Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišťáka
Moderátor: Moderátoři
Diesel má větší potenciál, než benzín, benzín musíš točit, proto ten hustej zátah vocpoda pyčo yeah ale třeba to moje piáno, žádná raketa, ale zrychluje na 1ku stejně jako na 4ku a když za něj píchnu vozejk, tak necítím žádnou změnu ve výkonu. Koncer FauVé taky není můj šálek čaje, proti fábiím mám doslova averzi, v jakékoliv verzi, to auto je prostě ošklivý. O naftě se říká, že si ji kupují lidé, kteří chtějí ušetřit. Nafta (ať chceš, nebo ne) je šetrnější k životnímu prostředí, má nižší spotřebu při stejných výkonech a motory jsou prakticky věčné.
Tyhle diskuze sou furt o tom samym. Kdo jezdí s nafťákem, vychvaluje naftu a naopak. A je vlastně jedno na co to jezdí. Když mám např. Forda, tak všude vytrubuju, jak je to vynikající auto, protože přece nepřiznám, že sem si koupil šmejd. A kdo pomlouvá např. VW 1,6tdi, tak to dělá jen proto, že o tom ví prdlajs a nikdy si takový auto nekoupí. To pak zas člověku nezbejvá nic jinýho, než o takovym autě tvrdit, že se to sere, že to žere, hulí, smrdí a nejede.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Ekologicky jezdit nejde a nepůjde. Já využívám oba druhy pohonů, naftu mám v minoritě, ale zamlouvá se mi. Ekologie je pouze marketingový tah. Sanozřejmě, nějaká pravidla by se dodržovat měla.
jaj, tos asi nečetl, co jsem psal o Peugeotu. Mám 405ku a tvrdím, že je to pěknej sráč, že už bych si to vživotě nekoupil.Pája píše:Když mám např. Forda, tak všude vytrubuju, jak je to vynikající auto, protože přece nepřiznám, že sem si koupil šmejd.
Ja se vám divím , jezdím s piškotem 205 za 3.8 nafty denně do hokny auťák sedí jak motokára a jsem vysmátý když si chci užít pojezdím žigulem na lpg a když se chci vyloženě pobavit tak moskalem na benzín
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Ááááá, už je tady zase moje oblíbené téma.
Já jsem samozřejmě zastánce benzínu a vždycky budu, ale dokážu vidět objektivně i jisté výhody dieselů.
Můžeme si udělat jednoduchou srovnávací tabulku výhod a nevýhod jednotlivých typů motorů:
Benzín:
+ vysoce kultivovaný a tichý chod
+ lehčí agregát - méně zatížená náprava = lepší jízdní vlastnosti
+ bezproblémový provoz a starty i za mrazů
+ celoročně jen jedno palivo - nemusím myslet na to, že mám na počátku zimy natankovat zimní naftu, abych třeba za měsíc mohl vyjet
+ široký rozsah pracovních otáček
+ živější chování - jde rychleji a lépe do otáček - líp se s tím třeba předjíždí
+ ekologičtější emise
- větší spotřeba v litrech na 100km
- niží točivý moment v nízkých otáčkách
- nutnost při jízdě víc "myslet" - udržovat optimální otáčky
Diesel:
+ větší točivý moment v nízkých otáčkách
+ nižší spotřeba v litrech na 100km
+ pro někoho dodatečná úspora ve formě přístupu ke zcizené naftě
+ vhodné pro netechnické řidiče - stačí tupě sešlápnout plyn a ono to nějak jede
- těžký agregát více zatěžující nápravu
- nutnost hlídat si zimní palivo
- užší rozsah pracovních otáček
- hlučnější s většími vibracemi
- pomalejší ochota zrychlovat otáčky - míň živý motor
- větší emise CO, NOx a hlavně pak prachových částic
- delší start - čekání na nažhavení
Životnost obou typů motorů je přibližně stejná. Není problém s kvalitním benzinovým motorem najet 500.000 - 1.000.000 km Aby mě někdo nechytal za slovo, tak i uvedu příklady: SAAB 2.0 a 2.3; Volvo 2.0 a 2.5; Ford 2.0, 2.3, 2.9; Tatra 613/700 a určitě jsou i další. Uvedl jsem jen ty, u kterých to mám potvrzeno.
