Ethanol E85
Moderátor: Moderátoři
Já bych použití E85 v motorech VAZ vřele NEDOPORUČIL!!! Hodně jsem se ve škole zajímal o problematiku biopaliv a nastudoval téměř vše dostupné - věřte, radím dobře. Toto palivo je určené pro speciálně upravená vozidla - tzv. FFV (Flexible Fuel Vehicles). Umožnují jízdu na benzín nebo jakoukoli směs benzínu s bioethanolem až do koncentrace 85% ethanolu. Mezi nejpodstatnější úpravy patří mimo změny velikosti dávky paliva a předstihu zážehu dle koncentrace etanolu především POUŽITÍ VHODNÝCH MATERIÁLŮ (pryží i kovů) palivového systému. Ethanol je v tomto prevít - pozor hlavně na karburátory!
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Ohledně aktuálního vývoje: minulý týden jsem zaznamenal, že toto palivo E85 začala v ČR vyrábět firma Agroetanol TTD Dobrovice jako první ve střední a východní evropě.
Distridutoři však s uvedením tohoto paliva váhají, jelikož zde zatím není dostatečný počet FFV vozidel.
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Ohledně aktuálního vývoje: minulý týden jsem zaznamenal, že toto palivo E85 začala v ČR vyrábět firma Agroetanol TTD Dobrovice jako první ve střední a východní evropě.
Distridutoři však s uvedením tohoto paliva váhají, jelikož zde zatím není dostatečný počet FFV vozidel.
Nyní je těsně pred dostavbou jednotka na výrobu bioethanolu v Lovosicích .
Pokud vím "odpařovací" karburátory jsou již hodně dávnou minulostí
Pokud tedy nebyla myšlena mísitelnost benzín/ethanol , nebo jeho viskozita .
Cenek píše:Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Pokud vím "odpařovací" karburátory jsou již hodně dávnou minulostí
Pokud tedy nebyla myšlena mísitelnost benzín/ethanol , nebo jeho viskozita .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory píše:Ja sa stavim, ze Saša niečo vymysli.... a zacne jazdit na etanol
Pokud mi někdo bude prodávat litr za 5kč tak o tom budu přemejšlet , ale LPG je zatím nejlepší volba .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
[quote="Cenek"]
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Toto NEPLATÍ pouze pro odpařovací karburátory !!! Je to důležítá vlastnost benzínu i v době,
kdy již v provozu převládají auta se systémy elektronického vstřikování paliva , natož s karburátory! Víte že na pumpách tankujete taky letní a zimní benzín? Rozdíl je hlavně ve výše uvedené vlastnosti...
Jinak jezdit se dá na ledacos, ovšem jde o to jestli se to skutečně vyplatí.
Ještě k tomu technickýmu benzínu: nevím kdo rozšířil fámu že na to mohou jezdit jen dvoutakty? Znám osobně několik žigulíků a jednoho fiata 125, kteří jezdili bez problémů na čistej techničák. Pouze u fiata jsem tomu dotyčnýmu pánovi v průběhu třech let mněnil dvakrát těsnění pod hlavou. Na druhou stranu vím o třech wartburgcích, kteří na to tvrdě dojeli -
všechny zaklepali na klice(nadobro) - detonační hoření nemá na jehlové uložení moc dobrý vliv.
Co se týče mne - preferuju kvalitní benzín.
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Toto NEPLATÍ pouze pro odpařovací karburátory !!! Je to důležítá vlastnost benzínu i v době,
kdy již v provozu převládají auta se systémy elektronického vstřikování paliva , natož s karburátory! Víte že na pumpách tankujete taky letní a zimní benzín? Rozdíl je hlavně ve výše uvedené vlastnosti...
Jinak jezdit se dá na ledacos, ovšem jde o to jestli se to skutečně vyplatí.
Ještě k tomu technickýmu benzínu: nevím kdo rozšířil fámu že na to mohou jezdit jen dvoutakty? Znám osobně několik žigulíků a jednoho fiata 125, kteří jezdili bez problémů na čistej techničák. Pouze u fiata jsem tomu dotyčnýmu pánovi v průběhu třech let mněnil dvakrát těsnění pod hlavou. Na druhou stranu vím o třech wartburgcích, kteří na to tvrdě dojeli -
všechny zaklepali na klice(nadobro) - detonační hoření nemá na jehlové uložení moc dobrý vliv.
Co se týče mne - preferuju kvalitní benzín.
Ethanol E85 v Nivě
Vím,že se to tu už někde probíralo,ale nijak jsem se nedopátral toho co chci vědět. Dnes jsem se rozhodl jej vyzkoušet v mojí Nivě. Koupil jsem 10l a úplně jsem z Nivy vysál benzín. Potom jsem nastartoval a nechal běžet motor dokud nechcípl a nalil jsem tam E85. Normálně jsem nastartoval a normálně to jelo. Teď to mám smíchaný 50 na 50 s benzínem a jede to vcelku normálně. Sem tam to chcípne,když vyšlápnu za jízdy spojku a náhle klesnou otáčky motoru. Máte někdo zkušenosti s Ethanolem? Na netu jsem vyčetl pár věcí,ale nic zásadního. Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tutaj se to řešilo http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8063&start=0 .
Já to zkoušel s daleko menším obsahem toho ethanolu a nebylo to dobré, hlavně ve volnoběhu a přechodech.
Já to zkoušel s daleko menším obsahem toho ethanolu a nebylo to dobré, hlavně ve volnoběhu a přechodech.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša píše:Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !
Takhle to napsali chytré hlavy na netu. Už nevím kde to přesně bylo. Psali,že ta jednotka stojí 8000kč. Pokusím se to znovu najít a dám sem odkaz.