Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim
Moderátor: Moderátoři
Takže pocity po výměně chladiče ... ukazatel teploty stále leze za půlku, což na cestu do Bulharska nebude asi to nejlepší, obzvláště když budeme projíždět Bulharské pohoří s kopečky dosahujících výšky ke 3000m.n.m. .... takže tento zasraný chladič asi namontuju zpět do auta a zezačátku zkusím Calgon. Výsledek se musí dostavit do 14ti dní, jinak to bude blbé ...
Jo a topení topí naprosto nádherně
Jo a topení topí naprosto nádherně
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Vašku, Calgon je podvod!! Obchodnícky trik, tvoje vyhodené peniaze a ich zisk. Keď si v drogérii budeš pýtať niečo na vodný kameň, daj prednosť českému výrobku. Neviem ako sa to volá (volalo) a či to ešte je na trhu, bolo to v bielej krabičke veľkej asi ako plastový obal na DVD len tučnejšiej, s modrými a hnedými kryštálikmi na obrázku. Účinnosť do 36 hodín podľa hrúbky kameňa. Len mám obavu, že nech použiješ čokoľvek aj chladič čosi pustí a budeš mať sitko...
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Veškerý přípravky jsou podvod ... Calgon máme doma, takže ho kupovat nebudu . Jednou za x praní ho máti přidá do pračky. Ale jen občas ... čili balení vydrží opravdu dlouho. V podstatě většina výrobků je nahraditelná levnější a účinější variantou.
A jestli z toho bude cedník? Musí se to správně nadávkovat ... já vám ukážu jak na to
A jestli z toho bude cedník? Musí se to správně nadávkovat ... já vám ukážu jak na to
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Chladič nechladič, auto stejně chladí blbě. Tudíž jestli budu čistit jen motor, či rovnou motor z chladičem, je už si celkem jedno . Zítra na to vlítnu
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nebylo by od věci změřit "opravdovou" teplotu vody za jízdy třeba digitálním měřákem . Poloha ručičky může bejt zavádějící . (může jít i o elektrickou závadu) U mé 06 když rosvítím světla teplota výrazně stoupne . U mé bejvalé 02 "měřák vylezl do půlky a tam se zastavil ať bylo venku jakkoli .Teplotu držel termostat a ta vrtule "napřímo" to uchladí 100% .(musí mít saharu) . Nejpřesněji měřila 043 s 05 palubkou (začátek červeného byl 105°C)Vašátor píše:Takže pocity po výměně chladiče ... ukazatel teploty stále leze za půlku, což na cestu do Bulharska nebude asi to nejlepší
Kapitola sama pro sebe je "palubka" 07 . Mají tam špatně nastaven z výroby měřák teploty . Asi je pro jiné čidlo ale to "neexistuje" . Středová poloha ručičky odpovídá cca95°C a pokud se posune tak o 3mm dál , tak voda již vaří a do "červeného" zbejvá ještě pořádný kus !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Aha, no je pravda že mi větrák spíná když je ručka někde uprostřed... Takže větrák má sepnout až v červeném poli jestli jsem to správně pochopil... Takže vlastně sepnutý větrák znamenám, že voda má už příliš vysokou teplotu než je zdrávo? Může se něco stát s motorem? Jelikož jsem tomu budíku teploty celou dobu věřil, tak mě to neznepokojovalo, pac to vlastě pořád bylo v zeleném...
To by bylo divny, kdyby vetrak spinal az kdyz uz je pozde ne? To by ty motory moc nevydrzely ...popest píše:Aha, takže když sepne větrák, teplota je ještě v mezích normy a žádné nebezpečí nehrozí, ok.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
Je to trochu OT ale kolem chladiče to je . Problém s přehřátím motoru začíná až tehdy když se v chladící kapalině začnou tvořit bubliny a to závisí jedině od typu , čistoty , teploty a hlavně TLAKU v chladící soustavě . Kdo nemá natlakovanou chladící soustavu (někde to teče nebo "nedrží" víčko tak má problém) . Bubliny se začnou totiž tvořit na nasávací straně vodní pumpy třeba již v 90°C i míň (díky sání dochází ke snížení tlaku) , ty pak zavzdušní části hlavy a místně se začne přehřívat . To přispěje k rychlému nárůstu teploty a koloběh uvaření je tu .(vyšší teplota + níský tlak=výce bublin)a dokola . Motoru nevadí ani teplota okolo 110°C ale chladící kapalina nesmí vařit (musí bejt pod tlakem). Problém ale začíná s olejem , páč nemáme chladič a olej se špatně chladí a nesmí se trvale dostat přes 130°C .
Proto si skontrokujte těsnost chladící soustavy a když zjistíte že to někde netěsní tak víte proč se to hřeje .
Proto si skontrokujte těsnost chladící soustavy a když zjistíte že to někde netěsní tak víte proč se to hřeje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Hmm, já mám 2107 a při zcela prohřátém motoru teď v létě mám ručičku uprostřed zeleného pole a vypadá vše OK. Ještě jsem nevařil.
