Výměna oleje v motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v motoru

Příspěvek od dmatej »

plavec píše:Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.

Kalina: plech jsem nesundaval dokonce ani u výměny převodovýho oleje ne. Na filtr lezu zespoda, líp se vyndavá (shora se mi to snad ani nikdy nepovedlo).

Psát ti po dvou letech "zaber" asi smysl nemá :D

Nalejvám teď Elf/Total Classic 10W40 3l za 411 (3x137) Kč od firmy http://olfima.cz - v dodávce jsou dokonce i technické listy atp., což u mě zabodovalo :)
Filtr kupuju Filtron 520/1 olejovej a AP006 vzduchovej.

Bílý filtry dělá Mann ... ale s latinkou :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km.... :oops: .Opravdu se stydím,budu muset desině udělovat větší pozornost,je to taková popelka proti ,dříve sedmě,nyní šestce.
Takže byla nalita polosyntetika ,olej značky XT.Je nuevěřitelné,co může s motorem udělat nový olej.Motor je výrazně tišší.
Rovnou jsem vyměnil vzduchový filtr,Champion,který jsem koupil u pana Nedbala v Sadské.Motoru se lépe dýchá.Snad to není jen "placebo efekt",prostě se mi zdá,že to jede lépe.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

radek mb píše:Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km

:koko:
Šmarja a já si minule u 2104 vyčítal i těch 10000, jezdím většinou couračky, tak raději měním dříve. Tak to jsem ještě dobrák 8)
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

radek mb píše:Přes 50 000 km.... :oops: .Opravdu se stydím


Fuj, styď se :mrgreen: ale tak jestli se to průběžně obměňovalo samo :-)

Taky jsem se k tomu včera dokopal, byl to už hnus, přitom interval jsem dodržel, jak to asi musí vypadat po padesáti...

Mimochodem kolik tak obměníte? Já s bídou tři litry. A na filtr lezu zásadně zvrchu. :P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Já zásadně zespodu. Vždy na rampě.
Taky asi 3 litry. Ze 4 litrového kanystru zbyde asi litr a ten použiju na dolévání do příští výměny, olej mi auto moc nežere.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Radku, nech tam ten olej do odjezdu do estonska a před odjezdem tam radši dej ještě jednou novej čistej i s filtrem. Abys pak po návratu nemusel schánět novej motor nebo dělat generálku tomuhle.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

To bláho, Radku, doufej, že to tady nebude číst Marek :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Mám stejný motor, vypustím vždycky 2.9-3.0 litru, dolejvám 3.0-3.4. Měním po 10 tisících, poctivě i s filtrem, byť má Kalina psáno 15 tisíc.

Radku, Radku, ty ostudo! :lol:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

dmatej píše:Radku, Radku, ty ostudo!


Dobrá,vyhlašuju sám na sebe veřejný ladalynč,zasloužím si to... :? :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

radek mb, Na kolikpak Tě přišla ta "jarní očistná kůra"
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Olej 350 kč za 5 litrů (běžně se prodává za 160 kč litr),olejový filtr cca 80 kč a 250 kč za vzduchový filtr.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Rampa, takovej luxus nemám :) , ale k tomu filtru zespoda se musí blbě když se nesundá plech, ne? Zvrchu je tam slušnej přístup.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Kdepak, jak končí plech, strčit tam ruku spíš od středu vozidla než od kola, kousek vedle lambda sondy, neříznout se a nespálit se o svody.
Otevřít kapotu, denní světlo to prosvítí, není nutná baterka. Teda já mám rampu open air :-)
Nějak si to neumím představit z vrchu, strčit hlavu k motoru a rukou šmrdlat kdoví kde :-)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Je to právě v pohodě, jenom se samozřejmě musí dávat bacha na vejfuk a trubku od vodního čerpadla. Stoupneš si k pravýmu blatníku čelem proti směru jízdy, trochu se nahneš a pravou ruku zanoříš za motor a je to. Nebou levou a to pak se chce od blatníku naklonit nad motor, nahoře nepálí jen tak příjemně hřeje :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Nejlepčí je přístup u favorita.Pěkně zvrchu a zepředu :mrgreen:
Jinak když u lady není ten plech pod motorem,tak se to pěkně dá zespoda taky.
Když na pravý straně nejsou lpg blbosti tak je to zvrchu slušnej přístup.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“