Chyba řídící jednotky 0443
Moderátor: Moderátoři
Chyba řídící jednotky 0443
Ahoj, takže druhý post tento den ...
Lada mi opět hodila (celkově potřetí, začala s tím někdy na jaře) chybu na kterou rozsvítila "chybu motoru" na palubce, dvakrát jsem to bral jako "chybu měření", potřetí už to začínám brát vážně. Hlásí chybu 0443, což je ašíbka adsorbera neboli EVAP control failure. Chvíli jsem googlil ale mimo jednoho džípáckého vlákna (je třeba dotahovat kryt palivové nádrže) jsem nic relevantního co se týče původu a léčby chyby nenašel. Chyba se objevuje s relativně (dnes téměř absolutně) plnou nádrží když Ladě trochu šlápnu na krk (cca 4000-4500/min, razantnější rozjezd). Nesetkali jste se s tím někdo ?
Lada mi opět hodila (celkově potřetí, začala s tím někdy na jaře) chybu na kterou rozsvítila "chybu motoru" na palubce, dvakrát jsem to bral jako "chybu měření", potřetí už to začínám brát vážně. Hlásí chybu 0443, což je ašíbka adsorbera neboli EVAP control failure. Chvíli jsem googlil ale mimo jednoho džípáckého vlákna (je třeba dotahovat kryt palivové nádrže) jsem nic relevantního co se týče původu a léčby chyby nenašel. Chyba se objevuje s relativně (dnes téměř absolutně) plnou nádrží když Ladě trochu šlápnu na krk (cca 4000-4500/min, razantnější rozjezd). Nesetkali jste se s tím někdo ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Dnes je možné vše . U Favoritů , Felicijí a Fábijí se tato závada (podtlak v nádrži) oběvoval docela často aniž by to elektronika zjistila (neměla jak) . Pokud bude ucpáno odvzdušnění nádrže může snímač tlaku ve vstřikovací liště (pokud tam je) nahlásit problém .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Já to mám přeložený jako "chyba ventilu ovládání absorbéru". když sem teď chvíli jezdil s našich autem, tak se to tam taky opakovaně ukázalo i to rozsvítilo CHE. Předpokládám, že je to ta věc přidělaná na levým zadním rohu horního plastovýho krytu motoru (ten ventil - bráno když člověk stojí před otevřenou kapotou).
Někde jsem v souvislostí s tím čet, že u fabky 1 se může při přeplnění nádrže dostat benzín právě do tý nádobky s aktivním uhlím (absorbéru), což má za následek jeho zničení.
Taky mě napadlo jestli by to třeba nemohlo mít souvislost i s tím, když prorezne ta nádobka v LZ blatníku, že by se tam třeba dostal nějakej čurbes, máš plechovou nebo plastovou?
není
Někde jsem v souvislostí s tím čet, že u fabky 1 se může při přeplnění nádrže dostat benzín právě do tý nádobky s aktivním uhlím (absorbéru), což má za následek jeho zničení.
Taky mě napadlo jestli by to třeba nemohlo mít souvislost i s tím, když prorezne ta nádobka v LZ blatníku, že by se tam třeba dostal nějakej čurbes, máš plechovou nebo plastovou?
Saša píše:pokud tam je
není
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
zelvotron píše:Předpokládám, že je to ta věc přidělaná na levým zadním rohu horního plastovýho krytu motoru (ten ventil - bráno když člověk stojí před otevřenou kapotou).
hmm, zkusím to prozkoumat, ale stejně mi nějak uniká k čemu je to dobrý
zelvotron píše:Někde jsem v souvislostí s tím čet, že u fabky 1 se může při přeplnění nádrže dostat benzín právě do tý nádobky s aktivním uhlím (absorbéru), což má za následek jeho zničení.
Nestraš !
zelvotron píše:Taky mě napadlo jestli by to třeba nemohlo mít souvislost i s tím, když prorezne ta nádobka v LZ blatníku, že by se tam třeba dostal nějakej čurbes, máš plechovou nebo plastovou?
