rezonující katalyzátor

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod zelvotron » ned zář 26, 2010 09:53

Teď řeším něco podobnýho, od katu dozadu všechno nový a bouchá to a prdí stejně jak předtím, pokus o nápravu jeden - vyšel, ale jen na 60 km :( Utíká to ve spoji zadní - střední, ten tmel asi bude jediný řešení, takže už jsi to aplikoval a pomohlo?

Hele ty měděný matky, nevytvoří se tam korozivní článek?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod dmatej » pon zář 27, 2010 22:23

Ty měděný matky tam patří, i ty původní jsou - jenže jsou nízký a šteft uvnitř je sice ok, ale nad nima je K.O. Pak na to nasadíš golu, zabereš, ono to nejde, zabereš víc, a ono se to utrhne.
Měď má několikrát větší roztažnost než ocel, navíc ale teplem nepraská, takže když se to správně dotáhne, napne se závit a teplem se to samo nepovolí.

Ten tmel už mám druhou tubu, neb napřed jsem vařil příruby - napřed přední díl, pak zadní díl, několikrát rozebráno, pokaždé se tmel musí dát novej. Celkově ano, tmel se osvědčil.

Vysoký měděný matky má i starej žigulík, osvědčená to technologie ;)
Jedna mě stála myslím 9.50, ještě jich mám 7, jsem matkovej magnát a vůbec mi už nehrabe :idea: :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod tavri » úte zář 28, 2010 05:06

Pod matku narvat 1-2 podložky s pérovkou, pak půjde nasadit gola hluboko a snáze se utrhne.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod vintera » úte zář 28, 2010 19:47

přidám svoji zkušenost s trháním zarezlých šroubů - většinou požívané první nářadí na povolení zarezlého závitu, jako je gola s ráčnou, je téměř jistota utržení. Ráčna má velkou páku vzhledem k pevnosti M8 i M10.

Nejprve je třeba, pořádně závit prohlédnout a očistit (pokud to jde). Jestli si myslím, že jej zkusím bez dalšího povolit a nemám v ruce cit, vezmu ráčnu tak v polovině délky a zkusím nepatrně povolit, nebo i utáhnout. Nejde-li ani sem ani tam, vezmu dvě malá kladívka (nebo něco obdobného) a údery na matičku proti sobě jdoucími i z různých stran ji tzv. domluvím. Na zarezlé závity výfuků (hlavně paroží) následně nakapu vodu (ne olej, ten zadírá zplodiny rezu) a znovu poklepu matičky. Znovu namočím vodou a zkusím povolit. Tak opakuji, dokud nepovolí.

Pokud se závit uvolní a matička v závitu tuhne, dál v povolování nepokračuju, ale naopak ji zpátky jemně utáhnu, očistím kartáčem a zase namočím vodou a zkusím povolit, dokud nezačne v závitu opět tuhnout. Střídavě kousek utáhnu a povolím. Když je závit dlouhý, pomůže mu (pokud je místo), protočení závitovým očkem. Chce to trpělivost, ne sílu.

Pokud je přečnívající závit příliš dlouhý, nebo úplně zrezlý, jednoduše jej flexou (pilkou) uříznu. Teplo při řezání závitu mnohdy uvolní rez a pak jde matička lépe povolit. Někdy je dobré zkusit povolovat ihned po zastavení motoru (jako u L sondy). Na M8 a M10 stačí i trochu tepla např. z opalovací pistole a pak schladit vodou, poklepat, namočit vodou a musí povolit. Nejhorší je nastříkat zarezlý spoj konkorem a když to nejde, zabrat chlapskou silou.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod tavri » úte zář 28, 2010 20:04

Zpravidla takový šroub nechceme znovu použít, je-li tedy jistota, že po utržení můžeme zbytek vyklepnout a máme připravený nový šroub, trhání upřednostňujeme :-)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » úte zář 28, 2010 20:25

vintera píše:Nejhorší je nastříkat zarezlý spoj konkorem a když to nejde, zabrat chlapskou silou.
vyzkoušeno mnohokráte a stále jsem se nepoučil... :mrgreen:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod vintera » úte zář 28, 2010 21:04

metoda trpělivosti bez použití nadměrné síly se nepoužívá u těch zarezlých spojů, jejichž materiál lze efektivně a bezpracně nahradit novým. To jsem zapoměl připsat, omlouvám se. :wink:
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Marťas » úte zář 28, 2010 21:12

vintera, Tohle zdá se být ideální metodou na povolování držáků předních tlumičů :idea:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod vintera » úte zář 28, 2010 21:33

na zcela zarezlou matičku a přístupnou pro flexu stačí z jedné strany plochu matky zpudka odbrousit a hned 6stihraným oříškem povolit. Matka se značně ohřeje včetně různých letitých patlanin, které stejně jejímu zareznutí nezabránily a jde velmi snadno povolit.

Jinak, na klasických dnešních strojích lze spoj většinou nahradit, ale např. při rozebírání starých strojů, jejichž součásti nelze nahradit, nebo pro ztrátu originality, je trpělivost většinou jediným způsobem.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků