áááá, že by se naplnilo úsloví "odříkaného chleba největší krajíc"?
Ad1:
Majo2103 píše:Ja som pri ventiloch na 05 otáčal s motorom strkaním do auta a cez štyrku bez problémov.A takisto to robil aj Cory,keď mi robil ventily na 03
I já to tak dělal. Jde to úplně v pohodě. Jen je lepší to dělat ve dvou lidech, aby jeden posunoval auto a druhý hlídal značky na kole.
Ad 2: Olejový filtr je úplně stejný, jako na jiných modelech. Pouze pokud je našroubován přímo z boku na blok (není tam úhlový adaptér), tak jde třeba dávat pozor na výšku filtru, aby se Ti vešel do mezery k nosníku.
Ad3: Těnění na výfuk obsahuje tentýž asbest, jako těsnění od 2106, takže můžeš být vlastně spokojen. Pokud nedrbeš a nedrolíš bílý (asbestový) okraj těsnění kousek od nosu, tak se nic neděje.
Saša píše: Dnes se bez azbestu obejdeme tak proti němu uděláme kampaň . Slovo EKO je dnes "in" ...
V tomto případě jsem se "zelenými" v jednohlasu. Ono totiž azbestové vlákénko v plících má úžasnou schopnost vyrábět rakovinku. Kdy se přesně přestalo tohoto materiálu na našich popelnicích užívat nevím, ale při práci na brzdách, spojce nebo např. posledně při "odstrojování zadního tlumiče" jsem si dával hodně majzla, abych předmět byl ode mě po větru a hadry co jsem měl na sobě šly po větru vyprášit a do pračky, jestli tato ochranná opatření pomáhají nevím, ale pro lepší pocit tak konám.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Saša píše: Dnes se bez azbestu obejdeme tak proti němu uděláme kampaň . Slovo EKO je dnes "in" ...
V tomto případě jsem se "zelenými" v jednohlasu. Ono totiž azbestové vlákénko v plících má úžasnou schopnost vyrábět rakovinku. Kdy se přesně přestalo tohoto materiálu na našich popelnicích užívat nevím, ale při práci na brzdách, spojce nebo např. posledně při "odstrojování zadního tlumiče" jsem si dával hodně majzla, abych předmět byl ode mě po větru a hadry co jsem měl na sobě šly po větru vyprášit a do pračky, jestli tato ochranná opatření pomáhají nevím, ale pro lepší pocit tak konám.
proti tomu neni obrany, leda ten oblecek co mas na sobe v tom avataru, jak jsi byl se zigulem na vylete...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Koko Loko píše:při práci na brzdách, spojce .... si dával hodně majzla, aby předmět byl ode mě po větru
Tohle se snažím dělat taky, ale obávám se, že je to dobré spíš pro psychický pocit, než pro samotné zdraví. Při použití bezasbestového obložení může člověk být relativně klidnější, jenže on je to taky pěkný sajrajt a navíc ani není veřejně příliš známo, jakého druhu ten sajrajt je. Tudíž se za několik let může dojít ke zjištění, že prach z bezasbestového obložení je ještě horší, než prach z asbestového.
Podobné je to v případě použití katalyzátorů, kde se argumentovalo odbouráním karcinogenního olova, jenže nyní se místo něj uvolňuje ještě škodlivější oxid platiny. Čili zase případ vytloukání klínu klínem.
já bych byl v tomdle ohledu klidnej - co potom takovej pokrejvač, co celej život dával na střechu eternit a nebo na druhou stranu kolik eternitu je ještě po chalupách když se rozhlídnete okolo sebe
A já už jsem prakticky mrtvý, protože denně přijímáme minimálně 1 auto, naložené eternitem, ze střechy. Teď na jeře to znova začalo a vybírat si, kde budu pracovat, podle větru nemůžu.
A k tomu, že jsou toho plné střechy. Pokud je eternit v celku a nerozbíjí se, tak ten azbest se moc neuvolňuje. Podobné to bude i s tím těsněním. Prostě do toho nesmíš vrtat a máš klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Díky, prostě těsnění vyměním, aniž bych ho očuchával.
Dal jsem tam svíčky od Brisku - LR15YC. Mám je i na 1600. Po jejich instalaci na 2105 to lepší jede, ale zvuk motoru poněkud zhrubnul a víc to duní. Předtím tam bylo cosi od Bosche a šlo to měkčeji. Vizuálně mi přijde, že ty Brisky mají víc vysunuté jiskřiště. Co tam dáváte vy? Z knížky moc moudrý nejsem, Tůma je již malinko za zenitem, vzhledem k dnešní nabídce.
Životopis stroje: Tento zázrak sovětského autoprůmyslu jsem v roce 1989 zdědil po příbuzném. Stroj byl vyroben v lednu 1986 v zemi , kde včera již snědli to, co mělo zůstat na zítřek (vysvětlení pro mladší – SSSR byl údajně zemí, kde zítra již znamená včera).
Míra ojetosti: K dnešnímu dni najeto pouhých 114 tisíc km.
Přehled dosavadních závad:
Dosavadní závady jsou zcela typické pro tento typ vozidla, řešení mnoha z nich jsem nalezl právě na tomto Webu.