Šmarjá jaká nádobka ? Tohle jsem nějak neměl potřebu zkoumat. Jinak naše Laděna je sestra té JakubaN , takže nádobka bude stejná jako u něj
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
zelvotron píše:není
Pokud tam není ŘJ nemůže nahlásit chybu . Chybu ventilu absorbéru to může nahlásit pouze tehdy , je li přerušeno vinutí ventilu nebo je někde přerušen napájecí drát k ventilu . Funkci neumí odhalit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Georgius píše:ale stejně mi nějak uniká k čemu je to dobrý
Je to součást soustavy záchytu benzínovejch výparů, přesnou funkci takhle z hlavy nedám...
Georgius píše:Šmarjá jaká nádobka ?
V levým zadním podběhu nad kolem spíš jakoby vzadu, vlastně cca zrcadlově k plnícímu hrdlu nádrže. Dozajista budeš mít plechovou jako všechny novější, stačí strčit ruku pod blatník a poklepat nebo si vzít magnet. Vydrží tak 4-8 let, pak se rozpadne.
viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=218332#218332
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
čím víc nový auto je, tím více kurvítek se v něm nachází ...... tohle je jedno z nich ...... těchto ventilů se vyměnilo už vagón a mění se dál a dál ...... je to snad nejčastější důvod, proč CHECK svítí ......
Kdysi nám řekli na školení, že ŘJ má pro toto čidlo nastavenej poměrně přísnej limit jeho tolerance ..... někdy se stane, že ani novej ventil nevydrží nesvítit dlouho ..... a tak se mění a mění .......
Kdysi nám řekli na školení, že ŘJ má pro toto čidlo nastavenej poměrně přísnej limit jeho tolerance ..... někdy se stane, že ani novej ventil nevydrží nesvítit dlouho ..... a tak se mění a mění .......
staneko píše: Kdysi nám řekli na školení, že ŘJ má pro toto čidlo nastavenej poměrně přísnej limit jeho tolerance ..... někdy se stane, že ani novej ventil nevydrží nesvítit dlouho ..... a tak se mění a mění .......
Pokud lektor na školení automechaniků neví že akční člen - ventil není žádné čidlo - pak je jasné, proč úroveň autoopravárenství je taková jaká je.
Tento ventil otevírá cestu z nádobky s aktivním uhlím do sacího potrubí motoru, čímž "proplachuje" uhlí čistým vzduchem a tím ho regeneruje. Kontrolu lze provést tak, že ventil odpojíme a na jeho přívodní kablík zapojíme telefonní žárovku 12 V 50 mA .Pokud po nastartování motoru svítí (rychle bliká) je v pořádku přívod od ŘJ. Vlastní ventil vyzkoušíme tak, že odpojíme hadičky a ústy zkusíme profouknout . Ventil musí těsnit a po připojení 12 V otevřít. Je-li tomu tak, pak je chyba jinde - může být i prorezlá ta nádobka jak psal Zelvotron (u novějších vozů už je plastová).
Petr HC: moje zkušenost je právě opačná, na starších převážně sedanech rok 99 - 00 jsou plastový, na rv. 01 až 03 je plech a u novějších nevím, ty máš jakou? Mmch, aspoň podle obrázků v katalogu ND by na Kalinách a Priorách měl bejt plech Prioristi, vyjádřete se
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
zelvotron píše:Petr HC: moje zkušenost je právě opačná, na starších převážně sedanech rok 99 - 00 jsou plastový, na rv. 01 až 03 je plech a u novějších nevím, ty máš jakou? Mmch, aspoň podle obrázků v katalogu ND by na Kalinách a Priorách měl bejt plech Prioristi, vyjádřete se
správně, mám plastovou
Dodge Avenger 2.0 VVT
tavri píše:zelvotron píše:Petr HC: moje zkušenost je právě opačná, na starších převážně sedanech rok 99 - 00 jsou plastový, na rv. 01 až 03 je plech a u novějších nevím, ty máš jakou? Mmch, aspoň podle obrázků v katalogu ND by na Kalinách a Priorách měl bejt plech Prioristi, vyjádřete se
správně, mám plastovou
Tohle tady asi nevyřešíme. Řekl bych, že tam vrazí co jim zrovna padne do ruky. Na 2104 ce jsem měl karbec ze Samary a divili se tomu i v servisech.
Tohle tady asi nevyřešíme. Řekl bych, že tam vrazí co jim zrovna padne do ruky. Na 2104 ce jsem měl karbec ze Samary a divili se tomu i v servisech.[/quote]
A jak to jelo?
A jak to jelo?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang