CITACE :Všechno jsou to jen lobbistické a obchodnické „tahy“ . Výrobci světelné techniky dobře vědí, že nejúčinnější přeměna el.energie na světlo je pomocí polovodičových LED diod. Proto se postarají prostřednictvím sdělovacích prostředků o to ,aby se nejprve zbavili nadbytečných žárovek a posléze i kompaktních zářivek (o to se zase postarají ekoteroristé – kompaktky obsahují rtuť) . Pak teprve „vyrukují“ s polovodičovými (nejprve šíleně pčedraženými) světelnými zdroji. Již jsem viděl svítidlo s 12 ti vysocesvítivými LED v provedení SMD, se světelným tokem srovnatelným s 36 W zářivkou – příkon 12 W !!!, za „pouhých“ 2800 CZK. KONEC CITACE
V pátek 26. března nám přijel náš bývalý student (nyní studující Tech.Univerzitu v Liberci) předvést LED diodu americké firmy, která je dodávána vývojářům firmy Audi do hlavních světlometů (model vozu ,kde má být použita nebude mít jedinou klasickou žárovku,ani výbojku). Tato LEDka odebírá 9A při úbytku 3,8 - 4 V tedy cca 35 W Svítivost je však 22000 Lm ,což odpovídá žárovce 200 - 250 W.(současná cena je v přepočtu cca 900 CZK) Nevýhodou proti xenonům je nutnost intenzivního chlazení čipu (teplota čipu nesmí překročit 120 st.C), takže je namontována na chladiči velikosti hokejového puku s namontovaným ventilátorem. Když ji poprvé rozsvítil, připadal jsem si jako při "nablikání si" el. obloukovou svářečkou (čip má rozměry cca 3 x 3 mm) . Světlo je jasně bílé, bez jakéhokoli nádechu do nějaké barvy.
[ Komentář přidal: Laďuša: ne březen 28, 2010 11:29 ]
Pod svícnem je největší tma. Sloučeno.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)