Nivka prehrieva sa / přehřívání

Moderátor: Moderátoři

RazoR0l
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 25, 2009 20:08
Bydliště: Slovensko

Nivka prehrieva sa / přehřívání

Příspěvek od RazoR0l »

Cawte mam Nivku 1.6 a dost rychlo sa my prehrieva ... 10 min jazdy niekde v terene a motor je skoro 130 stupnov ... vsetka voda mi s neho vykipi az tak ze je prazdna nadrzka ... preco sa to tak prehrieva ket to tak nebolo ?...
Naposledy upravil(a) RazoR0l dne úte říj 13, 2009 07:37, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1.6 ... nedobitny stroj :)
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

mozne zavady: termostat, viecko na chladici, upchany chladic, moze mat na to vplyv aj vysoky predstih a chudobna zmes
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
RazoR0l
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 25, 2009 20:08
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RazoR0l »

a este nemoze bit tym ze jazdim na gazolin ?:D termostat som pozeral trocha od vodneho kamena ale nic tam neje upchate a predstrih by mal bit v pohode ....a zmes sviecky su tehlove pekne vifarbene ...
Lada Niva 1.6 ... nedobitny stroj :)
glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

Příspěvek od glociik »

zkus to nastartovat nechat bežet a až vyleze teplota tak zkus jestli se termostat otevře a pusti vodu do velkyho okruhu co je přes chladič.sahneš na hadice co jdou do chladiče a uvidiš jestlina vstupu a na vystupu z chladiče sou tepli a uvidiš
RazoR0l
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 25, 2009 20:08
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RazoR0l »

ok skusim to a dam vediet ...
Lada Niva 1.6 ... nedobitny stroj :)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

skus aj vodnu pumpu, ja uz som bol zufaly, vsetko som skusal, nic nepomohlo, nakoniec bola pretocena vrtula na vodnej pumpe vnutri(dementi ju po novom robia z plastu), nechapem, ze som tak vobec dokazal jazdit :ANAL:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Ta plastová vrtula je svinstvo, já ji vyndal na tři kusy. :axe:
VAZ 1117
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Niva se dost zahřívá

Příspěvek od veliz »

Moje Niva se na můj vkus dost zahřívá. Při běžné jízdě bez zastávek se ručička přiblíží červenému poli a někdy i za jízdy sepnou větráky. Kupodivu jízda ze svahu na zařazený rychlostní stupeň (brzdění motorem) dokáže motor poměrně rychle zpět ochladit na 90°C, zatímco při jízdě na neutrál klesá teplota mnohem pomaleji a zpravidla se na 90° nedostane. Dělá to i ráno, když je chladněji. Nedovedu si představit, jak by to vypadalo při 30° vedrech nebo pomalé jízdě v terénu. Při montáži plynu do chladicího okruhu namontovali čidlo pro automatické přepínání z benzínu na plyn.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

veliz píše:Kupodivu jízda ze svahu na zařazený rychlostní stupeň (brzdění motorem) dokáže motor poměrně rychle zpět ochladit na 90°C, zatímco při jízdě na neutrál klesá teplota mnohem pomaleji a zpravidla se na 90° nedostane.


Protože když brzdíš motorem,tak jsou vyšší otáčky než na volnoběh,takže ti rychleji běží vodní pumpa a ta prožene do chladiče víc vody a lépe se to chladí.Navíc motor při jízdě z kopce není pod zátěží (v tahu).
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Přehřívání motoru způsobila montážní firma LPG. Přerušili okruh, na který se napojili přes T-kus a i po dotažení spon to trochu teče a zřejmě se to zavzdušnilo. Zase jsem byl v červeném poli, po odvzdušnění chladiče otevřením víčka chladí normálně. Ale budu to muset předělat a nejspíš vypustit systém. Kde se u Nivy vypouští chladicí systém?
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Vlevo na bloku a vlevo dole na chladiči.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Tak dokonce dvě místa - dík.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Nechcem ta strasit ale zohrej motor caa 70st otvor kapotu dole vicko z chladica a pozeraj ci nahodou neunikaju bublinky ? aby nebolo v tahu tesnenie
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

No to by mi ještě chybělo. Po opravě netěsností v chladicím systému a doplnění kapaliny to chladí jak víno, ručička je kousek před 90°C. Ale ty bublinky zkusím, dík za radu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ked t ofunguje ako ma nesahat a nezitovat :D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“