Přídavna ala 4x2/4x4

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Přídavna ala 4x2/4x4

Příspěvek od vik2 »

Kdysi se na to nekdo ptal, tady, mozna na jinem foru....
Jednu ted takhle predelavam kvulima Hnildě.(hlavne aby se setril predni kardan).
Az to bude, testnu a dam vedet. Myslim ze by to mohlo fungovat dobre, uvidime...

Kdyby pak nekdo chtel, mohu predelat.

Debaty o tom, ze prijdu o vyhodu FullTime4WD jsou zbytecne, sam jsem byl odpurcem predelavani. Ted me nouze donutila vymyslet reseni.

Vyhoda je snad prej v uspore paliva. a taky, se zadohrabem je vetsi sranda...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

O nižším namáhání převodů, kardanek, difů, ale i pneumatik, a konečně i úspoře nějaké slzy benzínu asi není sporu.
Takže mnoho zdaru při předělávce, a těším se na detaily. Byť Nivku nevlastním, dělala by z ní tahle úprava pro mě zase o kus přitažlivější auto. :wink:
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Hm - zajímavý projekt.
Ale nedá mi to se nezeptat: můžeš, prosím, alespoň naznačit jak to chceš vyřešit technicky? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Jistě že můžu, kdybych to tajil, nedam to sem.

1. zavaření koše mezinápravového difu.
2. přerušení pohonu přední nápravy z difu (zatim jsem našel 2 metody, jednu jsem provedl)
2a.zkracení hřídele předního pohonu.
3. nechávám vysoustruzit "žluté" pouzdro, vymezení vůle, vedení hřídele.
4. smontuju to 8)

přední nahon se bude řadit pákou uzávěrky...

ještě takovej muj odhad, 3ti bod pridavne je po teto uprave asi nutnosti, jinak by asi pridavna dost kmitala pri zadnim pohonu.
Naposledy upravil(a) vik2 dne stř dub 15, 2009 20:32, celkem upraveno 1 x.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

tzn. pri pridani predniho nahonu bude automaticky uzaverka mezinapravy, nebo tam bude dalsi poloha?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

diferak je po uprave uzavren stale, ale je vyrazen predni pohon. ten se propoji pakou uzaverky.
Bez znalosti jak to v pridavne vypada, se to tezko chape, tezko vysvetluje.

kazdopadne to funguje, ale cekam na to pouzdro, jinak by se rychle znicilo predni lozisko. Odhaduju. hridel neni vedena ve dvou mistech....
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

tak prvni vezre 4x2/4x4 je hotova a testuje se. Uz mam vymyslene vylepseni, odstraneni male slabinky.
PRVNI DOJMY:
- auto jede na zadek znatelne lehceji. pohanena jedna naprava je opravdu znat :shock:
- mrtva predni naprava je poznat na ovladatelnosti, je to jine. Rekl bych ze spise horsi. Nevim jak to presne popsat, ale ten kdo je zvyklej na FullTime to proste pozna. Jak na silnici tak v terenu.
- jizda na polnackach a podobne jen na zadek, no trochu to obcas hrabe ale da se. Neplati ze bych musel casto radit predek.

mam ukazkove video, tak ho sem brzo hodim...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Congratulations!
To by sis mohl vyrobit ještě jednu přídavnou převodovku a v ní odpojovat jen "zadek" :idea: . Takže by jsi potom mohl porovnat zda-li je Niva lepší předohrab nebo zadohrab :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Konstrukce mezinapravy neumoznuje vyrobit předohrab.

A I KDYBY!!!!! :shock:
Ludku, to bych musel hluboko klesnout abych si poridil auto s prednim nahonem !!!!!!!!!!!!!!!
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

vik2 píše:Konstrukce mezinapravy neumoznuje vyrobit předohrab.

A I KDYBY!!!!! :shock:
Ludku, to bych musel hluboko klesnout abych si poridil auto s prednim nahonem !!!!!!!!!!!!!!!

Ostatně si tak uvědomuju - když zařadíš uzávěrku a sejmeš zadní kardan - tak máš předohraba bez úprav , že jo?
Tím pádem si můžeš i bez výroby (tvorba další mezinápravové/přídavné převodovky) odzkoušet, jak se ta Niva chová s předním náhonem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

ano tak by se to dalo otestovat.

video: http://www.youtube.com/watch?v=XMfJb5h3Cz0
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
marty
Příspěvky: 122
Registrován: ned říj 17, 2004 19:37
Bydliště: kosoř

Příspěvek od marty »

už jsem to skoušel a je to strašný(rozpadlej kardan mně k tomu donutil :roll: )
předohrad je tragickej
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

stejne tak i zadohrab.....
skusal som obe varianty(v nudzi) a ani jedna ma neoslovila.
Zadny nahon only - logicky pretacave 8-) bohuzial v terene az prilis a zadok je straaasne lahky takze som casto skoncil na takom co by som dal aj kombikom.....

Predny nahon - nedotacave a to strasne. Terenne vlastnosti celkom dobre....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
alena25
Příspěvky: 44
Registrován: ned čer 03, 2007 15:57
Bydliště: PO okolie

Příspěvek od alena25 »

Kdysi se na to nekdo ptal, tady, mozna na jinem foru....

to som bol ja
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.p ... 4&start=45

po zhliadnutí
vik2 píše:http://www.youtube.com/watch?v=XMfJb5h3Cz0


sa mi potvrdilo, že asi mám podobnú prídavnú prevodovku,
1 poloha - ťahajú iba zadné kolesá
2 poloha 4x4
3 poloha 4x4 +uzávierka medzináprav. dif.
:wink:
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

Rozprával som sa s jedným takým samo-domo mechanikom, a vravel niečo o tom, že úplne prvé Nivy vraj mali pohon 4x2 a dal sa zaradiť 4x4. Viete o tom niečo?? Ak je to pravda, tak by to mohlo vysvetľovať prípad Aleny25
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“