Takže suma sumárum, když to všechno shrnu, tak kromě spotřeby paliva vychází lépe benziňák. Navíc není 100% objektivní srovnávat diesly, které jsou dnes 100% přeplňované, s atmosférickými benzíňáky. Když jdu do důsledků, tak vzhledem k tomu, že rozdíl ve výkonu TD a atm. benzínu není nijak závratný, je jasné, že benzín je lepší. A už vůbec se nebavím o srovnání TD a turbo benzínu, kde zcela jasně vítězí benzín.
Když si pro mé použití vezmu jako příklad motor 2.0 DOHC ze Sierry, který má 120 koní a 171 Nm již při 2.500 ot!!!, přičemž 90% krouťáku je k dispozici v rozsahu 1.700 až 5.500 ot., což je rozsah 3.800, oproti běžným 2.500 u TD. Navíc je vše podtrženo velmi příznivou spotřebou 5,8 při 90 km/h; 7,4 při 120 km/h a 9,3 ve městě. Jedná se o psanou spotřebu 1.300 kg těžkého prázdného auta. Po zkušenostech po najetí 200.000 km je reálná spotřeba ještě menší. Na dálkové trase v plném zatížení po dálnicích i silnicích a svižném tempu není problém se vejít pod 6 litrů na 100 km. Dlouhodobý průměr s většinou jízd po městě je něco kolem 8,5 a to se jezdí velmi svižně s častým využíváním potenciálu auta. V autě je nádherné ticho, nejsou cítit žádné vibrace motoru, protože tento motor má díky dvěma vyrovnávacím hřídelům neuvěřitelně vyrovnaný a kultivovaný chod a auto nečudí. Přitom se s daným motorem dá jezdit i poměrně dost sportovně. Moje volba a směr, kterým se hodlám ubírat je tedy naprosto jasný.
Já jsem samozřejmě zastánce benzínu a vždycky budu, ale dokážu vidět objektivně i jisté výhody dieselů.
Můžeme si udělat jednoduchou srovnávací tabulku výhod a nevýhod jednotlivých typů motorů:
Benzín:
+ vysoce kultivovaný a tichý chod
+ lehčí agregát - méně zatížená náprava = lepší jízdní vlastnosti
+ bezproblémový provoz a starty i za mrazů
+ celoročně jen jedno palivo - nemusím myslet na to, že mám na počátku zimy natankovat zimní naftu, abych třeba za měsíc mohl vyjet
+ široký rozsah pracovních otáček
+ živější chování - jde rychleji a lépe do otáček - líp se s tím třeba předjíždí
+ ekologičtější emise
- větší spotřeba v litrech na 100km
- niží točivý moment v nízkých otáčkách
- nutnost při jízdě víc "myslet" - udržovat optimální otáčky
Diesel:
+ větší točivý moment v nízkých otáčkách
+ nižší spotřeba v litrech na 100km
+ pro někoho dodatečná úspora ve formě přístupu ke zcizené naftě
+ vhodné pro netechnické řidiče - stačí tupě sešlápnout plyn a ono to nějak jede
- těžký agregát více zatěžující nápravu
- nutnost hlídat si zimní palivo
- užší rozsah pracovních otáček
- hlučnější s většími vibracemi
- pomalejší ochota zrychlovat otáčky - míň živý motor
- větší emise CO, NOx a hlavně pak prachových částic
- delší start - čekání na nažhavení
Životnost obou typů motorů je přibližně stejná. Není problém s kvalitním benzinovým motorem najet 500.000 - 1.000.000 km Aby mě někdo nechytal za slovo, tak i uvedu příklady: SAAB 2.0 a 2.3; Volvo 2.0 a 2.5; Ford 2.0, 2.3, 2.9; Tatra 613/700 a určitě jsou i další. Uvedl jsem jen ty, u kterých to mám potvrzeno.
Takže suma sumárum, když to všechno shrnu, tak kromě spotřeby paliva vychází lépe benziňák. Navíc není 100% objektivní srovnávat diesly, které jsou dnes 100% přeplňované, s atmosférickými benzíňáky. Když jdu do důsledků, tak vzhledem k tomu, že rozdíl ve výkonu TD a atm. benzínu není nijak závratný, je jasné, že benzín je lepší. A už vůbec se nebavím o srovnání TD a turbo benzínu, kde zcela jasně vítězí benzín.
Když si pro mé použití vezmu jako příklad motor 2.0 DOHC ze Sierry, který má 120 koní a 171 Nm již při 2.500 ot!!!, přičemž 90% krouťáku je k dispozici v rozsahu 1.700 až 5.500 ot., což je rozsah 3.800, oproti běžným 2.500 u TD. Navíc je vše podtrženo velmi příznivou spotřebou 5,8 při 90 km/h; 7,4 při 120 km/h a 9,3 ve městě. Jedná se o psanou spotřebu 1.300 kg těžkého prázdného auta. Po zkušenostech po najetí 200.000 km je reálná spotřeba ještě menší. Na dálkové trase v plném zatížení po dálnicích i silnicích a svižném tempu není problém se vejít pod 6 litrů na 100 km. Dlouhodobý průměr s většinou jízd po městě je něco kolem 8,5 a to se jezdí velmi svižně s častým využíváním potenciálu auta. V autě je nádherné ticho, nejsou cítit žádné vibrace motoru, protože tento motor má díky dvěma vyrovnávacím hřídelům neuvěřitelně vyrovnaný a kultivovaný chod a auto nečudí. Přitom se s daným motorem dá jezdit i poměrně dost sportovně. Moje volba a směr, kterým se hodlám ubírat je tedy naprosto jasný.
- Přílohy
-
- Graf výkonu a krouťáku zmiňovaného motoru Ford 2.0 DOHC
- DOHC-graf017.jpg (14.77 KiB) Zobrazeno 1197 x
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Já to nebudu rozebírat - nejsem nestranný uživatel, navíc mám v držení jednu benzínovou felicii a jednu benzínovo-plynovou Ladu.
Každé palivo má své nesporné výhody i nevýhody (většinu vyjmenoval Hurikán).
Firma, ve které pracuji, má smíšený vozový park. Felicie-benzín, F-pickupy-nafta, Fabie-benzín, Octavie - benzín i nafta, Roomster-benzín, Peugeot benzín i nafta, dodávkové Transity, MB a Renault v naftě. Pro mě, coby obyčejného občasného uživatele (víceméně jsem měl v rukou všechny firemní volanty), tak pokud se "majitele" nezeptám, co to "žere" - tak víceméně nepostřehnu rozdíl mezi naftou a benzínem. Všechny vozy jsou pravidelně servisovány a seřizovány, nejezdí na pančovaná paliva ... .
Vliv na životní prostředí nebo-li ekologie? Pánové - nedejte si vysmát! I když to auto bude plnit Euro 7 (to se nestartuje - to se jen tlačí ) tak škodí životnímu prostředí. Někdo předemnou tady prohlásil: když chcete být ekologičtí - jezděte na bicyklu.
Závěrem: každý zájemce o vůz si ze svých vlastních důvodů vybírá značku vozu i palivo.
Takže podle mě: je úplně jedno, jestli benzín, plyn či nafta.
L.
Každé palivo má své nesporné výhody i nevýhody (většinu vyjmenoval Hurikán).
Firma, ve které pracuji, má smíšený vozový park. Felicie-benzín, F-pickupy-nafta, Fabie-benzín, Octavie - benzín i nafta, Roomster-benzín, Peugeot benzín i nafta, dodávkové Transity, MB a Renault v naftě. Pro mě, coby obyčejného občasného uživatele (víceméně jsem měl v rukou všechny firemní volanty), tak pokud se "majitele" nezeptám, co to "žere" - tak víceméně nepostřehnu rozdíl mezi naftou a benzínem. Všechny vozy jsou pravidelně servisovány a seřizovány, nejezdí na pančovaná paliva ... .
Vliv na životní prostředí nebo-li ekologie? Pánové - nedejte si vysmát! I když to auto bude plnit Euro 7 (to se nestartuje - to se jen tlačí ) tak škodí životnímu prostředí. Někdo předemnou tady prohlásil: když chcete být ekologičtí - jezděte na bicyklu.
Závěrem: každý zájemce o vůz si ze svých vlastních důvodů vybírá značku vozu i palivo.
Takže podle mě: je úplně jedno, jestli benzín, plyn či nafta.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Pája,
1. hned v úvodu jsem narovinu napsal, že jsem zastánce benzínu, takže Tvoje počáteční glosa je opravdu hrozně objevná.
2. uvedl jsem konkrétní fakta. Jestliže víš, že některá z nich neodpovídají, tak je konkretizuj a rozveď.
3. Ty máš s DOHC osobní zkušenost?? Já ano. Tento motor mám možnost soustavně pozorovat a zkoušet přes 15 let, takže za tím co píšu si plně stojím. Opět uvedu konkrétní příklad:
- cesta ve čtyřech lidech s batožinami do rakouských Alp - dálkový přesun po dálnici, potom nějaké "couračky" po vysokohorských cestách - spotřeba Brno - Alpy = 6,2, celková prům. spotřeba za dovolenou vč couraček po kopcích = 6,9 Další rok to bylo při lehce odlišné trase 7,3
- cesta ve čtyřech lidech Brno - Kopřivnice - Brno částečně po dálnici (120-140), zbytek silnice - průměr 5,9
- cesta ve třech lidech Brno - Děčín - Brno = 6,5
Základním předpokladem samořejmě je slušná vyrovnaná jízda (ovšem rozhodně ne žádné kadla kadla, obecně na (u) hranice rychl. limitů), dále pak aby bylo celé auto v dobrém stavu a motor vč. vstřikovačů v dobré kondici. Použití lehkoběžného oleje a pneumatik Michelin s nízkým valivým odporem má na celkový výsledek také značný vliv.
Pochopitelně když se jede sportovně po vlásenkách s častým řazením, tak není problém jet třeba za 9,5. Přes 10 se dá ale dostat jen hodně ztěžka. To už musí člověk jó prasit, aby vyhnal spotřebu takhle vysoko.
To Luděk Musil: Při běžné jízdě možná nepoznáš velký rozdíl mezi benzínem a naftou, ale na chodu motoru a jeho hlučnosti to poznat určitě je.
1. hned v úvodu jsem narovinu napsal, že jsem zastánce benzínu, takže Tvoje počáteční glosa je opravdu hrozně objevná.
2. uvedl jsem konkrétní fakta. Jestliže víš, že některá z nich neodpovídají, tak je konkretizuj a rozveď.
3. Ty máš s DOHC osobní zkušenost?? Já ano. Tento motor mám možnost soustavně pozorovat a zkoušet přes 15 let, takže za tím co píšu si plně stojím. Opět uvedu konkrétní příklad:
- cesta ve čtyřech lidech s batožinami do rakouských Alp - dálkový přesun po dálnici, potom nějaké "couračky" po vysokohorských cestách - spotřeba Brno - Alpy = 6,2, celková prům. spotřeba za dovolenou vč couraček po kopcích = 6,9 Další rok to bylo při lehce odlišné trase 7,3
- cesta ve čtyřech lidech Brno - Kopřivnice - Brno částečně po dálnici (120-140), zbytek silnice - průměr 5,9
- cesta ve třech lidech Brno - Děčín - Brno = 6,5
Základním předpokladem samořejmě je slušná vyrovnaná jízda (ovšem rozhodně ne žádné kadla kadla, obecně na (u) hranice rychl. limitů), dále pak aby bylo celé auto v dobrém stavu a motor vč. vstřikovačů v dobré kondici. Použití lehkoběžného oleje a pneumatik Michelin s nízkým valivým odporem má na celkový výsledek také značný vliv.
Pochopitelně když se jede sportovně po vlásenkách s častým řazením, tak není problém jet třeba za 9,5. Přes 10 se dá ale dostat jen hodně ztěžka. To už musí člověk jó prasit, aby vyhnal spotřebu takhle vysoko.
To Luděk Musil: Při běžné jízdě možná nepoznáš velký rozdíl mezi benzínem a naftou, ale na chodu motoru a jeho hlučnosti to poznat určitě je.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
S tím jednoznačně souhlasím. Z naftových vozů, kde je málo rozpoznatelný rozdíl ve srovnání s benzínem, jsem zatím měl možnost jet jenom s trojkovým baworem, samozřejmě novým.Hurikán píše:...To Luděk Musil: Při běžné jízdě možná nepoznáš velký rozdíl mezi benzínem a naftou, ale na chodu motoru a jeho hlučnosti to poznat určitě je.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna včera jsem jel "šéfovou turbínou" - Octavia II 2,0 TDi a nebýt otáčkoměru tak jsem nevěděl jsetli se ten motor točí nebo netočí ... ani vibrace ani hluk.Hurikán píše:Při běžné jízdě možná nepoznáš velký rozdíl mezi benzínem a naftou, ale na chodu motoru a jeho hlučnosti to poznat určitě je
Před chvílí jsem jel s druhou firemní Octavií II 1,6 benzín a ten motor jsem slyšel i cítil ... takže co z toho mám usuzovat? Na chodu a hlučnosti je tedy benzín horší ... L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jen k těm "nesmrtelným" Dieselům . Nejnovější naftové motory renomovaných výrobců splňujících Euro-5 dnes dokonce i u osobáků používají k úpravě splodin močovinu (Ad blue ...) . Párkrát jsem se v nové "naftě" vezl , musím podotknout udělaly obrovský skok , ale na úkor spolehlivosti , né samotného motoru , ale všech podpůrných zařízení . Teď k té močovině : Další řídící jednotka , čerpadlo , nádrž cca 30L další sonda ... a značně drahý výfuk ! Teď nastávají problémy močovina zamrzá ! musí se používat rozmrazování a další technická podpora . Pri závadě na téhle "novince" dovolí ŘJ ujet ještě "nouzově" 1000Km , po té již nejde nastartovat . A dle Murphyho zákona "co se může pokazit to se také pokazí" . Navíc mne skoro šokoval údaj o spotřebě elektrické energie moderního auta které je až nad 1.5kW ! Tím je na další problém zaděláno (požár při nějaké poruše) .
Dnes mají nová auta jedno společné (ať nafta či benzín) vymámit z lidí peníze . Vše je děláno na cca 6 let krom kastle a samotného motoru . Ono to je záměr-hlavně pro lidi kteří si říkají nechám to spravit vždyť to vypadá dobře a motoru nic není . A z toho výroba aut dnes žije .
A kdo nevěří tak honem se starým do šrotu a hurá do autosalůnu pro spolehlivé , moderní , levné fáro , peníze jsou přeci oběživo tak mají obíhat
Dnes mají nová auta jedno společné (ať nafta či benzín) vymámit z lidí peníze . Vše je děláno na cca 6 let krom kastle a samotného motoru . Ono to je záměr-hlavně pro lidi kteří si říkají nechám to spravit vždyť to vypadá dobře a motoru nic není . A z toho výroba aut dnes žije .
A kdo nevěří tak honem se starým do šrotu a hurá do autosalůnu pro spolehlivé , moderní , levné fáro , peníze jsou přeci oběživo tak mají obíhat
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ach jo, to sem si zas naběh. Rejpat do někoho, kdo si musí stát za svym a všechny tady poučovat, to je dycky na názorový strkanice...
Tak jdem na to Hurikáne:
Nejdřív to s tim zarputilym benzínářem...
Cituji:
"Já jsem samozřejmě zastánce benzínu a vždycky budu, ale dokážu vidět objektivně i jisté výhody dieselů."
Takže se nekruť, žes to psal jako benzínář, když hned za čárkou se kasáš, jak seš objektivní.
Tak a k těm výhodám a nevýhodám:
Benzín:
+ vysoce kultivovaný a tichý chod----OK, beru
+ lehčí agregát - méně zatížená náprava = lepší jízdní vlastnosti ---- OK, beru
+ bezproblémový provoz a starty i za mrazů¨----To jako, že nafta se furt sere a zamrzá? Mě to teda nezamrzlo nikdy a proto neřešim další bod.
+ celoročně jen jedno palivo - nemusím myslet na to, že mám na počátku zimy natankovat zimní naftu, abych třeba za měsíc mohl vyjet---- viz vejš
+ široký rozsah pracovních otáček----od tisíce do šesti? K čemu, když to do 4 a půl nejede?
+ živější chování - jde rychleji a lépe do otáček - líp se s tím třeba předjíždí----mimo mísu
+ ekologičtější emise---- jak který
- větší spotřeba v litrech na 100km----ok beru
- niží točivý moment v nízkých otáčkách----nižší moment všude
- nutnost při jízdě víc "myslet" - udržovat optimální otáčky
Diesel:
+ větší točivý moment v nízkých otáčkách----větší moment všude
+ nižší spotřeba v litrech na 100km
+ pro někoho dodatečná úspora ve formě přístupu ke zcizené naftě
+ vhodné pro netechnické řidiče - stačí tupě sešlápnout plyn a ono to nějak jede
- těžký agregát více zatěžující nápravu----ta náprava je na to stavěná
- nutnost hlídat si zimní palivo----už sem psal, že neřeším
- užší rozsah pracovních otáček----od tisíce do 4 a půl je opravdu míň, ale proč ne, když máš delší převody, takže rozsah km/h na jednotlivé kvalty je prakticky srovnatelný.
- hlučnější s většími vibracemi----OK, beru, ikdyž laik často zpravidla nic nepozná.
- pomalejší ochota zrychlovat otáčky - míň živý motor----mimo mísu
¨
- větší emise CO, NOx a hlavně pak prachových částic----a žes nenapsal jaký emise má větší benziňák?
- delší start - čekání na nažhavení----seš v osmdesátejch letech, u dnešních nafťáků kontrolka žhavení ukazuje poruchu elektroinstalace(VW group) a navíc nad 10 stupňů nežhaví vůbec a u dobrýho motoru to není do -5ti potřeba.
K tý sieře: Jde jen o to, že podle tebe svižná jízda se pohybuje v mezích rychlostních limitů. Tím celá diskuze o dvoulitru, kterej jezdí do šesti litrů končí.
Tak jdem na to Hurikáne:
Nejdřív to s tim zarputilym benzínářem...
Cituji:
"Já jsem samozřejmě zastánce benzínu a vždycky budu, ale dokážu vidět objektivně i jisté výhody dieselů."
Takže se nekruť, žes to psal jako benzínář, když hned za čárkou se kasáš, jak seš objektivní.
Tak a k těm výhodám a nevýhodám:
Benzín:
+ vysoce kultivovaný a tichý chod----OK, beru
+ lehčí agregát - méně zatížená náprava = lepší jízdní vlastnosti ---- OK, beru
+ bezproblémový provoz a starty i za mrazů¨----To jako, že nafta se furt sere a zamrzá? Mě to teda nezamrzlo nikdy a proto neřešim další bod.
+ celoročně jen jedno palivo - nemusím myslet na to, že mám na počátku zimy natankovat zimní naftu, abych třeba za měsíc mohl vyjet---- viz vejš
+ široký rozsah pracovních otáček----od tisíce do šesti? K čemu, když to do 4 a půl nejede?
+ živější chování - jde rychleji a lépe do otáček - líp se s tím třeba předjíždí----mimo mísu
+ ekologičtější emise---- jak který
- větší spotřeba v litrech na 100km----ok beru
- niží točivý moment v nízkých otáčkách----nižší moment všude
- nutnost při jízdě víc "myslet" - udržovat optimální otáčky
Diesel:
+ větší točivý moment v nízkých otáčkách----větší moment všude
+ nižší spotřeba v litrech na 100km
+ pro někoho dodatečná úspora ve formě přístupu ke zcizené naftě
+ vhodné pro netechnické řidiče - stačí tupě sešlápnout plyn a ono to nějak jede
- těžký agregát více zatěžující nápravu----ta náprava je na to stavěná
- nutnost hlídat si zimní palivo----už sem psal, že neřeším
- užší rozsah pracovních otáček----od tisíce do 4 a půl je opravdu míň, ale proč ne, když máš delší převody, takže rozsah km/h na jednotlivé kvalty je prakticky srovnatelný.
- hlučnější s většími vibracemi----OK, beru, ikdyž laik často zpravidla nic nepozná.
- pomalejší ochota zrychlovat otáčky - míň živý motor----mimo mísu
¨
- větší emise CO, NOx a hlavně pak prachových částic----a žes nenapsal jaký emise má větší benziňák?
- delší start - čekání na nažhavení----seš v osmdesátejch letech, u dnešních nafťáků kontrolka žhavení ukazuje poruchu elektroinstalace(VW group) a navíc nad 10 stupňů nežhaví vůbec a u dobrýho motoru to není do -5ti potřeba.
K tý sieře: Jde jen o to, že podle tebe svižná jízda se pohybuje v mezích rychlostních limitů. Tím celá diskuze o dvoulitru, kterej jezdí do šesti litrů končí.
VAZ 1800kk na prvočinitele