Klepání motoru: Ostrý klepavý zvuk slyšitelný zejména při volnoběhu, vychází z horní části motoru, při odpojování jednotlivých svíček klepání nezmizí. Opakované seřízení ventilů a napnutí rozvodového řetězu klepání neodstranilo. Při studeném motoru klepání není slyšet, objeví se až po mírném zahřátí. Asi je velká vůle mezi vačkovou hřídelí a pouzdrem vačky, při studeném motoru hustý studený olej zabraňuje klepání, po zahřátí oleje klepání již nic nebrání. Prý se u nové Lady měly momentovým klíčem dotáhnout šrouby pouzdra vačky, což asi nikdo neudělal. Klepání bylo slyšet již u nového auta (do mé péče se dostalo když mělo najeto 8 tisíc Km).
Fouklé těsnění pod hlavou: V chladiči ubývá kapalina a při jízdě v chladném počasí jde neustále z výfuku bílý dým. Na 100 km jízdy ubyde cca půl litru chladící kapaliny, problém řeším jejím doléváním. Případná výměna těsnění pod hlavou a zbroušení hlavy by bylo příliš drahé.
Vodní pumpa: Ložisko vodní pumpy náhle zklamalo při rovných 100 tisících Km, pravda, pár set km dávalo o sobě vědět zvýšeným hlukem .
Prasklý silentblok motoru: Závada se projevovala značnými vibracemi při jízdě do prudkého kopce.
Prasklý kardanový kříž: Při rozjezdu byl slyšet ostré kovové klepnutí.
Rachocení drážkového spoje kardanové hřídele: Projevuje se při jízdě z mírného kopce při zařazené 4. Natlačení vazelíny do drážek odstraní rachocení pouze na pár set km.
Vibrace nevyvážené kardanové hřídele: Při 90 km/h začne vibrovat celé auto, při 100 km/h vibrace ustanou.
Přehřívání diferenciálu: Již po ujetí 5 km je diferenciál ohřátý na cca 80 stupňů a olej z něj trochu uniká horním odvzdušňovacím otvorem. Asi je příliš utažené ložisko, ale do diferenciálu žádný mechanik šťourat netroufá. Tato závada již byla u nového auta, řeším to pouze občasným doplněním oleje PP90H.
Řízení a přední náprava: Výměna obou předních ložisek – pravé hučelo a levé mělo velkou vůli. Výměna čepu na pomocné páce řízení. Výměna předních tlumičů. Jinak vše původní.
Malý problém je s mazáním originálních původních kulových kloubů. Nikdo již nemá tu správnou maznici, dokonce ani ve značkové opravně Lada v Mělníce.
Elektroinstalace: Spínací skřínka: Uvolněné kontakty ve spínací skřínce, projevovalo se to výpadky světel a zapalování. U typu 2105/07 jsou kontakty spínací skřínky v plastovém pouzdře tzv. oříšku. Po jeho výměně se stejná závada po čase objevila znovu. Závada odstraněna až výměnou za kontakty z Lady 2101, které nejsou uzavřené v plastu.
Startér: Při zahřátém motoru se občas sice vysunula kotva startéru, ale startér se netočil. Řešeno repasí startéru. Alternátor: Zkratovaná kotva, závada se projevovala kolísáním napětí v rytmu otáček motoru. Při volnoběhu mrkala světla a cukala ručička voltmetru. Vyřešeno repasí alternátoru. Regulátor napětí: Přestože to je jediné elektronické zařízení v této Ladě, jednou zkolaboval náhle a nečekaně. Bez funkčního regulátoru jsem byl tehdy nucen ujet pouze na baterku 90 km včetně průjezdu Prahou. Tehdy auto jelo a svítilo téměř 2 hodiny, i když jsem do cíle dojel s baterkou téměř vybitou. Rozdělovač: Vůle v ložisku rozdělovače, projevovalo se to cukáním motoru při rychlosti 70 km/h a více. Řešeno výměnou ložiska a odpojením podtlakové regulace předstihu. Zadní světla: Žárovky zadních sdružených světel se rády uvolňují z bajonetových objímek. L ze to řešit vlepením kousků leukoplasti do objímek. Spínací reléí: Opakovaně přestávalo fungovat spínací relé předních světel. Výměna spínacího relé, které je umístěno v pojistkové skřínce, problém řešila pouze krátkodobě. Příčinou byl špatný kontakt konektoru na žárovce v předním světlometu. Motorek ostřikovače: Nefunkční, je nutné občas zastavit a přední sklo ručně vyčistit. Hydraulické naklápění předních světlometů: Nefunkční
Brzdy
Výměna zadních brzdových prasátek (tekly), výměna předních brzdových hadiček, výměna brzdového válce. Brzdové obložení přední i zadní měněno 1x.
Spojka
Po vyšlápnutí spojky se občas pedál nevracel, řešeno výměnou spojkového válce.
Koroze karoserie.
Auto bylo vždy garážováno a nikdy nebylo provozováno v zimní slané břečce. Proto koroze zatím nemá fatální rozměry. K ošetření koroze na vnitřní straně blatníků používám osvědčený lidový prostředek – motorový olej. Je to poněkud primitivní, ale účinné. Antikorozní látky v motorovém oleji brzdí rozmach koroze. Olej také leju do prahů.
Nepodstatné závady Otravné rachtání náhonu tachometru v palubní desce,, rachtání zesílí při chladném počasí. Opakované padání zadních bočních oken. Způsobeno odlepením úchytu zavíracího mechanismu od okna. Zaseknutý ventil topení, po výměně ventilu se závada objevila znovu. V létě řeším odpojením hadice topení.
Budoucnost vozidla:
Tuto rodinnou relikvie hodlám provozovat i nadále, dokud nás technická nerozdělí.