LADA 1800i - pokračování II

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Wolf píše:Tak to jsi měkej .....

Njn :oops: ... ne každej má tak dokonale odladěný odpory třením jako Ty :banghead: . Až se budu totálně nudit (resp. budu mít tolik volného času co Ty náměstku :D ) tak začnu řešit odpory na brzdách, ložiscích předních kol, kardanu ... . L.

Edit: a ve finále budu auto do kopců tlačit :D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Ještě se vrátím k jedné "maličkosti":
Od doby koupě (30.10.07) jsem měl problém s řazením :roll: . U stojícího vozidla šla zpátečka "přes zuby" nešla lehce zařadit jednička - byl to vždycky boj :evil: , často jsem měl pocit, že ten fofrklacek urvu :shock: nebo ulomím :( . Spojka prostě "unášela". Nepomohlo ani zrušení 3-5 mm vůle na vypínací vidličce :dontknow: .
Když jsem měnil motor, tak jsem vyměnil i spojkovou lamelu. Od toho okamžiku se vše změnilo :wink: . Kvalty tam skáčou zcela bez problémů, řekl bych že samy :lol: .
Včera navečer jsem o tom přemýšlel :shock: , posléze jsem z ponku vylovil šupleru 8) , očistil ji smirkovým papírem od rzi ( :oops: ), prostříkl WD-čkem a ze skříně jsem vytáhl původní lamelu. Při zběžném pohledu se mi zdála být jiná :( . Po podrobnějším prozkoumání a přeměření se ukázala pravda :roll: : v autě jsem měl lamelu určenou pro "slabší" motory (1200, 1300, 1500 v sérii), tedy lamelu s šířkou (žejo, Marku :D ) obložení 29 mm, 3 slabšímí a 3 silnějšími pružinkami, obložení bez šikmých/vyhazovacích drážek. :x :x :x

Lamela určená pro "silnější" motory (1600, 1700 v sérii) má šířku obložení 35 mm a všech 6 pružin je ze silnějšího drátu. V současné době se vyrábí VŠE s šikmými drážkami.

Nejpravděpodobnější důvod proč spojka "unášela":
Kdo už jste lamelu spojky držel v ruce a díval se na ni pozorně, jistě víte, proč se to jmenuje lamela (viz obrázek, poz. 3). Jednotlivé lamely jsou při výrobě "zkrouceny do vrtule". Při použití slabší spojkové lamely v silnějších motorech dochází kromě prokluzu (daného menší šířkou obložení), cukání (dané použitím 3 slabších pružin), k vyhřátí materiálu spojky (jak obložení, tak pružiny, tak vlastní lamela). Takže ty "vrtule" se zkroutí do ještě větších vrtulí, čímž dojde k házivosti lamely. Jinými slovy: když se podíváme na novou lamelu tak je to zcela ploché kolo. Vyhřátá lamela vypadá jako kolo "s osmičkou". Přítlačný talíř při vystavení (rozepnutí spojky) dává mezeru necelé 2 mm (což je na každou stranu lamely necelý mm). A při zkroucené lamele tato mezera nestačí a přestože je spojka vypnuta tak i nadále unáší a přinese ssebou tento problém.
L.
Přílohy
rozborka spojky.jpg
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

tak proto uz sem dlouho nezaradil zpatecku bez zubu.. . ..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Kurňa, že by??? Ale zas to taky nemam úplně pokaždý.....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

ze by razerni zpatecky pres zuby fakt mohlo byt tim i u 15ky? ale jen po zahrati :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Luděk Musil píše:...Od doby koupě (30.10.07) jsem měl problém s řazením :roll: ...

:D ... to se ani nedivim, kdyz to predtim servisovali v Moste, bud rad, ze tam misto lamely nedali zubovou spojku. Ja az budu vypravet, tak to bude jako v "Natočto".
OndrejGTi
Příspěvky: 125
Registrován: sob pro 03, 2005 14:49
Bydliště: Zilina,Trstena

Příspěvek od OndrejGTi »

mas odskusane zrychlovanie? zaujimam ma nejaky cas pre odhadnutie vykonu.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Testy jsou momentálně přerušeny, motor rozebrán na stole, řeší se snížení komprese, šály, čepy, předstih. L.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

vždyt to furt říkám,že z toho bude 2.0i(compresor) :twisted:
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

uz vies ako znizis kompresiu?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

čmelák píše:uz vies ako znizis kompresiu?

Ještě nevím, který způsob zvolím (možná i kombinaci obou).
Způsoby snížení komprese:
1. snížení kompresní výšky pístu (kompresní výška pístu = vzdálenost dna pístu a středu pístního čepu). Ladapíst 21073 má kompresní výšku 38 mm, Fiatpíst (užitý v tomto motoru) má 38,5 mm. Takže by bylo možno odfrézovat cca 0,5 mm ze dna pístu.
2. zvětšení kompresního prostoru válce = odfrézování části pracovního prostoru hlavy (viz barevná/šrafovaná část obrázku) o cca 0,5 - 1 mm.
L.
Přílohy
hlava_valce.jpg
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Ja osobne bych radeji laboroval s hlavou nez s pistama, jako sehnat nejake z toho fiata ktere by odpovidaly vsem pozadavkum, to uz je jina... Jinak ludku, co takhle to zkusit starou dobrou metodou vetsi tesneni pod hlavu? Na zakazku jsou schopni ti udelat na jakykoliv motor az 2,6mm tluste, v jake chces kvalite nebo materialu.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Atex píše: ... az 2,6mm tluste ...

Standart pro 1,7 je cca 1,5 mm, měl jsem zakázkový 2 mm, propálil jsem je, budu nechávat dělat nový ....
Také spíše uvažuju o frézování hlavy, protože na písty se mi moc šahat nechce. A to už vůbec nehledě na to, že písty pro Fiat Mirafiori 1600 DOHC neseženenu, pokud něco seženu - tak to bude Fiat Croma a cena jednoho kousku byla před dvouma rokama na cca 2.500 Kč. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

napisu ti do SZ firmu ktera mi to nabizela, prohlidni si jejich nabidky, mozna ti pomuzou :-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

urcite uprav priestor v hlave, len pozor na objem vysledny 4x rovnaky :) z toho mam ja paniku
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“