P.S. Nešlo by upravit údaj teploměru připojením vhodného rezistoru paralelně k čidlu? Tím se zvětší proud do měřicího přístroje a ten bude ukazovat reálnou hodnotu. Asi by se změnila celková charakteristika indikace, ale jde hlavně o úzkou oblast provozních teplot, tam by to sedět mohlo
P.S.2.: Když vzpomenu na ty kilometry trubek u schade... Zlatá Lada
P.S. Nešlo by upravit údaj teploměru připojením vhodného rezistoru paralelně k čidlu? Tím se zvětší proud do měřicího přístroje a ten bude ukazovat reálnou hodnotu. Asi by se změnila celková charakteristika indikace, ale jde hlavně o úzkou oblast provozních teplot, tam by to sedět mohlo
P.S.2.: Když vzpomenu na ty kilometry trubek u schade... Zlatá Lada
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Můj názor je ten, že do chladiče radši nesahat, zejména je-li původní nebo víc jak deset let starý. Jakákoli snaha o jeho čištění, ať už chemickým nebo mechanickým způsobem, může nakonec být kontraproduktivní neřku-li dokonce "bič na majitele" nebo časovanou bombou.
Pokud máš chlazení pomocí mechanické vrtule na řemenici vodního čerpadla a motor se přehřívá (tedy při jízdě je ručučka dále než ve svislé poloze), nejprve zkontroluj napnutí řemenu. Pokud to nepomůže, vyndej chladič a vypláchni jej pouze vodou ze zahradní hadice (či vodovodu, třeba ve vaně).
Následně zkus vyměnit termostat (mně se mašina před lety přehřívala jen proto, že mi termostat nedosedl a kapalina proudila oběma okruhy současně).
A kdyby ani to nepomohlo, doporučil bych chladič vyměnit za nový. Je to pravda investice cca 1600-1800 Kč, ale v dané situaci je to asi nejrozumější řešení.
Při pokusech o vyčištění chladiče totiž v drtivé většině případů dojde k tomu, že z chladiče budeš mít kropicí vůz. Vyčištěním se totiž uvolní i mikroskopické částečky koroze a odloupnuté šupinky materiálu a objeví se trhliny ve voštinách nebo ve spoji mezi komorami a voštinami, čímž chladič začne téci. Myslím, že to by na Tvé dovolené na Balkáně bylo nesrovnatelně nepříjemnější než ručička o pět stupňů výše na teploměru.
Pokud máš chlazení pomocí mechanické vrtule na řemenici vodního čerpadla a motor se přehřívá (tedy při jízdě je ručučka dále než ve svislé poloze), nejprve zkontroluj napnutí řemenu. Pokud to nepomůže, vyndej chladič a vypláchni jej pouze vodou ze zahradní hadice (či vodovodu, třeba ve vaně).
Následně zkus vyměnit termostat (mně se mašina před lety přehřívala jen proto, že mi termostat nedosedl a kapalina proudila oběma okruhy současně).
A kdyby ani to nepomohlo, doporučil bych chladič vyměnit za nový. Je to pravda investice cca 1600-1800 Kč, ale v dané situaci je to asi nejrozumější řešení.
Při pokusech o vyčištění chladiče totiž v drtivé většině případů dojde k tomu, že z chladiče budeš mít kropicí vůz. Vyčištěním se totiž uvolní i mikroskopické částečky koroze a odloupnuté šupinky materiálu a objeví se trhliny ve voštinách nebo ve spoji mezi komorami a voštinami, čímž chladič začne téci. Myslím, že to by na Tvé dovolené na Balkáně bylo nesrovnatelně nepříjemnější než ručička o pět stupňů výše na teploměru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marku, vše co zde píšeš jsem udělal a stejně ručička leze k červenému poli. Tudíž další rada bude vyhodit motor? Vadné čidlo či ukazatel teploty bych vyloučil. Při jízdě bez větší zátěže či v chladném počasí je rafička teploty na svém místě - uprostřed. Ovšem v teple a zátěži leze nahoru, přičemž při jízdě z kopce opět klesne na svoji nominální polohu - doprostřed.
Mno, radši zesumíruju co jsem vše dělal:
- nový termostat, ověřená funkce v hrnci s vodou a teploměrem ze zavařovacího hrnce, přičemž i kontrola otvírání, zavírání a přepouštění
- chladič jiný - z ladátora, kde pracoval tak jak má
- klínový řemen samozřejmě napnutý správně
- vizuelní kontrola zanesení vstupního kanálu hlavy - bez úsad
- mno a nyní je tam už Calgon. Pokud chladič poteče jako cedník, vadit mi to nebude. Mám náhradní, to mě netíží (nyní je tam namontovaný opět zasraný chladič z fotky). Hlavně když motor začne normálně chladit
P.S. o 5 stupňů více na rafičce bych vůbec neřešil ...
Mno, radši zesumíruju co jsem vše dělal:
- nový termostat, ověřená funkce v hrnci s vodou a teploměrem ze zavařovacího hrnce, přičemž i kontrola otvírání, zavírání a přepouštění
- chladič jiný - z ladátora, kde pracoval tak jak má
- klínový řemen samozřejmě napnutý správně
- vizuelní kontrola zanesení vstupního kanálu hlavy - bez úsad
- mno a nyní je tam už Calgon. Pokud chladič poteče jako cedník, vadit mi to nebude. Mám náhradní, to mě netíží (nyní je tam namontovaný opět zasraný chladič z fotky). Hlavně když motor začne normálně chladit
P.S. o 5 stupňů více na rafičce bych vůbec neřešil ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/