Motor 2103 - zvýšení výkonu do běžného provozu
Moderátor: Moderátoři
Motor 2103 - zvýšení výkonu do běžného provozu
Zdravím pánové, po delší době jsem se opět začal vrtat v žigulíkovi a mám v plánu jeden z náhradních motorů trošičku poupravit. Celé fórum jsem pozorně pročetl,pochytal rozumy,ale potřeboval bych si to celé trochu ujasnit - mám motor 2103,čili 1500, 55kW, 106Nm a chtěl bych mu dostupnou cestou zvýšit točivý moment rovnoměrně v celém průběhu otáček,čili aby byly zachovány stávající provozní otáčky,ale motor měl větší sílu,takže nechci žádné závodní úpravy stylem max točák v 5500.. prostě motor do normálního provozu,s normální spotřebou a normálním zvukem a hlavně aby vypadal legálně:-). Moje vize je tato: Blok převrtat na 1600, (popřípadě sehnat blok 2106 a převrtat na 1700),komprese cca 10:1 (provoz pouze na LPG),slícování sání a úprava karburátoru na provoz s LPG,přičemž benzín by se dal použít jenom jako nouzové dojetí-psal o tom Jiří Čech a spočívá to v úpravě II. stupně karburátoru jenom na LPG,takže odřezat malý difuzor a všechny překážky v průtoku plynu,nechat v podstatě jenom díru s klapkou,I. stupeň nechat tak,s ohledem na nouzový provoz na benzín. Tím by se mělo zlepšit plnění motoru při větším sešlápnutí plynu (požiju mechanický weber). Těmato úpravama si představuju dostat rovnoměrně z celého rozsahu otáček o 15%-20% točáku víc,je to vůbec reálné? jsou to víceméně úpravy,které by se při GO motoru musely stejně dělat,tak proč to rovnou neupravit,že:-)Jsem zvyklý jezdit s Mazdou 1,6, která má 66kW a cca 130 Nm,nějak tak by se mi to líbilo i u toho žigula..Po převrtání na 1,6 by měl stoupnout točák ze 106 na 120,snížení hlavy,pořádné slícování kanálů a lepší plnění LPG by těch dalších 10Nm mohlo přidat,ne? Bude na to stačit 1600ccm nebo mám shánět blok 2106 a převrtat na 1,7?
Naposledy upravil(a) wlken dne sob črc 24, 2010 18:01, celkem upraveno 1 x.
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Take bych rekl, ze je vhodnejsi uzit primo seriovy motor 1.7, nez delat elaboraty s 1.5 motorem. Bud ho pouzit i se vstrikem, nebo ho predelat na karbec a rozhodne uzit muj oblibeny bezkontaktni rozdelovac
zacal bych pouzitim seriovych osvedcenych veci a pokud by byla nespokojenost, tak bych do toho terpve nejak vrtal.
zacal bych pouzitim seriovych osvedcenych veci a pokud by byla nespokojenost, tak bych do toho terpve nejak vrtal.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Dík za názory - použít sériovou 1,7 mě taky napadlo,ale narazil jsem na otázku legálnosti - do kastle 2103 se dá použít pouze motor 2103 nebo 2106,sériový 1,7 nejde použít i z toho důvodu že je to vstřik a tam asi můj stávající systém lpg pasovat nebude.-) Druhá věc je dostupnost takového motoru 1,7 a jeho cena,za min pár tisíc seženu motor o kterém nevím vůbec nic a za cca 5 tisíc budu mít převrtaný blok a tím pádem motor po GO. Budu samozřejmě hledat na inzerátech motor 1,7,ale pokud nějaký neseženu,tak se asi uchýlím k převrtávání bloku 2106,který půjde sehnat určitě snadněji a navíc ho budu moct dát do auta ve vší legálnosti...
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
wlken píše:sériový 1,7 nejde použít i z toho důvodu že je to vstřik a tam asi můj stávající systém lpg pasovat nebude.-)
LPG tam pasovat bude (i ten nejstarší systém) . Navíc je motor tvarově stejný - krom označení . Po montáži rozdělovače a sacího potrubí s karbecem k nepoznání od 03/06 , krom "prsou" ale i ty lze přešroubovat z 01-06 krom 05 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
wlken, Taky bych doporučoval 1,7. V bazaru sem tet četl něco o motoru 1,7 se zarukou za 4500,- Ty budeš mít sice za 5000 převrtaný blok, ale co zbytek?? Myslím že ta částka by se docela vyšplhala a to nepočítám práci. Takhle stačí přerazit číslo na nálitku a maš z toho 1,5 a ještě ušetříš na pojistce .
To all: je vidět číslo "vylité" na motoru (na mé 1,7 tuším 21213), pokud je motor zastavěn v autě?? Jde mi o to jestli se s tím mám na svém motoru brousit, nebo si toho nikdo nevšimne a stačí přerazit číslo pod nálitkem.
To all: je vidět číslo "vylité" na motoru (na mé 1,7 tuším 21213), pokud je motor zastavěn v autě?? Jde mi o to jestli se s tím mám na svém motoru brousit, nebo si toho nikdo nevšimne a stačí přerazit číslo pod nálitkem.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: pát čer 25, 2010 11:21
- Bydliště: Praha
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
tentokrat ma ten divny clovek pravdu ak by si si dal vyrobit na mieru prevodovku za takych povedzem 80 000czk a vedel by si si tie prevody prepocitat a podobne gurmanske veci je to OK ale pozrime sa na to triezvo, ja si tu prevodovku teda nekupim a ostanem pri jednej z 3 variantach zalezi co a jak jazdim prisposobim diff a dovi
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- radek mb
- Příspěvky: 5186
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
ger007 píše: ak by si si dal vyrobit na mieru prevodovku
Vy se smějete,ale zde na foru JE člověk,který si celou převodovku seskládal podle toho,jak mu vyhovuje.Třeba se přihlásí sám
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487