Ford Escort
Moderátor: Moderátoři
Motorů 1,6 bylo víc typů a mnoho výkonů. Konkrétně u roku 1986 je problém, že se měnil modelový typ z modelu III na model IV. Uvádím zde všechny motorizace FORD Escort 1,6 od roku 1981 do roku 1990 (model III a IV).
1,6 (1555ccm) OHV 8V, ventily 0,15 / 0,20 mm, rozvod řetězem bez napínače (otáčí se doleva, třikrát uložená klika) - zastaralý - nedoporučuji !
LGA - 48kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V typ 460
1,6 (1597ccm) CVH 8V, hydraulické vymezování vůlí ventilů, rozvod řemenem
LP1, LPA - 58kW, KP = 9,5:1; karburátor Ford VV
LUG - 65kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
LUC - 66kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
L4B - 66kW, KP = 8,5:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic (pouze model IV)
LUA - 71kW (XR3); KP = 9,5:1; karburátor WEBER 32/34 DFTA (pouze model III)
LRA, LR1, LR2, LRB - 77kW (XR3i), KP = 9,5:1; MPi vstřikování BOSCH mechanické K-Jetronic
LNA, LNA/B - 97kW, KP = 8,3:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic + Turbo
Fotky modelů Esc III a Esc IV (abyste měli představu, které to jsou):
1,6 (1555ccm) OHV 8V, ventily 0,15 / 0,20 mm, rozvod řetězem bez napínače (otáčí se doleva, třikrát uložená klika) - zastaralý - nedoporučuji !
LGA - 48kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V typ 460
1,6 (1597ccm) CVH 8V, hydraulické vymezování vůlí ventilů, rozvod řemenem
LP1, LPA - 58kW, KP = 9,5:1; karburátor Ford VV
LUG - 65kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
LUC - 66kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
L4B - 66kW, KP = 8,5:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic (pouze model IV)
LUA - 71kW (XR3); KP = 9,5:1; karburátor WEBER 32/34 DFTA (pouze model III)
LRA, LR1, LR2, LRB - 77kW (XR3i), KP = 9,5:1; MPi vstřikování BOSCH mechanické K-Jetronic
LNA, LNA/B - 97kW, KP = 8,3:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic + Turbo
Fotky modelů Esc III a Esc IV (abyste měli představu, které to jsou):
- Přílohy
-
- escort IV (86-90).jpg (4.05 KiB) Zobrazeno 2094 x
-
- escort III (80-86).jpg (3.97 KiB) Zobrazeno 2094 x
Naposledy upravil(a) Marek dne stř bře 11, 2009 09:09, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
U této řady motorů 1,6 se jednobodové vstřikování nedělalo. Oba způsoby vstřikování, jak K-Jet tak i KE-Jet jsou MPi, tedy vstřikování vícebodová. Na první pohled se téměř neliší, rozdíl je pouze v tom, že KE-Jet má lambda-sondu a je tedy řízeno elektronicky, zatímco K-Jet je mechanické (ale systémově identické s KE-Jet).
Klasické jednobodové elektronické vstřikování WEBER EEC-IV měly motory 1,4i s kódem F6D a F6B - 54kW (KP = 8,5:1).
Motory 1,4 s kódem FUA - 55kW (KP = 9,5:1) měly karburátor WEBER 28-30 DFTM.
Motory 1,4 s kódem FUC - 54kW (KP = 8,5:1) měly karburátor WEBER TLD.
pozn.: všechny jsou CVH 8V - pouze v modelech IV
Klasické jednobodové elektronické vstřikování WEBER EEC-IV měly motory 1,4i s kódem F6D a F6B - 54kW (KP = 8,5:1).
Motory 1,4 s kódem FUA - 55kW (KP = 9,5:1) měly karburátor WEBER 28-30 DFTM.
Motory 1,4 s kódem FUC - 54kW (KP = 8,5:1) měly karburátor WEBER TLD.
pozn.: všechny jsou CVH 8V - pouze v modelech IV
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
No už som z toho jeleň (Jeleň bez urážkyMarek píše:U této řady motorů 1,6 se jednobodové vstřikování nedělalo. Oba způsoby vstřikování, jak K-Jet tak i KE-Jet jsou MPi, tedy vstřikování vícebodová. Na první pohled se téměř neliší, rozdíl je pouze v tom, že KE-Jet má lambda-sondu a je tedy řízeno elektronicky, zatímco K-Jet je mechanické (ale systémově identické s KE-Jet).


