ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

a ted obracene, jedeme do prikopa. zapichnu se predkem? Dobre nam to jde,zatim zkousim rady od vas vsech na louce...
Uživatelský avatar
Saynerm
Příspěvky: 655
Registrován: úte říj 10, 2006 15:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Saynerm »

jiri.k píše:a ted obracene, jedeme do prikopa. zapichnu se predkem? Dobre nam to jde,zatim zkousim rady od vas vsech na louce...


to zalezi na tom, jak prudkej je sjezd do toho prikopu, a taky jak prudkej je vyjezd z nej, ale i na seriovou nivu, pokud nemas naraznik ci ochrany ram moc koukajici pred auto, by to musel byt hodne prudkej sjezd i vyjezd, aby si to v tom prikopu zapichl. teda aspon podle toho co o nive vim
BA3 21061 1700k (pojizdnej plynovej zapalovac) - 15.3.2008 - uz zkoncil
BlackJack used stye
БлацкЯцк

BMW E36 320i ARKTISSILBER METALLIC - 27.1.2011 - ..........

Chatka 12 forever :mrgreen:
Buková drift challenge team
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

prikop u silnice, 75cm hlubokej, ac se to nezda je dost obtizna prekazka. Rada aut v seriovem stavu tam muze zustat!
Kdyz do nej najedes krasne sikmo 45 stupnu,,,, prekřížíš auto, kola vevzduchu a stojis. kdyz vjedes nakolmo,,, zapichnes se.
Reseni by mohlo byt nekde mezi. Pomalu najizde skoro kolmo tak aby jsi se nezapichnul a aby jsi mene krizil. Jak dostanes predni kolo za jamu tak mirne pridat abys vyuzil kinetiku auta a prehoupnul se.......

Muzes si pomoct rucni brzdou pokud te dobre brzdi. zatahni nadoraz, udela ti takovej malej samosvor.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

seriova niva moc nekrizi, takze sa to snaz brat co najmenej do kriza aby si sa nedostal do momentu kedy to uz nepojde tam ani spat. A pri tom si pozeraj kolko miesta mas pred naraznikom. Spolujazdec je na to aby vystupil a ukazoval ked je to potrebne. A neboj sa, original narazniky nie su uplne z h...a, nieco vydrzia. Hlavne pokial je podklad makky, napriklad blato, neni problem pretlacit naraznikom nejaky ten centimetrik, ktory tomu chyba...

edit: nejak som prehliadol vikov prispevok...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

dalsi prekazka

Příspěvek od jiri.k »

klada pres cestu- jak na to? co kdyz chytim spodkem, jde to nejak vykejvat?
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

klada u cesty. muj zpusob. pokud je to mozne tak najizdim mirne sikmo, cca 10 stupnu. Proste snazim se nenajizdet kolmo.
Kdyz je klada mala, rekneme do 25cm jedu bez spojky a zastavovani. kdyz je vetsi,,,, najizdim pres spojku pomalu...

Kdybys najel moc sikmo, muzes zustat na napravach....
Kdyz moc kolmo, je to docela "štos" na ulozeni naprav, a taky by to mohlo prokluzovat.

co se tyce bricha,,,,, bohuzel Niva to ma tak blbe reseny, ze pridavna prevodovka je pod urovni prahu. Takze kdyz prejizdis nejakou hranu, prvni cim chytnes je pridavna.(proto maji nekteri z nas ochranou klec :-) )
tak tedy, pokud bys zustal na brise, doporucuju opatrnost.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

a ted kopec

Příspěvek od jiri.k »

to se nam to pekne vybarvuje. a ted kopce. Naklony. Stoupavost je 40 stupnu a nebo 40 procent? a kolik si mohu dovolit nabok?
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

bude to vse ve stupnich........
ale vsechny parametry jsem uz prekonal. ovsem nemam seriovku.

Rekneme, ze jim muzes verit. Nivka v serii naklon 40stupnu zvladne, to jsem taky vyzkousel.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

100percent = 45 stupnov......
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

a co b blate a jemnem pisku?

Příspěvek od jiri.k »

jaky je figl na blato? Kdyz jsem jezdil jeste Tatrou, tak pravidlem bylo odhadnout spravny rachlostni stupen dopredu a zasadne vjet do marastu na "velkou" rychlost. Kdyz ale prece jen auto prestavalo tahnout, vzduch bez casove ztraty zaradil pulku ("malou") a jelo se dal. Jak jsem zastavil, auto se zhouplo a sedelo jako detsky zadecek na nocniku. Ale Niva- tam to s redukci asi nebude tak snadne. Co na to zkusenejsi?
Naposledy upravil(a) jiri.k dne úte říj 06, 2009 18:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

tak na blato pokiaľ viem, tak základ nikdy neubrať plyn, a hlavne nikdy nezastať
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

jj v blate se neubira a nezastavuje.

takhle pokud jedes a zastavavuje te to samo,,,, cekej, drz plyn dokud to nezacne jit dolu. v tu chvily hned zastavit, a na plnej dozadu kam az to jde. Samozrejme rozumne, proste couvat na misto odkud se zase rozjedes. Plnej dopredu zas do chvile nez to zacne klesat.

Takhle podobne se jezdi i v hlubokem snehu
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

a ted bombonek

Příspěvek od jiri.k »

jedu z kopecka po mokre trave a kola se mi netoceji. Co s tim?
Uživatelský avatar
Saynerm
Příspěvky: 655
Registrován: úte říj 10, 2006 15:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Saynerm »

zaradit rychlost a pustit brzdu
BA3 21061 1700k (pojizdnej plynovej zapalovac) - 15.3.2008 - uz zkoncil
BlackJack used stye
БлацкЯцк

BMW E36 320i ARKTISSILBER METALLIC - 27.1.2011 - ..........

Chatka 12 forever :mrgreen:
Buková drift challenge team
Uživatelský avatar
miro263
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro263 »

Saynerm píše:zaradit rychlost a pustit brzdu


Alebo pustit do gati :)

Troska by som doplnil,

Nesnazit sa tam zatlacit uplne najizsi prevodovy stupen! Stratis drahoceny cas. Zaklad je aby sa Ti chytili kolesa. A potom uz ked mas chyteny GRIP tak to dokazes skorigovat.

Alebo pouzti motto jazcov na CROSSkach ( moto) , citujem " Ked uz nevies co stym, pridaj plyn" :)
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“