Autobusy a vše okolo - part two

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Sorky jsou dobrý vozy.Co jsem slyšel tak prej v Práglu budete mít do budoucna jen SOR.U nás se teď testoval Tedom a Solaris.Dobré káry ale u mě je jasná jedna Volvo.Měl jsem tu možnost se s ním povozit.PARÁDA..fakt jsem byl úplně hotovej..to mít u podniku tak chodím do hokny furt. :lol: Hlavně né Delfíny :evil: Jak jsem byl tehdá šťastnej,že jsem byl přidělenej na novýho Citelisa.V součastné době má nalítáno něco přez 260tis..a bohužel jsou to asi smrtící km.Motor drží převodvka Voit taky,ale totálně do hajzlu de ta elektronika.Za poslední měsíce náš vůz víc stojí než jezdí :cry: .Takžez 80% šaltruju a z 20% su na Sifilisu.Teď naposled nám kompletně vyhořela ta elektrárna co je za kabinou řidiče.Proč není do dnes jasno.Mechoši to opravili,jenže problémy pořád trvají.Rano na garáži nastartuju odjedu na konečnou,ale tam jak rožnu lidem zapnu světla a otevírání dveří...šlus..červená kontrolka a hotovo nejdou ani otevřít dveře a všechno klekne.Prostě jak se zvedne odběr tak to padne.Teď nám zjistili že umřela nějaká řídící jednotka..to jsem se dozvěděl čistě náhodou když jsem šel za vozmistrem pro informace co bude dál.Bohužel mi řekl že nejde použít druhou z jiného vozu...(máme tam taky jeden citelis co mu vyhořel motor a protože špičková firma Iveko irisbus nemá žádnej skladem tak se půl roku čeká než nějkej dojde).Ptám se proč nejde použít na zkoušku z jinýho auta..no protože nesedí patice...HM takže nejen lada co kus to originál...Tak nám teď koupili novou jednotku za 200papírů no hezký su zvědavej co umře dál.....Ne říkám na rovinu od Irisbusu ruce pryč..na to že to sólo stojí 6meg je to bída a utrpení..co se týče kloubů za 12mega to je snad i zlej sen...do dneška děkuji bohu že mě neukecali abych na něj šel...Motory jsou slabý jak prase do kopce nafutrovaný to v podstatě nezařadí za 2..spotřebu výrobce pro jistotu neudává...co jsme počítali tak tak 75litrů :shock: ..to že motor neustále točí i přez 2000tis..je to nastavený na přeřazení na 2,2otč..je horor..kolik se ten motor asi dožije :idea: .Myslel jsem si že novej Crosway na tom bude už líp,ale co jsem slyšel a viděl tak podobná hrůz jako Sifilis..(Nechápu kdo vymyslel motor na stojáka) na zadní galéru se člověk měřící víc jak 140cm nevleze aniž by si nerozbyl hlavu....
Bohužel lobing DpmB je velký a tak i do dalších let máme vozy Irisbus přislíbeny...Kluci z Prahy jak já vám ty SORy závidím :cry:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pěkně jsem si početl o 14TR... z předešlé strany . Krásně napsaný článek i pro nezasvěcené lidi .
Tomáš píše:totálně do hajzlu de ta elektronika.Za poslední měsíce náš vůz víc stojí než jezdí .Takžez 80% šaltruju a z 20% su na Sifilisu.Teď naposled nám kompletně vyhořela ta elektrárna co je za kabinou řidiče.Proč není do dnes jasno
Tyto závady mají jedno společné "STUDENÉ SPOJE" (neboli vlivem stále se měnící teploty "utržené" součástky z plošného spoje) . Je to dnes nejčastěji se oběvující vada různých řídících "desek" . Oprava i případné "předejití" závadě je přitom banálně jednoduché .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Tomáš píše:Kluci z Prahy jak já vám ty SORy závidím
Z pohledu řidiče či údržby do toho samozřejmě nevidim, ale jako cestující řikam fůůůj, sorka :? Ty sedadla v tom, zlatá stará Karosa :mrgreen: jako MHD to v Plzni jezdí jenom do ňákých okrajových částí, takže se s tim moc nesvezu, v MHD Klatovy taky jsou, ale tam nejezdim vůbec, nač MHD, když se dá všude v pohodě dojít?

Jinak samozřejmě eště lepší je vlak, to se s "pohodlím" v buse samozřejmě nedá srovnat. Nedávno jsem ale jel do Chebu a bohužel z Planý až na konec je výluka, no holt jsme museli do autobusu, když jsem ale před nádražím viděl stát i sorku, rezolutně jsem to odmít a i kdyby celá grupa mě poslala do háje, jel bych Karosou :)

Jako cestující MHD mi vyloženě nevadí nic, trochu akorát to, že neexistujou v Solarisu vodorovný madla v zadní části, takže stát uprostřed vedle čtyřky je docela nepříjemný v zatáčce. Naopak se mi líbí přední vyhlídková lavice v Karosach 7xx a 9xx a taky obecně jízda v zadní části harmonik :lol: U Tr15 i na točně, Karosy u nás kloubový nejsou a Solaris jí má jinak řešenou, už to neni ono. Ale od srpna tu jezdí ve zkoušce první kus Tr25, má jich bejt dvacet, tak doufam, že nedojde k ňákýmu divokýmu rušení starých harmonik...

Jo a nejlepší v MHD je to, když sedim :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

zelvotron píše:Co proti těm Sorům pořád máte :wink: v dpp jsou taky vůči nim všichni zaujatý :lol:
Já nejsem proti Sorce zaujatý. Jen mě mrzí že jsem přišel o Mercedesa. Sice to byl starej křáp, ale jelo to prostě nádherně. Motor měl ohromnou sílu už od volnoběhu a vzduchové řazení joystickem. Na město to bylo fakt prima. Ale spotřeba byla nic moc.
SORka není špatná. Mám linkovou, tak je tichá a celkem to jede.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Ja SOR nenávidím. Je to škaredý autobus so sprostým zvukom a sedačkami tvrdými ako betón.( hlavne model mhd) Okrem toho je v ňom málo miesta ako na sedenie,tak na státie.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Hej, tak to odvolávam, o tutěch tu čtu teď prvně. No pohodlí z fotek neposoudim, i když o to v městských ani nekde, tam je pohodlí jenom si sednout :)

Ale ty busy řad BN jsou :vom:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Laďuša píše:Ale ty busy řad BN jsou
To je naprostá pravda. Taky jich tady ve Štatlu pár jezdí (ne od DPmB ale od jiných dopravců) a když to vidím, tak bych :puke:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Jo jenže musíte to brát z pohledu tržní ekonomiky.Karosa dnes Iveko pod obchodním názvem Irisbus,měla do nedávna na našem trhu 99% obchodní zastoupení.Jenže jak všichni víme vozy nějak kvalitativně zaostali za okolním světem.SOR jenž ucítil místo na trhu okamžitě oslovil nejvědšího našeho odběratele a to DP Praha.Problém byl že až na dva výrobce nikdo nedělal kloubáky.SOR na tak lákavou nabídku a to podepsat z DP smlouvu na 10let vyřešil po svém začal vyrábě úplně nový typ Autobusu vč zmíněného kloubu.A světe div se vozy jsou opravdu na světě a vypadaj luxusně.
Irisbus nyní zvažuje zda bude nadále vyrábět 5let zastaralý typ Citelis,nebo opustí definitivně náš trh.I Brno druhý nej.odběratel už projevilo zájem o vozy Tedom.Bohužel ty jsou kvalitou opět mimo,ale cena je pro naše kumpány lákavá.Možná se Irisbus udrží na trhu s novým typem Crosway ale o tom silně pochybuji
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Keď to beriem podľa trhu, tak čo nové je dnes dobré??? Staré karosy boli fajn autobusy, veď zato jazdia ešte dodnes. Ale ako to upadlo a padlo do rúk západniarom je to bieda. Tvrdé sedačky sú toho dôkazom.
Aký je to rozum dávať do autobusov látkové sedačky? Za rok je to celé hnusné čierne prepotené. Veľakrát si pri dlhej ceste na moderných sedačkách šialených tvarov pohreším na adresu vynálezcu a vystúpim celý stŕpnutý a boľavý. Preto radšej chodím vlakom.
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

co ma zapad spolocne s tvrdymi sedackami?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

No jó panáčci na to už rychle zapomeňte :lol: :lol: aby jste si vozili zadky na pohodlných sedačkách...to je dávno pryč.To stejný přední náprava..žádný pohodlný odpružení žádný pérování...I když v městským autobuse bych osobně sedačky omezil na co nejmíň...a noční autobusy tam bych nedal žádný...na podlahu kovovej rošt,aby se dal ráno vypláchnout bordel a na sednutí max dřevěný fošny :twisted:

Rozhodně byl ale kategoricky odmítl myšlenku,že dnešní autobusy jsou špatný (všechny)
Volvo,Mercedes,Man,Scania...to patří mezi špičku...Oni i ten Citelis byť je poruchovej je konstrukčně o 30let mladší než sebelepší "sedmičková" karosa...pokrok nezastavíš
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Hurikán píše:
Laďuša píše:Ale ty busy řad BN jsou
To je naprostá pravda. Taky jich tady ve Štatlu pár jezdí (ne od DPmB ale od jiných dopravců) a když to vidím, tak bych :puke:
Jo ty už pár let jezdí, vypadají sice divně, ale jinak myslím že je to celkem rozumná koncepce, předek nízkopodlažní a zadek klasickej s klasickým uspořádáním pohonu, takže se nemusí dělat různý zvěrstva typu motor vzadu napříč a 2x úhlovej převod s úhlem 30° atd. Ono kdyby se ten přechod střechy nějak líp zamaskoval a zakomponoval, tak by to zase tak zlý nebylo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Tak zítra od 7 hodin ráno mám první jízdy autobusem.Co čert nechtěl,budu jezdit po Praze. :evil: A když nepojedu jak pako,tak již pozítří půjdu na závěrečky,což je vcelku huzzzztý.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Teda Radku, to máš ještě lepší a rychlejší kurz, než se dělaly na plzeňské "univerzitě". :D

Držím palec. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“