starter
Moderátor: Moderátoři
Spouštěcí cívka má dvě funkce: - vysouvá pastorek do záběru s věncem a současně spíná kontakty na její zadní straně, díky čemuž do rotoru a statoru může proudit proud. Pokud je ve spínači špatný kontakt, vzniká na něm značný úbytek napětí, výsledkem čehož je "malá síla" startéru.
Jelikož jsi se tu již několikrát zmínil o tom, že je v části kontaktů nějaká vůle, doporučuju se zaměřit na tuto část a vše důkladně zkontrolovat.
Jelikož jsi se tu již několikrát zmínil o tom, že je v části kontaktů nějaká vůle, doporučuju se zaměřit na tuto část a vše důkladně zkontrolovat.
Jo, teď jsem se koukal na nákres.....Vidím tu destičku které se po vysunutí vidličky dotkne těch dvou "šroubů". Asi to ještě risknu a místo startéru na ruské traktory si koupím tu cívku....V Otrokovicích jí májí za 430 kaček....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Zkusil bych nejdřív celou cívku rozebrat a kontakty dokonale odmastit a očistit. Druhá věc, kterou bych zkusil, tak natáhnout nové silové dráty ke starteru - plusový a zkusmo i kostru. Něco podobného co píšeš mi dělá jiné auto, občas startuje dobře a občas jakoby byla vybitá baterka. Někde po cestě od baterky ke starteru bude zřejmě špatný spoj na kostře.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Vím že jsme s Ivošem na tu cívku dívali, a je nerozebiratelná. Teda spíš, plastová část je zboku "zakleplá" Rozebrat by jsem to uměl, ale dát do kupy už asi fakt ne...
EDIT pro Marťase: Jestli bys byl tak hodný a tu cívku mi za nějáký úplatek dal, budu moc rád. Do srazu není pozdě, auto zatím startuje.
EDIT pro Marťase: Jestli bys byl tak hodný a tu cívku mi za nějáký úplatek dal, budu moc rád. Do srazu není pozdě, auto zatím startuje.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Pokud se chceš přesvěčit jestli to dělá ta cívka vem měřák a změř napětí přímo na těch dvou šroubech (vždy kostra a pak jeden i druhý) samozřejmně při startování . Chce to ale asi dva lidi , nebo předem připojit drát . Na šroubu co jde od baterie zjistíš při startu jak je na tom propoj + pól baterie , kabel , oka . Na druhém šroubu (z něj vede vodič přímo do startéru) zjistíš případný úbytek napětí (proti prvnímu měření) .
Multimetr dej co nejdál od startéru a drátů k němu vedoucích - ty vytvářejí silné magnetické pole a mohou u některých měřáků velmi ovlivnit výsledek měření .
Můžeš ještě skusit změřit kvalitu kostry . Dej měřící hrot přímo na - vývod baterie (né svorku) a druhý hrot dej na motor (dobře připevnit) a skus startovat . Měřák by mněl ukazovat co nejmenší údaj (ve Voltech) cca 0.5V . Vyšší údaj svěčí o nekvalitní kostře .
Multimetr dej co nejdál od startéru a drátů k němu vedoucích - ty vytvářejí silné magnetické pole a mohou u některých měřáků velmi ovlivnit výsledek měření .
Můžeš ještě skusit změřit kvalitu kostry . Dej měřící hrot přímo na - vývod baterie (né svorku) a druhý hrot dej na motor (dobře připevnit) a skus startovat . Měřák by mněl ukazovat co nejmenší údaj (ve Voltech) cca 0.5V . Vyšší údaj svěčí o nekvalitní kostře .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Keby nahodou niekto skusal cievku ma dva vinutia zapoojene do serie.... skuska prebieha takto do cievky sa vlozi jadro so spruzinou.... cievka sa pripoji obalom na kostru a +12V sa privedie na kontakt na ktory sa pripaja kabel od spinacky. jadro sa rukou zatlaci do vnutra cievky pokial je cievka pod prudom jadro ostane v nutri po odpojeni napetia jadro vyskoci von. Druha skuska overuje schopnost vtiahnutia jadra do vnutra. minus pol sa pripaja na jeden SILOVY kontakt..a to ten na ktory je pripojeny vyvod vnutornej cievky... +pol sa privedie klasicky na kontakt na ktory sa pripaja kabel od spinacky. vlozi sa jadro +spruzina po pripojeni napetia dojde k vtiahnutiu jadra. Pracujte rychlo cievka sa ohrieva prudom hlavne pri druhom sposobe.... treba si uvedomit ze pri startovani vtiahnutie prebieha rychlo a tym padom je cievka zatazovana velkym prudom len kratku dobu....
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak teď jsem neradostný, místo té krásné cívky co jsem Cooperovi přislíbil jsem našel hnusnou, jetou cívku, která má podle měření můstkem dobrý kontakt, odpor v řádu mOhm, ale nepodařilo se mi na něm naměřit tu vtahovací cívku, naměřil jsme jen jednu ze svorky 50 na kostru. Řekl bych, že to je typ (nebo provedení) který má cívku jen jednu. Typ je ST221.
Tak jsem to vzal multimetrem přes baterku, ta cívka si bere cca 22A při cca 12V. Takže je to jednocívková záležitost. Mám k tomu respekt, chápu, že jakejkoliv přechoďák jen v tý ovladací cestě musí dělat binec. Už taky asi vím, proč lidi mění po čase oříšky ve spínačce
Snad se mi moc nespotil multimetr, na 10A rozsahu (pojistka = drát) mi trvalo asi vteřinu než jsem se to rozhodl odpojit
EDIT: Z proudu mi vyšel tabulkový odpor jako správný.
Tak jsem to vzal multimetrem přes baterku, ta cívka si bere cca 22A při cca 12V. Takže je to jednocívková záležitost. Mám k tomu respekt, chápu, že jakejkoliv přechoďák jen v tý ovladací cestě musí dělat binec. Už taky asi vím, proč lidi mění po čase oříšky ve spínačce
Snad se mi moc nespotil multimetr, na 10A rozsahu (pojistka = drát) mi trvalo asi vteřinu než jsem se to rozhodl odpojit
EDIT: Z proudu mi vyšel tabulkový odpor jako správný.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne ned zář 19, 2010 17:37, celkem upraveno 1 x.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak jsem cívku vyzkoušel podel rady Saši. Takže jeden kontakt, co je na něm stálých 12V má při startování 9,5 V. Druhý kontakt který spíná startér má při startování jenom 6V. Podle svých amaterských znalosti usuzuju že to tak asi nemá být
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang