Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr
Moderátor: Moderátoři
peet2101 píše:Jak ten omezovač brzd vlastně funguje?? Vím že je tam táhlo spojujcí ho s karoserií, ale to je tak všechno.
jak presne omezuje, to nevim, ale jeho ucel je tento:
v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
JmJ píše: ... v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.
Toto přesně vystihuje chování omezovače staticky a při "rozumném" brzdění .
Navíc při prudkém brzděni v kritických situacích omezuje i "ustřelení zadku", poněvadž vůz má v těchto případech tendenci "kleknout" na předek, tím se odlehčí zadní náprava a zejména u přetáčivého vozu jako jsou Lady210x snáze dochází k situaci, kdy se zadek snaží "předběhnout" předek. Proto jakékoliv "domácí štelování" omezovače změnou základního postavení zadní nápravy nelze doporučit.
vintera píše:co jsem jezdil s ladami, tak ten brzdový bazmek co má regulovat většinou vlivem času a opotřebení táhel víc zlobil než reguloval. Když jsem měnil trubky šel ven a bylo po regulacích a štelování.
Toto sice může být pravda, ale v případě havarie to může být značně přitěžující okolnost (hrubý zásah do brzdového systému ať už fungoval nebo ne).