Pokles napětí v otáčkách, 21044i

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Pokles napětí v otáčkách, 21044i

Příspěvek od dvk »

Zdar pánové,

minulý týden jsem se stal šťastným majitelem 21044i, rv96, 74tkm. Autí supr, nicméně řeším pár much. Nejvíc akutně altík, měl bych dotaz:

- po nastartování dobíjí ukázkově, pokud se motor moc netočí, vydrží klidně další hodinu
- pokud se motor vytočí, jedno jestli studený nebo teplý, začne postupně klesat napětí - kontrolka dobíjení nesvítí, nicméně napětí během cca 15ti minut postupně klesne pod 12V, nehledě na otáčky. Pokud se auto vypne a nechá trochu odstát, začne zase dobíjet normálně a (pokud se opět motor nevytočí) dobíjí cca 14.2V klidně další hodinu, můžu stírat, svítit, větrat, napětí drží.

Jak jsem to tady tak pročetl a co tak vím, tak to tipuju na uhlíky nebo celý regler ... ?

A druhá otázka: je regler alternátoru (nebo celý altík) ve 21044 shodný s 2108/2109 ?

Díky za postřehy, s autem potřebuju jezdit a přístup k altíku je z paže, tož to nechcu rozebírat a skládat na víckrát.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Najprv skontroluj remen ci je napnuty. Zly pristup....ak nemas kryci plech pod autom demontaz je do 5-10min povolenie 3 srub. MYslim ze lada to ma velmi dobre vyriesene.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Pokles napětí v otáčkách, 21044i

Příspěvek od Petr HC »

dvk píše:Jak jsem to tady tak pročetl a co tak vím, tak to tipuju na uhlíky nebo celý regler ... ?.

Mohou to být i volná ložiska nebo ovalita kroužků - ve vysokých otáčkách pak "odskakují" uhlíky. A pozor na samotné napnutí řemenu-to může vůli v ložiskách chvíli "zamaskovat" a skončit to může fatální závadou .
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

dvk píše:A druhá otázka: je regler alternátoru (nebo celý altík) ve 21044 shodný s 2108/2109 ?


Mě odešel regulátor a pasoval tam ze Samary za nějákých 500,-. Jestli pasuje celý alternátor ale netuším.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Tak kucí, vyřešeno, včera jsem dojel domů po tmě - odešel rotor. Už mám objednaný nový i s rezervním regulátorem - vypadá to, že ten ze Samary by měl pasovat. Demontáž altíku raz dva mimo jiné i proto, že chyběl ten spodní šroub a tak nějak volně to viselo jen nahoře a dole bylo opřené o motor : )
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Tak rotor došel, nicméně má o cca 2mm menší průměr. Výsledek - obrovská vzdálenost k pólovým nádstavcům statoru, dobíjí až okolo 2000ot/min :'/

V eshopu v Otrokovicích mají celý nový altík okolo dvou tisíců, nicméně prý jen na motory do obsahu 1600. Může mi prosím někdo popsat, jaký je vůči alternátoru na motor 1.7 rozdíl ? Uchycení je stejné, je jen slabší ? (můj je 55A).
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

1) Asi bych se hádal o reklamaci pokud to jen trochu jde, jinak to nebude fungovat. Opravu starého jsi zavrhl? Není to složitá věc, jen je třeba udělat diagnózu a opravu - stočit kroužky, případně propájet spoje který se můžou vyklepat.

2) Nevím, čekal bych odlišnost v max. proudu, případně dalších detailech podle výrobce. Jestli je to kulatcový starý typ, má externí regler, jestli novější, má relger zabudovaný. Ale fakt bych asi dával pozor na výrobce...

