vapadávání světel 2107
Moderátor: Moderátoři
vapadávání světel 2107
Ahoj, potřeboval bych radu. Mám 2107 a občas se stane, že po přepnutí vypínače na světla, se světla rozsvítí až za pár vteřin a né hned jak by správně měla. Tohle není nějak vážný problém, horší je, že se občas stane, že po přepnutí z dálkových zpět na potkávací zhasnou jak dálkový tak potkávací. (V noci na silnici v 90Km/h docela na hovno). Dneska jsem také zjistil, že když rozsvítím světla a pak zapnu zadní mlhovky tak potkávací světla zhasnou. Když ale nejdřív zapnu vypínač na zadní mlhovky a až pak rozsvítím, tak svítí jak potkávací tak zadní mlhovky.
Koukal jsem na schéma a nechápu jak to tohle může dělat, když obvod ovládání relé potkávacích světel a spínač zadních mlhovek spolu nijak nesouvisí. Zkoušel jsem zaměnit relé potkávacích světel za jiné z jiného okruhu a problém se zhasnutím světel při zapnutí zadních mlhovek nezmizel. Přepínání dálová/potkávací fungovalo dobře, ale jelikož se tato závady projevuje jen občas, tak nemůžu říct zda se to vyřešilo.
Nemáte s tím někdo zkušenost?
Díky za odpověď.
Koukal jsem na schéma a nechápu jak to tohle může dělat, když obvod ovládání relé potkávacích světel a spínač zadních mlhovek spolu nijak nesouvisí. Zkoušel jsem zaměnit relé potkávacích světel za jiné z jiného okruhu a problém se zhasnutím světel při zapnutí zadních mlhovek nezmizel. Přepínání dálová/potkávací fungovalo dobře, ale jelikož se tato závady projevuje jen občas, tak nemůžu říct zda se to vyřešilo.
Nemáte s tím někdo zkušenost?
Díky za odpověď.
Právě, že potkávací světla a okruh mlhovek spolu souvisí velmi úzce, protože právě na okruh potkávaček je napojený okruh zadních mlhovek a tak je zajištěno, že mlhovky svítí jen při potkávačkách. Nevím teď z hlavy, jestli je okruh mlhovek zapojen před a nebo až za relé potkávacích světel, v každém případě by mohlo být možné, že se při zapnutí mlhovek okruh uzavírá "nouzově" přes spínač mlhovek. Mrknu večer do schematu.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Miuvek píše:Právě, že potkávací světla a okruh mlhovek spolu souvisí velmi úzce, protože právě na okruh potkávaček je napojený okruh zadních mlhovek a tak je zajištěno, že mlhovky svítí jen při potkávačkách. Nevím teď z hlavy, jestli je okruh mlhovek zapojen před a nebo až za relé potkávacích světel, v každém případě by mohlo být možné, že se při zapnutí mlhovek okruh uzavírá "nouzově" přes spínač mlhovek. Mrknu večer do schematu.
Pokud by zadní mlhovky zhasly při přepnutí na dálková světla byl by to nejlepší způsob, jak v mlze "zplácnout" auto zepředu i zezadu.
Petr HC píše:Miuvek píše:Právě, že potkávací světla a okruh mlhovek spolu souvisí velmi úzce, protože právě na okruh potkávaček je napojený okruh zadních mlhovek a tak je zajištěno, že mlhovky svítí jen při potkávačkách. Nevím teď z hlavy, jestli je okruh mlhovek zapojen před a nebo až za relé potkávacích světel, v každém případě by mohlo být možné, že se při zapnutí mlhovek okruh uzavírá "nouzově" přes spínač mlhovek. Mrknu večer do schematu.
Pokud by zadní mlhovky zhasly při přepnutí na dálková světla byl by to nejlepší způsob, jak v mlze "zplácnout" auto zepředu i zezadu.
Wergl I (2104 rv. 1986) to ale tak mela. A docela sem se ted divil, ze na nynejsi 2104 (rv. 1989) to tak neni.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
mne zadne mlhovky zhasinali s dialkovymi,resp. iba s obrysovymi.po nahodeni elektriky z 07 svietia furt...cudujte sa alebo nie, ale aj na felde svietia zadne hmlovky len pri stretavackach
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Hmm, tak jsem se díval do schematu a skutečně spínač mlhovek je připojen přímo na žárovku potkávaček. Asi to soudruzi pořešili tak, že v mlze stejně nelze jet na dálková. Zatím jsem se nedostal k autu, abych to prakticky odzkoušel.
Nicméně to neřeší původní problém, protože takto nelze zavést "odjinud" napětí na potkávačky přes okruh mlhovek.
Viděl bych to na vadný přepínač v páčce u volantu, možná prodřený svazek pod volantem.
Nicméně to neřeší původní problém, protože takto nelze zavést "odjinud" napětí na potkávačky přes okruh mlhovek.
Viděl bych to na vadný přepínač v páčce u volantu, možná prodřený svazek pod volantem.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Tak, dneska jsem to všechno rozdělal a dráty pod páčkou ovládání světel u volantu jsou v pohodě. I dráty u přepínačů na středovém panelu jsou v pohodě. Zjistil jsem, že když přepnu přepínač na zadní mlhovky, nerozsvítí se ještě k tomu všemu ta minižárovička co ten přepínač obsahuje. Pak jsem hýbal s přepínačem na světla a žárovička se najendou rozsvítila... Zkoušel jsem konektor co vede do přepínače světel několikrát vyndat a zandat a zdá se, že je to v pohodě... Takže bych to viděl na zoxidovaný kontakt nebo špatné mechanické spojení. Žádný drát mi zlomený nepřipadal... Ta žárovička je připojená k obvodu ovládání relé i když na schématu to tak není...