Pokud lze motor po vychladnutí natočit bez resetu řídící jednotky (ŘJ), pak doporučuji zajet na diagnostiku a přečíst chybová hlášení a prohlédnout závislosti systémových proměnných ŘJ. Není-li to možné, zkusil bych chladit ŘJ počítačovým větráčkem. Pokud to spěchá, zkusil bych (s citem) nahřát ŘJ fénem. Tedy nejprve vyloučit přehřívání ŘJ. Teprve pak po negativním výsledku bych hledal závady čidel okolo motoru - v tomto případě bych začal čidlem otáček klikové hřídele (může jít o banální závadu- zvětšená vzduchová mezera) Možná že toto by se mělo zkusit první, poněvadž ohřátím vinutí stoupne odpor vinutí snimače, klesne indukované napětí (zejména v malých otáčkách) a je-li mezera "na hranici" spínání může se to takto projevit. Zkus v příkazu "hledat"zde na fóru heslo <<klikov*AND čidlo>> .kov píše: Auto vypíná v horku motor
Zahřátý motor nejde nastartovat, zahřátý motor zhasíná
Moderátor: Moderátoři
Re: Auto vypíná v horku motor
O tom taky silně pochybuju, (mmch, vím že to byl jen příklad, ale ŘJ zde nemá údaje o mazání ani o tlaku paliva).motor se zastavi rizene. nevim, zda neco takoveho zigul ma, ale davalo by mi treba smysl, ze se zastavi motor rizene, tedy rozhodnutim pocitace, pri problemu s mazanim, pri problemu s tlakem paliva ci cert vi s cim. zkusil bych zjistit, jestli ridici jednotka necim takovym nedisponuje. moc sanci tomu ale nedavam.
To by mohlo, kdysi jsem měl podobnej problém na rozdělovači u favorita (tam to je celkem i typická závada) - vadná cívka (teď mě nenapadá správnej název, ale v podstatě ta věc co tam nahrazovala vačku a kladívko, snímač odtrhu bych to nazval), a projevovalo se to tak, že motor asi po 50km začal ztrácet výkon až chcípnul úplně, po krátkým vychladnutí opět bez problému nastartoval a jel dalších 30 až 50 km. Myslím, že oboje pracuje na stejným principu.Petr HC píše:Možná že toto by se mělo zkusit první, poněvadž ohřátím vinutí stoupne odpor vinutí snimače, klesne indukované napětí (zejména v malých otáčkách) a je-li mezera "na hranici" spínání může se to takto projevit.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Jo no já si, jak psal PetrHC o tom čidle, vzpomenul na toho Favorita, ale pak sem si uvědomil, že tam přecijen nějakej postupnej přechod byl, i když celkem rychlej, tady je pravda, že píše, že naráz, no uvidíme, pokud dostaneme odpověď na tvoje otázky, budem o dost chytřejší.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Pánové, díky za zájem.
Auto vypne zničeho nic, bez varování. Prostě jedu, motor přestane táhnout a to já už vím, že je zle a snažím se aspoň setrvačností dojet někam, kde budu co nejmíň zavazet.
Při následném startování startér točí motorem, ale nechytne to. Chvilkama už to sice vypadá, že to chytne, ale nakonec stejně nezbude nic jiného než to nechat zchládnout. Baterku odpojím vždy hned. Pak ji občas připojím a zkouším, jestli to už chytne. Kdysi jsem takhle ucpal chorvatské městečko v nejrušnější křižovatce. Ti místní mě málem zežrali. Policajtka na mě vypiskovala...no děs. Tehdy jsem ale ještě nevěděl o tom odpojení baterky, tak jsem ji určitě neodpojoval a chytlo to až po nějaké době - až to zchládlo.
Jo, ten servis, co jsem o něm psal, je Roko-motor. Opravu, která je podle norem asi na 3-4 hodiny dělali(s kontrolou a výměnou rozvodů) 6 týdnů. Je pravda, že se do toho vlomily vánoce, ale na předávacím protokolu byl předpokládaný termín dokončení 15.12. a ne 21.1. a ještě z ročílením.
Já ten motor fakt nijak nehoním (jsem slušňák a šetřím prašule, abych měl na ježdění motorce), ale kdysi jsme jeli s dětma na koupačku na Slovensko a auto vyplo při jízdě do kopce. Děcka s manželkou zalezli do stínu do lesa, kde je žrali komáři a já se s tím pokoušel něco udělat. Trčeli jsme tam skoro hodinu, než to chytlo. Podělaný výlet,všichni otrávení.
Pokud auto jede při nižší teplotě na místě, tak ventilátor sepne. Je to fakt závada na podělání.
Kurňa když tak začnu vzpomínat na ty zážitky co mi to auto připravilo, tak se divím, že jsem ho v amoku nehodil do škarpy.
Auto vypne zničeho nic, bez varování. Prostě jedu, motor přestane táhnout a to já už vím, že je zle a snažím se aspoň setrvačností dojet někam, kde budu co nejmíň zavazet.
Při následném startování startér točí motorem, ale nechytne to. Chvilkama už to sice vypadá, že to chytne, ale nakonec stejně nezbude nic jiného než to nechat zchládnout. Baterku odpojím vždy hned. Pak ji občas připojím a zkouším, jestli to už chytne. Kdysi jsem takhle ucpal chorvatské městečko v nejrušnější křižovatce. Ti místní mě málem zežrali. Policajtka na mě vypiskovala...no děs. Tehdy jsem ale ještě nevěděl o tom odpojení baterky, tak jsem ji určitě neodpojoval a chytlo to až po nějaké době - až to zchládlo.
Jo, ten servis, co jsem o něm psal, je Roko-motor. Opravu, která je podle norem asi na 3-4 hodiny dělali(s kontrolou a výměnou rozvodů) 6 týdnů. Je pravda, že se do toho vlomily vánoce, ale na předávacím protokolu byl předpokládaný termín dokončení 15.12. a ne 21.1. a ještě z ročílením.
Já ten motor fakt nijak nehoním (jsem slušňák a šetřím prašule, abych měl na ježdění motorce), ale kdysi jsme jeli s dětma na koupačku na Slovensko a auto vyplo při jízdě do kopce. Děcka s manželkou zalezli do stínu do lesa, kde je žrali komáři a já se s tím pokoušel něco udělat. Trčeli jsme tam skoro hodinu, než to chytlo. Podělaný výlet,všichni otrávení.
Pokud auto jede při nižší teplotě na místě, tak ventilátor sepne. Je to fakt závada na podělání.
Kurňa když tak začnu vzpomínat na ty zážitky co mi to auto připravilo, tak se divím, že jsem ho v amoku nehodil do škarpy.
Bohužel je "blbé" že tahle vada se musí hledat až nastane . Možná bych se zaměřil ma snímač teploty vody pro ŘJ , jestli "nehlásí" počítači příliš vysokou teplotu a ten nevypne motor jako ochranu před zničením .
Pak bych se zaměřil na to proč to nejde nastartovat . 1:Točí se při startu benzínové čerpadlo . 2: "jdou" na vstřiky impulzy . 3: hází to jiskru . POZOR skusit jinou metodou než odpojením VN kabelu od svíčky (třeba stroboskopem) Nebo DOBŘE upevněnou a ukostřenou svíčkou .
Jestli je to benzínem vyskoučíš stříknutím 10ky stříkačky přímo do sání , jestli to na chvilku chytí je "vada" v dodávce paliva .
Pak bych se zaměřil na to proč to nejde nastartovat . 1:Točí se při startu benzínové čerpadlo . 2: "jdou" na vstřiky impulzy . 3: hází to jiskru . POZOR skusit jinou metodou než odpojením VN kabelu od svíčky (třeba stroboskopem) Nebo DOBŘE upevněnou a ukostřenou svíčkou .
Jestli je to benzínem vyskoučíš stříknutím 10ky stříkačky přímo do sání , jestli to na chvilku chytí je "vada" v dodávce paliva .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak motor se zastaví sám v případě vysoký vnější teploty bez ohledu na teplotu chladící kapaliny, bez ohledu na zatížení, otáčky ap.
Tedy za závadu může něco co není závislý na teplotě motoru, ale ohřívá se to okolním prostředím. Z elektroniky což takhle čidlo teploty nasávanýho vzduchu? Ta diagnostika by nás mohla odpíchnout...
Tedy za závadu může něco co není závislý na teplotě motoru, ale ohřívá se to okolním prostředím. Z elektroniky což takhle čidlo teploty nasávanýho vzduchu? Ta diagnostika by nás mohla odpíchnout...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Jedna z logických úvah mi říká, že toto chování motoru by odpovídalo zvětšené mezeře čidla polohy klikové hřídele (ČPKH) nebo přerušení jeho vinutí tepelnou roztažností ,poněvadž ČPKH dává napětí nepřímo úměrné velikosti vzduchové mezery a přímo úměrné otáčkám motoru. Proto pokud jednou dojde k této situaci (motor náhle "zdochne" při vyšších otáčkách), tak starterem ho už nelze do těchto otáček roztočit. a je nutno vyčkat na ochlazení ČPKH. Zkusil bych toto čidlo při výskytu závady prudce ochladit - nejlépe t,zv "kelenem" (lékařský prostředek na místní znecitlivění zchlazením) nebo v nouzi lihem tak, aby se líh nedostal do konektoru. Asi by fungoval i aceton, ale tady pozor na rozpouštění plastů. V obou případech pozor na požár. Toho kelenu stačí pár kapek a místo se okamžitě ojíní. Takto jsem našel řadu údajně "neopravitelných" závad elektroniky.Pro info citace z minulosti (FAQ) .kov píše: Auto vypne zničeho nic, bez varování.
<< Odpor (ČPKH) se musí pohybovat mezi 550 - 750 ohmů , střídavé napětí na čidle při otáčení motoru starterem min. 200 mV a mezera mezi zuby kotouče a čidlem má být 0,7 - 1,1 mm>>.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne pát úno 05, 2010 13:41, celkem upraveno 2 x.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Alebo na chladenie pouzit napr. nieco taketo: http://www.gme.cz/cz/s-k-a-44-p749-021.html je to nehorlave
Roman
Správně. Jen doplněk- pokud jedu jen krátkou vzdálenost a motor se ani nedostane na provozní teplotu, tak to neudělá. V tom vedru je to ale otázka pár kilometrů.zelvotron píše:Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak motor se zastaví sám v případě vysoký vnější teploty bez ohledu na teplotu chladící kapaliny, bez ohledu na zatížení, otáčky ap.
Tedy za závadu může něco co není závislý na teplotě motoru, ale ohřívá se to okolním prostředím. Z elektroniky což takhle čidlo teploty nasávanýho vzduchu? Ta diagnostika by nás mohla odpíchnout...
S tou kontrolkou na palubovce jsem kdysi měl nějaký problém. Pořád svítila ale vše fungovalo. V servisu to napíchli a říkali, že to nic není a ono to za pár dnů zase svítilo. Jestli se ale rozsvítí přímo po tom vypnutí motoru, to si fakt nemůžu uvědomit.
Kde Ti tu diagnostiku dělali? V RokoMotor?Jesetli ano tak bych to ještě zkusil jinde.Cosi se tu na foru psalo že je to tam taky nanic a spolehlivý nejsou...kov píše:V servisu to napíchli a říkali, že to nic není a ono to za pár dnů zase svítilo
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Dnes mi opět vůz ráno zastávkoval- při tankování paliva u pumpy jsem po 5 min již nenastartoval. Po 3 marných startech jsem vůz zlehka roztlačil a na 2. stupeň bez problémů motor natočil. Tak to vydrželo zhruba měsíc. takže až se oteplí, mohu dál laborovat, nebo to svěřím p. nedbalovi v Sadské až pojedu za cca 3 měs. na výměnu rozvoďáku. kdyby ale někdo chtěl poradit, budu rád za každou i hloupou radu, díky předem.