K těm třem značkám, co tu jmenujete, tedy
Q8,
Texaco Havoline a
Mogul/Paramo, bych si dovolil asi toto:
Na základě poptávky stovek lidí, co to k nám do METEORu chodili kupovat je to tak, že nejprodávanější byl olej Texaco, nejméně se prodával Mogul. Ovšem toto je dáno pouze sktuečností, že český občan z principu nevěří ničemu, co není americké.
Oleje
Q8 jsou z těchto tří značek bezkonkurenčně nejkvalitnější. Pocházejí totiž z nalezišť ropy na Blízkém Východě (Katar, Kuvajt), kde jak víme je nejkvalitnější ropa na světě. Jen proto, že tuto značku tady skoro nikdo nezná, ji nikdo nechce. Přitom je nejlacinější.
Oleje
Mogul jsou oleji vysoce kvalitními a dokonce si troufám tvrdit, se svou kvalitou převálcují mnoho renomovanějších značek z celého světa. Ovšem protože je to český výrobek, lidi ho nechtějí.
Osobně jsem v Galaxy zkusil všechny tři tyto značky. Nejprve
Texaco Diesel 10W/40, ale ten už mi nesmí do auta (po 12.000 km začala klepat hydraulická zdvihátka, což je pro mě absolutně jednoznačný závěr - olej není olej, ale čajíček). Takže
Texaco NE. I podle testů vychází Texaco velmi slabě. A když říkám velmi slabě, myslím tím velmi slabě (z dvaceti sedmi testů olejů osmnácti značek byl téměř na ocasu).
S
Mogulem jsem byl spokojen celé roky v Ladě (ať to byl přímo Mogul nebo Paramo - je to jedna firma) a dávám ho do Galaxy úplně bez obav. Používám
Mogul GX-FE PRO (nově Mogul Extrém)
10W/40. I po 15.000 km se motor choval výborně.
Olej
Q8 10W/40 Advanced tam mám teď poprvé. Koupil jsem ho proto, že byl levnější než Mogul (u kterého pouhou změnou názvu skočila cena skoro o 50% nahoru). Zatím jsem spokojen a věřím, že i nadále budu - oleje Q8 mají nejlepší světové reference.
Navíc, pánové, vůbec netuším, proč tady řešíte, jaký olej máte dát do Lady. Lada nemá absolutně žádnou předepsanou specifikaci, viskozitu, výkon či jiný předpis oleje, pouze výměnný interval. Znamená to, že i kdybyste do laďáckého motoru nalili M6AD, nic se nemůže stát. Tyhle problémy řešte, až budete mít v autě motor, který to řešit potřebuje
.