http://www.quantexlab.ru/images/stories ... 01_v10.swf
Tady na tom odkaze můžeme sledovat činnost zapalování při různých závadách.
Vidíme tam dobře jak prudce vzrůstá přeskokové napětí na svíčce při velké vzdálenosti jiskřiště.
Dochází tak k velkému namáhání na zapalovací soustavě a vynechávání zapalování zpravidla při přechodu motoru do akcelerace. Proto není vhodné nastavovat jiskřiště svíčky na víc než 0,7 mm. Energie z této jiskry bohatě stačí na zapálení směsi a přeskokem na větší vzdálenost se již nezvětšuje.
Vynecháváním zapalování trpí především 16 V motory Lada, kde svíčky jsou utopeny v hlavě motoru, přívody k nim jsou dlouhé a dochází na nich k jiskření na kostru.
Projevuje se to hlavně při přechodu motoru z režimu nucené decelerace do prudké akcelerace - motor začne poškubávat, netáhne příp. jede na 3 válce do doby než klesne přeskokové napětí a obnoví se jiskření na svíčce.