestli to dobře drží na silnici, jestli je to ovladatelný a podobně.
Že se to někomu sype a někomu ne, je u verků se 100 000 a víc s nejistou minulostí prostě osud. Dokonce bych řekl že na těch kilometrech vlastně nesejde, je to dost pofiderní ukazatel.