Snad nekecám bludy, je přeci jen noc...
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Pokud myslíš opravit starý rotor, tak zběžně jsem kroužky proměřoval a do vinutí proud jde, tzn. to vypadá, že je někde přerušené uvnitř. Eshop jich má k mání dva druhy a pokud ani ten druhý nebude pasovat, tak už mi bude v poličce ležet tovar v ceně skoro celého nového altíku : / Dá se s tím jezdit, vpodstatě to teď mám jak na starém autě - na volnoběh nedobíjí, v otáčkách se vpohodě chytne na 14V. Zrovna na zimu to ale není moc ono.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Preco sa nezavolas Musketyrovi? Urcite by nejaky altik na 1700vku nasiel za prijatelne peniaze....
Roman
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

dvk píše:Pokud myslíš opravit starý rotor, tak zběžně jsem kroužky proměřoval a do vinutí proud jde, tzn. to vypadá, že je někde přerušené uvnitř

Poněvač vím něco o elektronice a altík jsem už taky nějaký viděl tak si nedokáži moc dobře představit jak jsi to měřil . A: ke zběrným kroužkům není po montáži regulátoru přístup . B: Pokud do vinutí jde PROUD ! jak bylo napsáno tak je vše v pořádku . Pokud ale nebylo myšleno napětí .
Kroužky změř proti sobě ohmetrem - odpor cca v jednotkách ohmů (skoro skrat) . Pokud nemáš měřák tak stačí nějaká "větší" žárovka (21W) a dva kusy drátu a baterie (vše do série) . Žárovka musí svítit . Vinutí rotoru jen tak neodejde , nejčastěji dojde k odpojení (studenému spoji) v místě spoje drátu a kroužku . Oškrábat připájet a hotovo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

dvk píše: Tak rotor došel ....

Dva příspěvky před tím jsem Tě na to upozorňoval . Vyřešila by to dvě ložiska za stovku - zkrátka - komu není rady ...
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Sašo, samozřejmě jsem nejdřív altík vymontoval a rozebral, teprve pak postupně kontroloval jednotlivé části : )

Kroužky proti sobě - přerušený okruh, spojení 1. kroužek vs. vrchní konec vinutí je OK. Teď mě napadá, že druhý kroužek se spodním koncem vinutí jsem neproměřil a rotor odepsal. Zkusím večer.

Roman: dík za tip !

Petr HC: čti pozorněji, pokud píšu že odešel rotor, není to o ložiskách za stovku ale o rotoru.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Na Tolede som menil aj kruzky, stacila velka pajka a stahovak...... Kruzky sa dali kupit bez problemu...
Roman
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

....nebude to uklepanny vyvod z kruzka mal som taky pripad...chce to velku pajku pekne to tam zaliad do drazky a hlavne zaisti vynutie spagatom a lakom amy sa netriaslo....a pozor na odstredivu silu.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

dvk píše: ... Petr HC: čti pozorněji, pokud píšu že odešel rotor, není to o ložiskách za stovku ale o rotoru.

To DVK – podle toho,co máš v podpisu za vozy nejsi určitě „za zelena utržený automobilosta“ . Proto se divím, proč si myslíš , že bych Ti špatně radil . I nepatrně volná ložiska dovedou způsobit rozechvění rotoru jakéhokoli točivého stroje tak, že dojde v nejlepším případě k utržení vodičů, kterému předchází odskakování kartáčů ve vyšších otáčkách a jevům které jsi popsal v prvém příspěvku . V tom lepším případě k zachycení o stator a těžkému poškození rotoru i statoru, v nejhorším případě k roztržení stroje . Přál bych Ti vidět roztržené trakční motory ve zkušebně ESČ v Běchovicích při cca 8 – 10 tis. ot/min a zdemolované měřící kobky. A to se automobilový alternátor může točit okolo 20000 ot/min . Jediné co považuji za překlep a svou chybu, je to, že jsem měl citovat „odešel“ místo „došel“ .
P.S. I já jsem měl 20 let Š- Octavia Combi r.v 1968 a nalítal jsem s ní po celé tehdy nám dostupné Evropě cca 160 kkm .
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“