Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Moderátor: Moderátoři

peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Jak ten omezovač brzd vlastně funguje?? Vím že je tam táhlo spojujcí ho s karoserií, ale to je tak všechno.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6497
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

peet2101 píše:Jak ten omezovač brzd vlastně funguje?? Vím že je tam táhlo spojujcí ho s karoserií, ale to je tak všechno.


jak presne omezuje, to nevim, ale jeho ucel je tento:

v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše: ... v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.

Toto přesně vystihuje chování omezovače staticky a při "rozumném" brzdění .
Navíc při prudkém brzděni v kritických situacích omezuje i "ustřelení zadku", poněvadž vůz má v těchto případech tendenci "kleknout" na předek, tím se odlehčí zadní náprava a zejména u přetáčivého vozu jako jsou Lady210x snáze dochází k situaci, kdy se zadek snaží "předběhnout" předek. Proto jakékoliv "domácí štelování" omezovače změnou základního postavení zadní nápravy nelze doporučit.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

co jsem jezdil s ladami, tak ten brzdový bazmek co má regulovat většinou vlivem času a opotřebení táhel víc zlobil než reguloval. Když jsem měnil trubky šel ven a bylo po regulacích a štelování.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

vintera píše:co jsem jezdil s ladami, tak ten brzdový bazmek co má regulovat většinou vlivem času a opotřebení táhel víc zlobil než reguloval. Když jsem měnil trubky šel ven a bylo po regulacích a štelování.

Toto sice může být pravda, ale v případě havarie to může být značně přitěžující okolnost (hrubý zásah do brzdového systému ať už fungoval nebo ne).
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

ano, naprostý souhlas, ona už jenom skutečnost, že lada jede, je často důvodem k důkladnému prověření orgány veřejné moci, natož pak nedej Bůh nějaká havárie s autem, které je výsledkem vývoje poloviny minulého století (i když skvělým) a majitel jej stále jěště nesešrotoval.
Zanek
Příspěvky: 9
Registrován: sob úno 27, 2010 18:55
Bydliště: Ivančice

Příspěvek od Zanek »

Zdravím všechny.
Do sekce cestování jsem napsal poznatky z naší cesty. Díky všem, kteří pomohli.
H.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“