Problém s ventilací/topením

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Vaz2112
Příspěvky: 29
Registrován: pon črc 14, 2008 18:09
Bydliště: Frýdek-Místek

Problém s ventilací/topením

Příspěvek od Vaz2112 »

Zdravím všechny přízbnivce vozů Lada. Na svém voze Lada 112 jsem odhalil další závadu, a to, že při dešti zateče voda přes otvor sloužící k nasávání čerstvého vzduchu do ventilační/topné soustavy dovnitř, kde pak poměrně dlouho zůstává a nejhorší na tom je, že to prudce snižuje její účinnost a množství vzduchu dodávaného ventilátorem. Má někdo z vás podobnou zkušenost, nemohli byste mi poradit, jak se tohoto zbavit? Za odpovědi předem děkuji.
joles
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvek od joles »

Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)
Vaz2112
Příspěvky: 29
Registrován: pon črc 14, 2008 18:09
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Vaz2112 »

joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?
Uživatelský avatar
JakubN
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JakubN »

Vaz2112 píše:
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?


Ahoj,

dostává se k tomu celkem špatně (já mám rok výroby 2004 s pylovým filtrem): sundají se ramena stěračů, pak se odšroubuje ten velký černý plastový kryt, který je pod čelním sklem, opatrně se nadzvedne, odpojí se hadičky ostřikovačů a sundá se, pak již se k té nasávací oblasti dá dostat. Ale pokud máš již auto s pylovým filtrem, tak ten právě při dešti navlhne a pokud je již hodně špinavý, tak se výrazně sníží průchod vzduchu a tím ofukování, takže další možnost je výměna filtru.

Já teď řeším, že se občas větrák nerozběhne, pak najednou zničeho nic začne běžet, předpokládám, že se jedná buď o mechanické drhnutí (což by stačilo promazat - takto se mi zasekávaly stěrače a po důkladném promazání celého toho šíleného mechanizmu je zatím klid) či nějaký zkorodovaný kontakt u toho elektromotoru (takto mi blbl centrál), zatím jsem se ale nedostal k tomu to zkoumat - nemám garáž a na ulici mě moc nebaví cokoli složitějšího rozebírat.

J.
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Jak poznám bez rozebírání, že mám pylový filtr?
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Filtry se dávaly cca od roku 2003 no a pozná se to, že dovnitř nelítá bordel :) .
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JakubN
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JakubN »

honzat píše:Jak poznám bez rozebírání, že mám pylový filtr?

Když přijdeš k autu a podíváš se do té mřížkované části, která je zvenku před místem spolujezdce, tak bys tam ten filtr viděl J.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

No taky záleží jakej tam má plast pod tím oknem, mě by spíš zajímalo, jestli do aut bez filtru ho stačí jen koupit, nebo by byly nutný i nějaký úpravy...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Vaz2112
Příspěvky: 29
Registrován: pon črc 14, 2008 18:09
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Vaz2112 »

JakubN píše:
Vaz2112 píše:
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?


Ahoj,

dostává se k tomu celkem špatně (já mám rok výroby 2004 s pylovým filtrem): sundají se ramena stěračů, pak se odšroubuje ten velký černý plastový kryt, který je pod čelním sklem, opatrně se nadzvedne, odpojí se hadičky ostřikovačů a sundá se, pak již se k té nasávací oblasti dá dostat. Ale pokud máš již auto s pylovým filtrem, tak ten právě při dešti navlhne a pokud je již hodně špinavý, tak se výrazně sníží průchod vzduchu a tím ofukování, takže další možnost je výměna filtru.

Já teď řeším, že se občas větrák nerozběhne, pak najednou zničeho nic začne běžet, předpokládám, že se jedná buď o mechanické drhnutí (což by stačilo promazat - takto se mi zasekávaly stěrače a po důkladném promazání celého toho šíleného mechanizmu je zatím klid) či nějaký zkorodovaný kontakt u toho elektromotoru (takto mi blbl centrál), zatím jsem se ale nedostal k tomu to zkoumat - nemám garáž a na ulici mě moc nebaví cokoli složitějšího rozebírat.

J.


Tak už to mám. Nebyla to zase taká hrůza, jak jsem čekal (to rozebrání a složení), což se ovšem nedá říct o stavu znečištění filtru (který bývalý majitel tohoto vozu snad za celé 4 roky, po které vůz vlastnil, snad nikdy nečistil. No hrůza.).
jjenik
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvek od jjenik »

zelvotron píše:No taky záleží jakej tam má plast pod tím oknem, mě by spíš zajímalo, jestli do aut bez filtru ho stačí jen koupit, nebo by byly nutný i nějaký úpravy...

Mě by to taky docela zajímalo já sem to prazatím vyřešil že sem tam dal síťovinu aby mi tam nelítal větrákem bordel
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

A já už to vím :-D , záleží jakej máš typ topení a jsu tedy různý možnosti, buď s vnitřní cirkulací a tam filtr nejde, nebo máš novejší bez cirkulace kam filtr taky nejde a nebo máš ještě novější typ bez cirkulace ale s filtrem. Na plastu pod oknem nezáleží.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

No ten filtr byl až od nějakýho roku 2004, nebo se pletu?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Chtěl jsem napsat tento příspěvek do poruch,ale to tema je zamčené.Tak to napíšu sem.Opět mi vyvstal problém s regulací teploty topení.Tzn., že ať nastavím vevnitř jakoukoliv teplotu na středovém panelu,tak ta potvora topí na plný kotel.Tento problém jsem už měl,na Mělníku mi vyměnili celou tu krabičku ve středovém panelu,ale někdy to fungovalo a někdy to topilo na plno.Dávat znovu za ten bazmeg 2000 se mi opradu nechce,zvlášť,když to bude fungovat zas jen chvilku.Ptám se tedy,zda někdo ví,na jakém principu ta regulace vnitřní teploty funguje.
Tímto se obracím také na Plavce,zda to jemu na Hradní střele fungovalo bez problémů a pokud ano,tak se "nabízím" jako odběratel tohoto dílu. :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

radek mb píše:Dávat znovu za ten bazmeg 2000 se mi opradu nechce,zvlášť,když to bude fungovat zas jen chvilku.
radek mb píše:Tímto se obracím také na Plavce,zda to jemu na Hradní střele fungovalo bez problémů a pokud ano,tak se "nabízím" jako odběratel tohoto dílu.

Ano , plavec bere na vědomí.Fungovalo to bez problému, ale už si tento díl zamluvil CORY, leda že byste si o něj střihnuli anebo ho rozkrojím vejpůl a každej dostane půlku. :lol: V případě že by jej pan CORY na sraze neodebral, je Tvůj, na nějaký ceně se dohodnem. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

radek mb píše:Ptám se tedy,zda někdo ví,na jakém principu ta regulace vnitřní teploty funguje.

Něco tu psal kdysi jiri http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#102633
Dodge Avenger 2.0 VVT
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“