Ešte raz dík, pekne si to rozpísal

ps. ešte jedna blbá otázka, obidva tieto escorty majú predný náhon? spomenul som si ako vravel že v tej tme ak dobre videl tak mal motor pozdĺžne. Alebo to má to uloženie, aj 80ky audi mali tak, ako sa to vola, quatro?

To Puhi:
Všechny Escorty III. a IV. modelové řady mají motory příčně a přední náhon, a to bez výjimky.
Jestli je to podélný motor, pak to není Escort, ale Sierra (což je o poznání větší vůz).
A nebo Audi, VW Passaty, Superby a mnoho jiných vozů.
Obecně platí, že podélně uložené motory jsou výhodnější - především pro lepší rozložení hmotnosti, kvalitnější uložení agregátu (menší vibrace a náklony), v neposlední řadě je to kvalitní deformační zóna čelního nárazu.
[ Komentář přidal: Laďuša: pá březen 13, 2009 20:32 ]
Následná debata o uložení motorů a podobně byla odsunuta do vlastního tématu v poklábosme.
Všechny Escorty III. a IV. modelové řady mají motory příčně a přední náhon, a to bez výjimky.
Jestli je to podélný motor, pak to není Escort, ale Sierra (což je o poznání větší vůz).
Ano, i to se často vidí, například Moskvič 2141, když tedy máme rádi ty Rusáky...Cory píše:aj motor ulozeny pozdlzne moze mat predny nahon.
A nebo Audi, VW Passaty, Superby a mnoho jiných vozů.
Obecně platí, že podélně uložené motory jsou výhodnější - především pro lepší rozložení hmotnosti, kvalitnější uložení agregátu (menší vibrace a náklony), v neposlední řadě je to kvalitní deformační zóna čelního nárazu.
[ Komentář přidal: Laďuša: pá březen 13, 2009 20:32 ]
Následná debata o uložení motorů a podobně byla odsunuta do vlastního tématu v poklábosme.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
tot moj, momentalne uz je OK, este sa chystam vymenit silentbloky na ramenach, pomerne casta to choroba tychto aut. dost haluz s tym jazdit, ked tomu tlacim na pedal, a tento motor si otacky pyta....
PS: ked chytim fotak, tak ta herecka mi hned pozuje...
PS: ked chytim fotak, tak ta herecka mi hned pozuje...

21061 *1986
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
...pozeras dobre, je to ghia. podla coho si to zistil?Marek píše:Tohle už je podstatně novější model. Tohle je "šestka", tedy poslední řada vyráběná od roku 1995. Navíc jak koukám je to výbava Ghia..............


inak k tej rade, kdesi vo fordackej literature som vyhladal ze to je model mk7, ale hadat sa nebudem, v podstate to je jedno...
s tou vybavou som nadmieru spokojny, mnohe dnesne nove auta nemaju taku vybavu, alebo ked uz tak za pekny priplatok...
Naposledy upravil(a) gogo dne úte bře 24, 2009 12:44, celkem upraveno 1 x.
21061 *1986
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
Podpisu jsem si nevšiml. Zjistil jsem to podle chromového rámečku masky - jiné výbavy než Ghia jej nemají.
Model VII fakticky neexistuje, protože Escort měl jen šest modelových řad - ale někdy se sedmičkou označuje faceliftovaný model VI (od roku 1998 jako model ´99).
Model VII fakticky neexistuje, protože Escort měl jen šest modelových řad - ale někdy se sedmičkou označuje faceliftovaný model VI (od roku 1998 jako model ´99).
- Přílohy
-
- Escort III - 81-86.jpg (3.97 KiB) Zobrazeno 1854 x
-
- Escort II - 75-80.jpg (4.16 KiB) Zobrazeno 1854 x
-
- Escort I - 68-75.jpg (3.69 KiB) Zobrazeno 1854 x
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)